بهترین نکات برای داشتن پروازی دلچسب

سعید ضیاء
سعید ضیاء دوشنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰
بهترین نکات برای داشتن پروازی دلچسب

جمع‌آوری اطلاعاتی دقیق درباره‌ی پروازی که در آینده دارید می‌تواند برایتان تجربه‌ای توام با خوشحالی و لذت و یا ناکامی داشته باشد. نکات زیادی درباره‌ی مسافرت با ??????? وجود دارد و قابلیت بحث زیادی دارد، بیشتر ازآنچه فکرش را بکنید.با ما در کجارو همراه باشید.

روش‌های زیادی برای لذت بردن از یک پرواز وجود دارد٬ خصوصاً اگر مجبور باشید به دلایلی, به‌طور مرتب پرواز کنید. به دست آوردن اطلاعات در این زمینه به‌هیچ‌ عنوان سخت نیست٬ اما دانستن اصول اولیه و اصلی آن می‌تواند بی‌اندازه در فراهم آوردن موجبات خوشحالی شما در طول سفر مؤثر باشد.

پیش از رزرو

زمانی که پروازی را می‌خواهید انتخاب کنید٬ برخی از مهمترین امکانات و نیازهای شما در طول پرواز قابل‌تغییر نخواهد بود. پس از این موضوع اطمینان حاصل کنید که این انتخاب‌ها٬ حساب‌شده و دقیق باشند.

سعی کنید خط هوایی خود را آگاهانه انتخاب کنید و آن را تغییر ندهید

سعی کنید خط هوایی‌ای را انتخاب کنید که خدمات دائمی در فرودگاه مبدأ به شما ارائه داده و شهرهایی را که اغلب به آن سفر می‌کنید تحت پوشش داشته باشد که مجبور به تعویض خط هوایی خود نباشید. از طرفی می‌توانید از این مسئله هم مطمئن شوید که آنها از چه ترمینال خط هوایی استفاده کرده و سرویس خدمات مشتری آنها به چه صورت است. سعی کنید به‌طور ویژه با این خط هوایی سفر کنید٬ حتی اگر دیدید پول بلیت جاهای دیگر در پاره‌ای موارد از آن ارزان‌تر است. پایبند بودن به یک خط هوایی در طولانی‌مدت باعث می‌شود در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی شود زیرا افرادی که جزو «مسافرهای دائمی» پرواز محسوب می‌شوند از انواع مزایا برخوردارند. ازجمله این مزایا می‌توان به لغو راحت‌تر بلیت‌ها؛ دسترسی به خدمات مشتری‌های دائمی؛ غذا و نوشیدنی رایگان اشاره کرد.

عضویت در بخش «مسافر دائمی» و برنامه های مربوط به پاداشها

در حال حاضر شما به یک خط هوایی متعهد هستید و باید بیشترین استفاده را از تسهیلات آن داشته باشید. برای این کار٬ عضویت در بخش «مسافر دائمی» بسیار ضروری است٬ اما از طرفی باید سرویس‌هایی که به این دسته از مشتریان ارائه می‌شود را بررسی کنید که حاوی نکات مربوط به خط هوایی است. بسیاری از این سرویس‌ها شرایط دسترسی به سالن استراحت فرودگاه٬ چک کردن رایگان ساک‌ها و سایر موارد را بدون دردسر و راحت در اختیارتان می‌گذارد.

از پروازهایی که تأخیرهای مداوم دارند دوری کنید

اگر پروازها را به شکل آنلاین جستجو کنید٬ هر از گاهی به این مسئله پی خواهید برد که یک پرواز اغلب با ۳۰ دقیقه تأخیر همراه است. سعی کنید همواره از این پروازها اجتناب کنید. سیستم ???????یی ویژگی‌های خاص خودش را دارد اما گوگِل و سایر وب‌سایت‌های مسافرتی٬ اطلاعات کافی برای پیش‌بینی برخی از این موارد را دارند.

زمان ورود و حرکت پرواز را بررسی کنید

آیا صبح زود پرواز دارید یا دیروقت در شب؟ یا شاید هم ظهر؟ اگر پروازتان بیش از ۴ ساعت طول می‌کشد٬ احتمال دارد با توجه ساعت محلی فرودگاه مقصد٬ خیلی زود یا خیلی دیر به آنجا برسید. سعی کنید حتماً برای این مسئله برنامه‌ریزی کرده و گزینه‌های غذایی را زودتر از موعد مشخص کنید.

