ورزش های هیجان انگیز در جالب ترین مکان های دنیا

میلاد محتشم | سه شنبه, ۲۸ اردیبهشت ۹۵ ساعت ۰۷:۴۵

بهترين مكان‌های دنيا برای پرش از كوه‌ها، موج‌سواری روی سنگ‌ريزه‌های يك كوه آتش‌فشانی، دويدن با گاوهای خشمگين و ورزش های هيجان‌ انگیز ديگر را در كجارو پيدا كنيد. اينجا است كه حد و مرز ورزش‌ به ماجراجویی‌های زيبا بدل می‌شود.

يخ‌نوردی در آبشار‌هاي منجند هملكن در كانادا

یخ نوردی

غاری كه در نزديكی آبشارهای هلمكن در بريتيش كلمبيا واقع شده شبيه يك اثر هنری و مكان فوق‌العاده‌ای برای يخ‌نوردی است. اين غار يكی از سراشيب‌ترين موقعيت‌های يخ‌نوردی در جهان و يك تجربه‌ی ورزشی منحصر به فرد برای افرادی است كه جرات اين كار را به خود می‌دهند.

 موج سواری با كايت در تريفا، اسپانيا

موج سواری با کایت

تنگه‌ی جیبرالتر يك تونل باد طبيعی را ايجاد می‌كند كه براي موج‌سواری با كايت ايده‌آل است. به تريفای اسپانيا برويد، جايی كه كايت‌سوارها از تمام دنيا به آنجا می‌آيند تا اين جريان طبيعی هوا را به هيجان و آدرنالين تبديل كنند.

پرش از كوه مون بلان، فرانسه

پرواز با لباس بال دار

پرواز با لباس بال‌دار (wingsuit) يكي از افراطی‌ترين حالت‌های ورزش است. پرش از بلندای يك كوه درحالی‌که تنها چيزی كه براي زنده ماندن می‌توانيد به آن تكيه كنيد لباسی است كه بر تن كرده‌ايد جرات بسياری می‌طلبد. پرواز از قله كوه مون بلان با ارتفاع بيش از ۳۶۰۰ متر شجاعت كم‌نظيری را طلب می‌كند. هيجان بالا و مناظر طبيعی فوق‌العاده اين فرود را برای افرادی كه خواهان شکستن حد و مرزها هستند جالب توجه می‌كند. كوه مون بلان مرتفع‌ترين كوه در رشته‌كوه آلپ است و به همين دليل چشم‌اندازهای اين شيرجه‌ی فوق‌العاده بسيار گيرا و با ابهت است.

 دويدن با گاوهای خشمگين در پامپلونا، اسپانيا

دویدن با گاوهای خشمگین

رسم دویدن با گاوهای خشمگین در فستيوال سن فرمین در پامپلونا انجام می‌شود. دویدن با گاوها هر روزه از ۶ تا ۱۴ جولای اتفاق می‌افتد. گاوها از ميان بخش قديمی شهر توسط دونده‌ها هدايت می‌شوند. دویدن با گاوها كه در اسپانيا با نام اِنسيِرو شناخته مي‌شود در واقع برای انتقال گاوها به ميدان گاوبازی انجام می‌شود. اين رسم در اصطبل هنگامی که ناقوس کلیسا در ساعت ۸ صبح به صدا درمی‌آید آغاز می‌شود. هرچند این برنامه معمولاً در کمتر از ۵ دقیقه به پایان می‌رسد اما شرکت‌کنندگان و ناظران در هیجان‌انگیز بودن آن هم‌عقیده هستند. این ورزش بسیار خطرناک است و شرکت در آن تنها به افرادی که از لحاظ بدنی بسیار آماده هستند پیشنهاد می‌شود.

