تماشا کنید: شاهنامه خوانی و تکنوازی سه‌تار استاد شهرام ناظری

علیرضا کیخا | سه شنبه, ۲۸ اردیبهشت ۹۵ ساعت ۲۲:۱۵

مراسم بزرگداشت فردوسی، امسال با اتفاقی ویژه همراه بود. در این مراسم از مقام استاد شهرام ناظری هم تقدیر به عمل آمد و این استاد هم با هدیه‌ای ویژه به روی صحنه رفت و حضار را در تالار رودکی تهران شگفت‌زده کرد. با کجارو همراه شوید تا شاهد ویدیوی اختصاصی ما از این رویداد باشید.

امسال به موازات مراسم بزرگداشت فردوسی که در تالار رودکی تهران و از سوی بنیاد فرهنگی‌هنری فردوسی برگزار شد، بزرگداشتی هم برای شوالیه موسیقی ایران، استاد شهرام ناظری، برگزار شد. استاد ناظری در این مراسم به این موضوع اشاره کرد که در این ۳۷ سال که صدا و سیمای ایران شروع به کار کرده، همیشه از کارهای من در صداوسیما استفاده شده و می‌‌شود. من در اصل یکی از کارکنان این سازمان محسوب می‌شوم که ۳۷ سال است ریالی به‌عنوان حقوق دریافت نکردم. اخیرا هم برنامه کنسرت من در نیشابور به‌دلایل همیشگی لفو شد و این باعث تاسف است، زیرا نیشابور یکی از معدود شهرهایی بود که قدری از هنر و موسیقی اصیل ایرانی استقبال می‌کرد و در آنجا می‌توانستیم برنامه‌های خود را راحت‌تر اجرا کنیم. من در این سال‌ها می‌توانستم به کشورهای دیگر بروم. جاهایی که امکانات بهتری در اختیار من قرار می‌گرفت، اما ماندم. با تمام این مشکلات ماندم و تنها دلیل این ماندن هم عشق به وطنم بوده و هست. من شاهنامه‌خوانی را سال‌ها است با عشق انجام می‌دهم و مسئولان هم مدت کمی است که می‌بینند شاهنامه‌خوانی گویا ضرری ندارد و کار بدی نیست! 

استاد ناظری سپس با تکنوازی سه‌تار و شاهنامه‌خوانی خود حضار را شگفت‌زده کرد و تماشاگران با تشویقی گرم از این شاهنامه‌خوانی زیبا استقبال کردند. ویدیوی اختصاصی کجارو این اثر زیبا و به‌یادماندنی را می‌توانید در زیر ببینید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه