ایرآسیا ایکس از پروازهای مستقیم تهران به کوالالامپور و بانکوک رونمایی کرد

سیامک احدی | شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۹۵ ساعت ۱۹:۱۵

ایرآسیا ایکس امروز طی مراسمی در تهران اعلام کرد فعالیت خود را در ایران از سر می‌گیرد. در اولین گام، این شرکت بزرگ هواپیمایی سه بار در هفته پرواز مستقیم از تهران به مقصد کوالالامپور و بانکوک برگزار می‌کند. مدیر اجرایی ایرآسیا ایکس اعلام کرد با از سر گرفته شدن فعالیت‌ها در ایران، این شرکت به‌دنبال گسترش فعالیت‌های خود خواهد بود. در ادامه با گزارش تصویری کجارو از نشست خبری ایرآسیا همراه باشید.

شرکت هواپیمایی ایرآسیا فعالیت خود را در ایران از سر گرفت. امروز، شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ نشست رسانه‌ای در هتل پارسیان آزادی برگزار شد و مدیران ایرآسیا در آن خبر از برگزاری پرواز مستقیم از تهران به کوالالامپور و بانکوک دادند.

ایرآسیا

در مراسم امروز بنیامین اسماعیل، مدیر اجرایی ایرآسیا ایکس مالزی، گفت:

ما خوشحالیم که در تهران حضور داریم تا از مسیر جدید شبکه پروازی‌مان که آسیا و استرالیا را به خاورمیانه متصل می‌کند رونمایی کنیم.

ایرآسیا

ایرآسیا که پیشتر نیز در ایران فعالیت داشت، در سال ۲۰۱۲ به‌دلیل عدم ثبات نرخ ارز در ایران مجبور شد فعالیتش را متوقف کند. اما حالا مدیران ایرآسیا اعلام می‌کنند که قصد دارند هرچه بیشتر فعالیت خود را در ایران گسترش دهند. اسماعیل در ادامه افزود:

ما فکر می‌کنیم شرایط امروز نسبت به ۴ سال پیش متفاوت است و در این مدت ما پروازهای خود را هم در مسیرهای بلند و هم در مسیرهای کوتاه افزایش داده‌ایم که باعث می‌شود ایرانیان دسترسی مقرون به‌صرفه‌ای به شبکه پروازی بسیار وسیع ایرآسیا داشته باشند.

ایرآسیا ایکس

نادا بوراناسیری، مدیر اجرایی ایرآسیا ایکس تایلند، نیز با اشاره به اینکه شرکت سه روز در هفته پرواز مستقیم از تهران به بانکوک خواهد داشت، اعلام کرد:

آغاز دوباره فعالیت‌های ایرآسیا در تهران دستاورد بزرگی برای ایرآسیا ایکس تایلند است، چراکه این پرواز اولین ایرلاین مقرون به‌صرفه از خاورمیانه و تهران به تایلند محسوب می‌شود.

ایرآسیا

ایرآسیا

وی افزود:

ما معتقدیم ایران کشور زیبا با پتانسیل‌های بالای گردشگری است و ما به دنیال آن هستیم تا کشور ایران را به از طریق پروازهای راحت و ارزان به مردم تایلند معرفی کنیم.

سرویس Fly Thru ایرآسیا خدماتی را ارائه می‌کند تا بتوانید از طریق یک مقصد میانی به مقاصد دیگر بدون معطلی سفر کنید. این خدمات برای ایرانی‌ها نیز مهیا است. شما می‌توانید برای سفر به سنگاپور از طریق کوالالامپور و برای سفر به شانگهای از طریق بانکوک بدون دردسر سفر کنید و بار خود را در مقصد نهایی تحویل بگیرید.

مالزی و تایلند به‌عنوان دو کشور توریستی پرطرفدار در شرق آسیا مقصد بسیاری از گردشگران ایرانی هستند. ایرآسیا با هدف گرفتن خطوط هوایی داخل آسیا و به‌خصوص کشورهای بزرگی چون چین و استرالیا به‌دنبال گسترش فعالیت‌های خود برای اتصال شهرهای مهم شرق آسیا با خاورمیانه است.