 شیرجه در غار در حفره‌ی بزرگ آبی ، بلیز

شیرجه در غار

شیرجه‌روندگان از سراسر دنیا به حفره‌ی بزرگ آبی (Great Blue Hole) در نزدیکی بلیز می‌آیند. حفره‌های مشابه در نقاط مختلف جهان وجود دارند اما حفره‌ی بزرگ آبی، بزرگ‌ترین آنها است. فراوانی حیات دریایی و تشکل‌های مرجانی شگفت‌انگیز این مکان را به یکی از زیباترین نقاط دنیا برای شنا تبدیل کرده است. این حفره‌ی عظیم بیش از ۳۰۰ متر عرض و بیش از ۱۲۰ متر عمق دارد.

 پرش از صخره در پمبروک‌شایر، ولز

پرش از صخره

اگر جرات دارید روی لبه‌ی یک صخره بایستید، به پایین نگاه کنید و به درون آبی که بسیار پایین‌تر از شما است بپرید شما آنچه را برای ورزش شیرجه از صخره لازم است در خود دارید. مرداب آبی (The Blue Lagoon) یکی از پرطرفدارترین نقاط جهان برای ورزشکاران این رشته است. اینجا یکی از مکان‌های برگزاری سری مسابقات پرش از صخره‌ی رد بول است و به همین دلیل بهترین‌های دنیا برای پرش به اینجا می‌آیند.

 بندبازی در ارتفاع در موب، یوتا

بندبازی در ارتفاع

بندبازی در ارتفاعات یکی دیگر از ورزش‌های مهیج و البته خطرناک است که می‌توان آن را در مکان‌های بسیاری انجام داد، اما اخیرا خیل مشتاقان این رشته به سمت موب در یوتا سرازیر شده‌اند. مناظر طبیعی فوق‌العاده و اشکال زیبای صخره‌ها مکانی ایده‌آل را برای بندبازی در ارتفاع پدید آورده است.

 قایق سواری در آب‌های خروشان ریو اوپانو، اکوادر

قایق سواری در آب های خروشان

رودخانه‌های بسیاری برای ورزش قایق‌سواری در آب‌های خروشان در نقاط مختلف جهان وجود دارند اما ریو اوپانو در اکوادر یکی از زیباترین آنها است. معنی اسم این رودخانه "رودخانه‌ی آبشارهای مقدس" است، و شما را در حالی که از میان بخش‌های خروشان (Rapids) درجه ۲ تا ۴ عبور می‌کنید از میان جنگل‌های بارانی خارق‌العاده می‌گذراند. قایق‌سواری از میان رشته‌کوه‌های آند هیجان را به منتهی می‌رساند.

 پرش از آبشارهای ویکتوریا، زیمباوه و زامبیا

پل آبشارهای ویکتوریا در مرز زیمباوه و زامبیا واقع‌شده است. این پل در ارتفاع زیادی از سطح یک رودخانه‌ی مملو از کروکودیل قرار دارد و شما می‌توانید از آن به پایین بپرید. بانجی جامپینگ با چاشنی کروکودیل هیجان را به سطوح تازه‌ای رسانده است. این مکان یکی از هیجان‌انگیزترین مکان‌ها برای ورزش بانجی جامپینگ است اما بی‌تردید امن‌ترینِ آنها نیست. یک زن استرالیایی طی پرشی که با مشکل مواجه شد از ارتفاع بسیار زیاد به درون آب سقوط کرد اما از این حادثه جان سالم به در برد.

 فرود از یک آتش‌فشان روی تخته‌ی موج‌سواری، نیکاراگوئه

موج سواری روی سنگ ریزه های یک آتش فشان

برای لذت بردن از موج‌سواری افراطی نیازی به آب نیست. به لئون در نیکاراگوئه بروید تا پس از صعود از یک کوه آتش‌فشان با ارتفاع ۶۰۰ متر مسیر برگشت را موج‌سواری کنید. این ورزش بسیار دشوار است زیرا شما اکثراً بر روی سنگ‌های سیاه حرکت می‌کنید. سطح آتش‌فشان سرو نگرو (Cerro Negro) برخلاف آب و برف هموار نیست لذا این سقوط بسیار چالش‌برانگیز است و به همین دلیل موردعلاقه‌ی دوستداران ورزش‌های افراطی است.

مطالب مرتبط:

منبع ال دی

دیدگاه