ایران و ترکیه برای توسعه گردشگری ترکیبی و افزایش خطوط پروازی میان دو کشور توافق کردند

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰
 ایران و ترکیه برای توسعه گردشگری ترکیبی و افزایش خطوط پروازی میان دو کشور توافق کردند

ایران و ترکیه برای گسترش گردشگری ترکیبی و افزایش خطوط پروازی میان دو کشور توافق کردند.

«محمود واعظی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با «ماهیر اونال» وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه، گفت:

ایران و ترکیه در سال های اخیر سندهای همکاری متعددی را برای گسترش همکاری فرهنگی و گردشگری امضا کرده‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تهران و آنکارا با افراط گرایی و اندیشه‌های تکفیری و تروریسم مخالف هستد، افزود که ایران و ترکیه دو کشور بزرگ جهان اسلام به شمار می‌روند که می‌توانند چهره واقعی اسلام را به جهانیان نشان دهند.

واعظی با بیان اینکه برقراری صلح و ثبات در منطقه می‌تواند به توسعه گردشگری منجر شود، گفت که شورای راهبری مشترک ایران و ترکیه که با حضور رییسان جمهوری دو کشور در آنکارا برگزار شد، نتایج مثبتی به همراه داشته است.

وی به جلسه امروز خود با مقام ترک اشاره کرد و افزود که دو کشور توافق کرده‌اند مناسبات فرهنگی در همه زمینه‌ها از جمله بخش گردشگری توسعه یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد که تهران و آنکارا خواستار حمایت از بخش خصوصی هستند تا بستر توسعه مناسبات فرهنگی و گردشگری را فراهم کنند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به این که با شرایطی که برقرار می‌شود، روابط فرهنگی و گردشگری دو کشور افزایش قابل توجهی یابد، افزود که توسعه مراودات گردشگری می تواند، زمینه را برای توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور فراهم کند.

وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه امروز در دیدار با واعظی اعلام کرد، برنامه‌ای جدی را آغاز کرده‌ایم تا بتوانیم گردشگری فرهنگی، تاریخی و طبیعی را نسبت به گردشگری ساحلی بیشتر گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه در کشورهای غربی با اسلام هراسی مواجه هستیم، اضافه کرد کرد که اشتراکات فراوانی میان ایران و ترکیه در بخش های مختلف وجود دارد که می‌تواند زمینه گسترش گردشگری میان دو کشور را فراهم کند.

وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در ادامه به لزوم حمایت از بخش خصوصی اشاره کرد و گفت که بخش خصوصی ترکیه ساخت پروژه‌های هتل سازی را در ایران دنبال می‌کند.

اونال همچنین از برقراری خط پروازی قونیه به تهران خبر داد و گفت که زیرساخت‌های توسعه صنعت گردشگری باید فراهم شود و بر این اساس باید تعداد پروازهای تعرفه‌ای و غیر تعرفه‌ای میان دو کشور افزایش یابد.

وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه با بیان اینکه توسعه گردشگری نیاز به برقراری امنیت و ثبات دارد، گفت:

دو کشور ایران و ترکیه قادر هستند صلح و ثبات را در منطقه ایجاد کنند.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه