بزرگترین فرش ایران با طرح شاه عباسی در زنجان بافته می شود

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۵
بزرگترین فرش ایران با طرح شاه عباسی در زنجان بافته می شود

بافت بزرگ‌ترین فرش دستباف طرح شاه‌عباسی ایران چهار سال به طول انجامیده است و مراسم رونمایی از این فرش در هفته آینده برگزار می‌شود.

«ناصر غفوری» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به پایان بافت بزرگ‌ترین فرش دستباف طرح شاه‌عباسی در زنجان بیان کرد:

در هفته آینده مراسم رونمایی این فرش در برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ابعاد فرش دستباف طرح شاه‌عباسی زنجان ۶۰ متر مربع است، گفت که فرش بافته‌شده ابریشم خالص بوده که بافت آن توسط ۱۰ بافنده در مدت‌زمان چهار سال به طول انجامیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به بافت بزرگ‌ترین فرش طرح شاه‌عباسی در استان زنجان گفت که این فرش توسط هنرمندان بومی بافته شده است که در چند روز آینده مراسم پایان بافت این فرش برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم رونمایی از فرش دستباف طرح شاه‌عباسی ایران در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان برگزار می‌شود، افزود که بافت این فرش در مراحل پایانی خود قرار دارد.

فغفوری با اشاره به اینکه در مراسم رونمایی از بزرگ‌ترین فرش بافته‌شده طرح شاه‌عباسی ایران قیمت فرش بافته‌شده نیز اعلام می‌شود، گفت:

کشورهای روسیه و آمریکا از جمله کشورهای خواهان این‌گونه فرش‌های دستباف به شمار می‌روند.

وی بابیان اینکه ایثارگران و جانبازان صنعتگر استان زنجان تجلیل شدند، اضافه کرد که این افراد از جمله پتانسیل‌های بزرگ این سازمان به شمار می‌روند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه میزان شکایات مراجعین از سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت استان در مقایسه با سایر دستگاه‌های استان آمار پایینی دارد، گفت که امیدواریم با اجرای برنامه‌های متنوع در راستای توسعه فعالیت‌های صنعتی در زمینه‌ی ایجاد اشتغال مؤثر واقع شود.

وی به فعالیت ۱۳ فرزند شهید در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان عنوان کرد که ۱۸ نفر از هم‌رزمان شهدا نیز که از آزادگان و جانبازان به شمار می‌روند در حال حاضر از بازنشستگان و شاغلان سازمان به شمار می‌روند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه