عبور ارزش صادرات جهانی گردشگری از مرز ۱/۴ تریلیون

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۵
عبور ارزش صادرات جهانی گردشگری از مرز ۱/۴ تریلیون

ارزش صادرات جهانی صنعت گردشگری درسال ۲۰۱۵ از مرز ۱/۴ تریلیون گذشت.

 درسال ۲۰۱۵ ارزش کل صادرات جهانی از محل گردشگری بین‌الملل درحدود ۱/۴ تریلیون برآورد شده و با رشدی بالاتر از نرخ جهانی تجارت کالا رشد کرده است که سهم این صنعت را درارزش صادرات جهان به ۷ درصد رسانده است.

به گزارش سازمان گردشگری جهانی صنعت گردشگری در مقصدهای مختلف جهان با ۳/۶ درصد رشد در سال گذشته و نیز افزایش ۴/۴ درصدی در شمار سفرهای بین‌المللی ارزش مالی بیش از ۱/۴ تریلیون در بر داشته است.

طبق همین گزارش صنعت گردشگری برای چهارمین سال پیاپی با رشدی بالاتر از نرخ جهانی تجارت کالا رشد کرده است که سهم این صنعت را درارزش صادرات جهان به ۷ درصد رسانده است.

این گزارش یادآور شده است که درسال ۲۰۱۵ ارزش کل صادرات جهانی از محل گردشگری بین‌الملل درحدود ۱/۴ تریلیون برآورد شده است.

تولید درآمد از محل گردشگری بین المللی دربخش اقامتگاه، غذا و نوشیدنی، سرگرمی و تفریحات و نیز خرید و دیگر کالاها و خدمات وابسته به آن به حدود ۱/۲۳۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ رسید. این رقم به معنی ۳/۶ درصد افزایش با احتساب نرخ ارز و تورم است.

تعداد گردشگران که دست کم یک شب اقامت در مقصدهای مسافرتی خود داشته اند در سال گذشته از مرز ۱ میلیارد و ۱۸۴ میلیون گذشت.

صنعت گردشگری ۲۱۰ میلیارد دلار نیز در صادرات تولید کرده است که از محل خدمات حمل و نقل مسافر غیر مقیم و افزایش ارزش کل صادرات گردشگری تا ۱/۴ تریلیون دلار به طور میانگین در روز شده است.

به گفته «طالب رفاعی» دبیرکل سازمان گردشگری جهانی توریسم امروزه بخش بزرگی از تجارت بین‌المللی است که باوجود ضعف و کندی روند بهبود در اقتصاد جهانی رشد قابل توجهی در هزینه وپول خرج شده دربخش‌های مختلف این صنعت داشته است. همچنین سبب ایجاد اشتغال و تحریک رشد اقتصادی، افزایش صادرات برای شمار بیشتری از اقتصادهای محلی در سراسر جهان شده است.

سال گذشته گردشگری بین المللی نمایانگر ۷ درصد از کل صادرات کالا و نیز برابر با ۳۰ درصد از کل صادرات خدمات در سطح جهانی است.

طبق آمار ارایه شده از سوی سازمان جهانی گردشگری، سهم صنعت گردشگری در صادرات کالا و خدمات به طور کلی برای چهارمین سال پیاپی از ۶ درصد به ۷ درصد افزایش داشته و از نرخ تجارت جهانی کالا نیز با ۲/۸ درصد رشد بالاتر بوده است.

درمقیاس صادرات جهانی صنعت گردشگری پس از صنایع سوخت و شیمیایی، سپس صنایع غذایی و سپس صادرات خودرو، رتبه سوم را دارد.

مطالب مرتبط:

منبع CHN

دیدگاه