۱۲ ترفند برای خوشمزه‌ تر کردن ماست

مینا رهبری | سه شنبه, ۲۸ اردیبهشت ۹۵ ساعت ۱۳:۳۰

ماست از فرآورده‌های لبنی پرخاصیت و پرمصرف است. اگر از طعم تکراری آن خسته شده‌اید، می‌توانید آن را با روش‌های مختلف، به شکل‌های جدید و حتی داخل خوراکی‌های دیگر استفاده کنید. همراه کجارو باشید تا با ۱۲ ترفند جدید برای استفاده از ماست آشنا شوید.

آگهی‌های تبلیغاتی هیچ‌وقت از طعم دل‌زننده‌ی ماست چیزی نمی‌گویند.شما می‌توانید طعم ماست را با چند ترفند عوض کنید و آن را به یک خوراکی شگفت‌انگیز تبدیل کنید. اگر می‌خواهید با برخی از این ترفندها آشنا شوید پس حتماً ادامه مطالب را با دقت بخوانید.

۱. کیک قهوه

کیک قهوه با استفاده از ماست

برای مرطوب‌تر و نرمتر کردن کیک خود به جای استفاده از شیر غلیظ یا روغن از ماست استفاده کنید. به خمیر کیک یک و نیم پیمانه ماست اضافه کنید تا یک کیک کم کالری و خوشمزه داشته باشید.

۲. تکه‌های یخی ماست

ماست یخ زده

این راه آسان‌ترین روش برای تبدیل کردن ماست به یک خوراکی خوشمزه‌ی یخ‌زده است. ماست را در قالب بریزید و با پلاستیک روی آن‌ها را بپوشانید. در هر یک از قالب‌ها یک چوب فرو کنید و در فریز قرار دهید تا منجمد شوند. پلاستیک را بردارید و آن‌ها را از قالب جدا کنید. خوراکی خوشمزه شما آماده است.

۳. بستنی شکلاتی

بستنی شکلاتی

دیگر به بستنی‌های فانتزی و پر کالری فکر نکنید. به ماست، خمیر شیرین و چیزهایی که دوست دارید اضافه کنید. حالا شما یک بستنی شکلاتی کم کالری دارید.

۴. خمیر پیتزا

خمیر پیتزا

برای درست کردن خمیر پیتزای کم کالری، نرم و پف کرده، فقط به دو چیز نیاز دارید: ماست یونانی و آرد پفکی. آن‌ها را با هم مخلوط کنید تا خمیر پیتزا به دست بیاید. سپس خمیر را به مدت چند دقیقه ورز دهید. حالا شما نصف راه را برای آماده کردن شام طی کرده‌اید.

۵. کلوچه‌ی توت فرنگی

کلوچه توت فرنگی با ماست

برای درست کردن کلوچه‌ی توت فرنگی به جای خامه‌های چرب از ماست استفاده کرده و دسرهای خود را به یک خوراکی سالم تبدیل کنید.

۶. پنیر

طرز تهیه پنیر با ماست

با ماست و به کمک یک صافی پنیر درست کنید. پس از آن که ماست را از صافی رد کردید و آب آن را کاملا گرفتید، بگذارید پنیر تفکیک شود. بعد از این که پنیر حاضر شد، تا یک هفته می‌توانید آن را میل کنید اما به احتمال زیاد بیشتر از یک هفته نمی‌توان آن را نگه داشت.

۷. سالاد کلم

سالاد کلم

برای درست کردن سالاد کلم، دیگر نیازی به سس مایونز ندارید. پیازچه، کلم و فلفل را با ماست و ادویه در یک کاسه مخلوط کنید. سالاد کلم سالم شما آماده است.

۸. مافین

مافین

برای درست کردن مافین ماست، از کره و روغن کمتری استفاده کنید و ماست را جایگزین این مواد پرچرب کنید. شما می‌توانید تقریبا برای هر مافین با هر طعمی، از ماست به عنوان ماده‌ی مرطوب کننده و نرم کننده‌ی کیک استفاده کنید.

۹. سس ایتالیایی

سس ایتالیایی

شما می‌توانید به جای این که سس ایتالیایی را از بیرون بخرید، خودتان آن را در خانه و با استفاده از ماست درست کنید. می‌توانید آن را به همان طعمی درآورید که دوست دارید.

۱۰. میلک شیک

میلک شیک

از ماست یخ زده و شیر کم چرب برای تهیه‌ی میلک شیک سالم یا نوشیدنی‌های میوه‌ای با شیر و ماست استفاده کنید.

۱۱. گرانولا

گرانولا

گرانولا را با استفاده از آجیل، گرانولا، ماست و هر چیز دیگری که دوست داشتید درست کنید.

۱۲. ماست یونانی

ماست یونانی

شما می‌توانید ماست معمولی را به ماست یونانی تبدیل کنید. به مدت یک ساعت ماست را از صافی بگذرانید و آب آن را بگیرید (مثل ماست چکیده‌ی خودمان) و بگذارید برای چند ساعت خنک شود.

مطالب مرتبط:

منبع allday

دیدگاه