 یک روز قبل از روز شکرگزاری در آمریکا پرواز نداشته باشید

در طی پنج سال اخیر من هرسال این کار را انجام داده‌ام و این همواره بدترین تجربه‌ی پروازی من بوده است. در روزهای نزدیک به‌روز شکرگزاری در آمریکا تقاضا برای پرواز بسیار بالاست. هوای نامساعد هم مزید بر علت است. کارکنان مربوطه هم در این روزها بسیار بداخلاق هستند. اگر می‌توانید پرواز در این روزها را فراموش کنید.

بار سبک ببندید و بقیه را با کشتی بفرستید

اگر چمدان زیادی همراه خود دارید٬ فرصت خوبی ست که بخواهید آنها را با شرکت حمل باری ازجمله "Fedex" با کشتی بفرستید. حمل چمدان در هواپیما بسیار عالی است٬ اما سیستم هواپیما طوری نیست که به ازای هر مسافر٬ به‌اندازه‌ی یک چمدان دستی جا داشته باشد پس به‌راحتی می‌توانید از شرکت‌های حمل بار استفاده کنید.

خود را آماده کنید تا گیتِ فرودگاه چمدانتان را چک کرده یا وقتی سوار هواپیما شُدید٬ برای کابین بار بالای سرتان با دیگران به مشکل برنخورید.

به خاطر داشته باشید که از طریق استفاده از امتیاز «مسافر دائمی» پرواز٬ دیگر مشکل گذاشتن بار در کابین بالای سرتان و درگیری با دیگران را نخواهید داشت پس سعی کنید همیشه از یک خطوط هوایی استفاده کنید تا امتیازات مشتری‌های خاص شامل حال شما شود.

مطمئن شوید که چمدانتان وزن و اندازه مناسب دارد

یک ترازوی مخصوص چمدان و یک‌بند اندازه‌گیری کوچک داشته باشید و برای ایمنی کافی آن را در ساکتان بگذارید. هنگام بسته‌بندی وسائل٬ به کارتان خواهد آمد.

لوازم ضروری برای پرواز را بسته‌بندی کنید

مثلاً وسایل موردنیاز من یک بطری آب خالی٬ یک کرم دست٬ جوراب٬ شارژر لپ‌تاپ و ماسک خواب است. فهرستی از این وسایل که می‌بینید لازم هستند را تهیه کنید.

زودتر کارهای بخش امنیتی را انجام دهید

معمولاً گیت‌ها و ورودی‌های امنیتی یکی از خطرناک‌ترین نقاط تمام فرودگاه‌ها در جهان محسوب می‌شوند و بیشترین انفجارهای تروریستی هم در همین نقطه صورت می‌گیرد پس هرچه زودتر این کار را انجام دهید احساس آرامش بیشتری خواهید داشت.

پرواز خود را با موبایل چک کنید

اگر از تأخیرهای احتمالی پرواز زودتر اطلاع داشته باشید کمکتان می‌کند تا بتوانید برنامه‌هایتان را چنان‌که باید تنظیم کنید. مثلاً من به ایالات‌متحده پرواز می‌کنم و اپلیکیشن آنها دارای ویژگی جالبی است که می‌تواند شهرها و هواپیماهایی را که وارد آن می‌شوند نشان دهد. این کمکی بزرگ در پیش‌بینی تأخیرها به خاطر شرایط آب و هوایی محسوب می‌شود و می‌توان گفت این اپلیکیشن نسبت به مونیتورهایی که در فرودگاه‌ها نصب هستند٬ اطلاعات خوب و بهتری دارد.

کارهای کوچک و مهم را انجام دهید

بطری آب‌معدنی‌تان را از آب پرکنید٬ از دستشویی استفاده کرده و اگر گرسنه هستید غذایی بخورید. تمام این فعالیت‌ها در داخل هواپیما به‌مراتب از داخل فرودگاه سخت‌تر خواهد بود.

اگر چمدان دارید زودتر سوار هواپیما شوید

شاید این مسئله کمی آزاردهنده باشد اما لازم و ضروری است. یافتن فضا در کابین بارِ بالای سرتان یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که ممکن است به قیمت دعوا هم تمام شود. اگر چمدان دارید٬ سعی کنید زودتر در صف ورود به هواپیما قرار بگیرید.

 

مطالب مرتبط:

منبع independent

دیدگاه