چگونه دو نفره سفر کنیم؟

پردیس جلالی | چهار شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۹۵ ساعت ۲۲:۱۵

سفر کردن در کنار جذابیت‌هایش می تواند مشکلات و تنش‌هایی به همراه داشته باشد. مهم‌ترین آنها بی‌شک، تلخ شدن یک رابطه است. این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا این مشکلات را پشت سر گذاشته و سفر بی‌نظیری را تجربه کنید. با کجارو همراه باشید.

سفر کردن با شخص مهم زندگی‌تان، سطح تازه‌ای از ماجراجویی را برایتان به همراه می‌آورد. به طوری که می‌توانید تجربیاتی فراموش نشدنی‌ را در کنار یکدیگر تجربه کنند که با کوبش شدید قلب، ترشح باورنکردنی آدرنالین و هیجان تکان‌دهنده‌ای همرا باشند.

اما سفر، پر از دام‌هایی است که می‌تواند پر صبر و حوصله‌ترین همراهان را به یک دیوانه‌ی تمام عیار تبدیل کند. از دست دادن قطار، یک رگبار غیر منتظره یا ساده‌تر، افتادن قند خون می‌تواند باعث تنش و بگومگو شود. فارغ از اینکه نمی‌توانیم این جور دردسر‌های پیش‌بینی‌ناپذیر سفر را برایتان کنترل کنیم (و اگر می‌توانستیم هم این کار را نمی‌کردیم!) در زیر، شش نکته را که می‌تواند از شما زوج بهتری در سفر بسازد، آماده کرده‌ایم. این کارها را انجام دهید تا هم سفر خوبی داشته باشید و هم با حالی بهتر از همیشه به خانه بازگردید.

سفر دو نفره

۱. وظایف را بین خودتان تقسیم کنید

سفرهایتان را قبل از ترک خانه با تقسیم کارها به درستی آغاز کنید. هر کدام از شما باید مسئولیت برخی امور مثل محل اقامت یا وسایل نقلیه را به عهده بگیرد. وقتی تحقیقاتتان تمام شد، یکدیگر را در جریان بگذارید و با هم به تصمیمی مشترک برسید. این کار نه تنها باعث جلوگیری از جست‌وجوی اضافی است، بلکه به شما این امکان را می‌دهد که یکدیگر را بشناسید و از اولویت‌های دیگری برای سفر مشترکتان آگاه شوید.

سفر دو نفره

۲. با همراهتان مثل یک تیم عمل کنید

در زمان سفر، اتفاقا از وابستگی‌تان به یکدیگر استقبال کنید. بپذیرید همراهتان بهتر از شما به برخی امور وارد است و حتی خوشحال هم باشید. چنین چیزی، بار و مسئولیت را از روی دوشتان برمی‌دارد و باعث می‌شود سفر آسان‌تری داشته باشید. حالا چه به سادگی مراقبت از ساک‌ها موقعی که شما مشغول اسنک درست کردن هستید باشد، چه تسلط بهتر به زبان خارجی برای خرید.

سفر و نفره

۳. درست دعوا کنید!

این خیلی مهم است، وقتی در جاده هستید فقط زمانی اجازه‌ی دعوا کردن دارید که مسئله خیلی حیاتی باشد. درست است که این کار در زندگی روزمره بسیار مشکل است، اما خوشبختانه سفر آن را آسان می‌کند. وقتی قرار باشد یک مسافرت ۱۸ ساعته با قطار داشته باشید یا تنها آدم‌هایی باشید که در کشوری بیگانه زبان یکدیگر را می‌فهمند، خواهید دید که دعواهایتان کوتاه‌تر و کارآمد‌تر خواهند بود.

به علاوه سفر کمک می‌کند راحت‌تر از دعوا‌ها عبور کنید. موضوع صحبت را به تصمیمی که باید همین الان بگیرید (بهتر است در کلبه بمانیم یا به آن پیاده‌روی نفس‌گیر برویم؟) یا یادآوری ماجراجویی‌هایتان (لباس آن مرد را لب ساحل دیدی؟!) تغییر دهید.

سفر دو نفره

۴. از جدا شدن نترسید

قرار نیست جدا شدن برای بازدید از دو جای متفاوت، شما را در آزمون زوج نمونه مردود کند. خیلی کم پیش می‌آید در سفر این امکان را بیابید که دقیقا همان کارهایی را انجام دهید که از قبل برایشان برنامه‌ریزی کرده‌اید. هیچ اشکالی ندارد یکی از شما بخواهد موزه‌ی جنگ را ببیند و دیگری گشتن در مغازه‌های عتیقه‌فروشی را ترجیح دهد. جدا شدن سخت است، اما یک زوج خوب بلدند چطور به دو مکان متفاوت بروند و با ماجراهای خوبی برای تعریف کردن از آنچه دیده‌اند، باز به یکدیگر بپیوندند.

سفر دو نفره

۵. خوش گذراندن را فراموش نکنید

به یاد داشته باشید، همه‌ی اینها برای تفریح است. پس هر وقت ادامه دادن سخت شد، بایستید و به خودتان برسید. بیشتر درد کشیدن، امتیاز اضافی ندارد. ممکن است چیزی که باعث لذت بردن شما از یک کوهنوردی می‌شود، صرفا یک خوش‌گذرانی عصرگاهی باشد.

سفر دو نفره

۶. مهارت‌های به دست آمده را به کار ببندید

نکته‌های بالا فقط برای موقعیت‌هایی بیرون از شهر خودتان نیست. وقتی سفر تمام شد و همه چیز به حالت عادی بازگشت و روزمره‌ی خسته‌کننده خودی نشان داد، از مهارت‌هایی که در سفر به دست آورده‌اید استفاده کنید تا رابطه‌تان در دنیای واقعی هم تکانی بخورد.

سفر می‌تواند جسم و ذهن و همین‌طور قلب‌هایتان را در موقعیت‌های ترسناک و غیرمنتظره‌ای قرار دهد، اما اگر به این نکته‌ها عمل کنید، قلب‌هایتان همراه با هم وسعت می‌یابد و بیشتر از هر وقت دیگری به یکدیگر نزدیک می‌شوید. فرقی نمی‌کند در خانه باشید یا در سفر؛ دو نفری، ماجراجویی بیشتر می‌چسبد!

مطالب مرتبط:

منبع huffingtonpost

دیدگاه