ایرآسیا

داتوک کامارودین مرانون، مدیرکل گروه اجرایی ایرآسیا، در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر شیوه نگاه مدیران این شرکت به سهمشان از بازار گفت:

ما خیلی به سهممان از بازار کنونی فکر نمی‌کنیم! تجربه به ما نشان داده که ما شرایطی را در بازار ایجاد می‌کنیم که خود بازار گسترش پیدا می‌کند. در سال ۲۰۰۱ که ایرآسیا تاسیس شد فقط ۲درصد از شهروندان مالزی امکان پرواز داشتند. ما هم به همین دلیل شعار «همه باید بتوانند پرواز کنند» را برگزیدیم و آنچه امروز می‌بینیم این است که همه مردم منطقه آسه‌ان می‌توانند با قیمت مناسب پرواز کنند و به سرعت به مقصد خود برسند.

وی در ادامه اعلام کرد که ایرآسیا جوان‌ترین ناوگان هوایی را در دنیا دارد و همین موضوع مزید بر علت است تا بتوانیم با سرعت بیشتری به گسترش بازار و سهم خود از بازار پروازهای آسیا بپردازیم. وی ادامه داد:

از آنجایی که من برای مدتی در ایران زندگی کرده‌ام با زیبایی‌ها و پتانسیل‌های بالای این کشور آشنا هستم و خیلی دوست دارم مردم جنوب‌شرق آسیا را هرچه بیشتر با جاذبه‌های گردشگری ایران و فرهنگ ایرانی آشنا کنم. ما باید بتوانیم تمدن کهن ایرانی و جذابیت‌های آن را به مردم شرق آسیا بشناسانیم.

ایرآسیا

ایرآسیا ایکس در حال حاضر تقریبا ۲۰۰ هواپیما دارد. این شرکت فقط از دو مدل هواپیما استفاده می‌کند؛ یکی ایرباس 320 است که تقریبا ۱۷۲ تا از کل هواپیماهای این شرکت از این نوع است و مابقی آن‌ها ایرباس ۳۳۰ هستند. در سال ۵۷ میلیون مسافر با این ۲۰۰ هواپیما جابه‌جا می‌شوند.

ایرآسیا

در پایان نیز مراسم قرعه‌کشی بین حضار صورت گرفت و به ۴ نفر از خبرنگاران جایزه سفر به کوالالامپور و بانکوک و شانگهای در نظر گرفته شد.

ایرآسیا

در شروع به کار این ایرلاین، ایرآسیا ایکس نرخ ویژه‌ای را برای این پروازها در نظر گرفته است. برای سفرهای یکطرفه با صندلی‌های کلاس عادی در هر دو مسیر کوالالامپور و بانکوک نرخ ۱۹۹ دلار و برای بلیط یکطرفه با صندلی‌های تختخواب شو در کلاس تجاری به کوالالامپور نرخ ۴۹۹ دلار و برای بانکوک قیمت ۴۵۹ دلار در نظر گرفته شده است. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وب‌سایت ایرآسیا یا از طریق اپلیکیشن موبایل این شرکت هواپیمایی اقدام به رزرو بلیط کنند.

فهرست پروازهای مستقیم بین تهران و کوالالامپور را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید: (زمان‌های ارائه شده، زمان محلی مقصد هستند).

شماره پروازازبهخروجورودبرنامه سفر
D7 776کوالالامپورفرودگاه امام خمینی۱۹:۳۰۲۳:۴۰یکشنبه، سه‌شنبه، پنجشنبه
D7 777فرودگاه امام خمینیکوالالامپور۰۱:۰۵۱۲:۴۵دوشنبه، چهارشنبه، جمعه

فهرست پروازهای مستقیم بین تهران و بانکوک نیز در جدول زیر آمده است:

شماره پروازازبهخروجورودبرنامه سفر
XJ 450DMK (بانکوک)فرودگاه امام خمینی۱۵:۱۰۲۰:۲۰دوشنبه، چهارشنبه، جمعه
XJ 451فرودگاه امام خمینیDMK (بانکوک)۲۱:۵۰۰۸:۰۰دوشنبه، چهارشنبه، جمعه

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه