چرا اکنون بهترین زمان سفر به یونان است

مرتضی گودرزی | دوشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۹۵ ساعت ۲۲:۱۵

یونان، کشوری زیبا با تاریخی کهن است که مهد تمدن‌غربی به شمار می‌رود و همیشه یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری جهان است. اما این روزها مسئولان یونان به‌خاطر مشکلات اقتصادی فراوان، شرایط خاص‌تری را برای گردشگران خارجی فراهم کرده‌اند. از همین رو شاید حالا بهترین زمانی باشد تا سفری با هزینه کمتر به یونان داشته باشید. با کجارو همراه باشید.

اتفاق تلخ برای یونان این است که درست در زمانی که به خاطر مشکلات اقتصادی نیاز به ورود گردشگر بیشتر به این کشور است، از انتخاب گردشگران دورمانده است. به‌راستی چرا این اتفاق افتاده ؟ باما در کجارو همراه باشید تا باهم نگاهی به جوانب مثبت و منفی سفر به یونان بی‌اندازیم.

آیا حالا زمان خوبی برای سفر به یونان است؟

یونان

یونان در حال حاضر در شرایط سخت اقتصادی و اعمال قوانین ریاضتی قرار دارد. برای همین در آغاز سال ۲۰۱۶ یونان بیش‌ازپیش نیاز به ورود بیشتر گردشگران را احساس می‌کند. اما متأسفانه جنگ‌های اخیر خاورمیانه منجر شده تا به‌جای گردشگر، پناه‌جویانی که از جنگ در سوریه فرار می‌کنند با قایق از سمت ترکیه به جزایر لسبوس(Lesbos) ،خیوس (chios) و ساموس(Samos) برسانند. همین خود دلیلی شده تا گردشگران خارجی از سفر به یونان منصرف شوند.

اما در تاریخ ۲۰مارس اتحادیه اروپا و ترکیه سرانجام برسر بازگرداندن مهاجران غیرقانونی به ترکیه موافقت کردند. با این‌حال باید گفت که یونان کاملا امن است و گردشگران می‌توانند بدون ترس به این کشور سفر کنند و از مناظر زیبا، جزایر خوش آب‌وهوا و مکان‌های تاریخی دیدن کنند.

با توجه به وضعیت اقتصادی پیش آمده در سال ۲۰۱۵ ، صندوق بین‌المللی پول و بانک مرکزی اروپا از یونان خواستار اصلاحاتی شدند که شاید تاثیرات کمی بر بعضی مکان‌های تفریحی یا موزه‌های دولتی داشته باشد، اما اثر خاصی روی گردشگران خارجی ندارد.

دستگاه‌های خودپرداز فعال هستند و هیچ محدودیتی در پرداخت پول نقد ندارند. در مورد کارت‌های اعتباری هم شاید نتوان از آن‌ها برای خرید از کسب‌وکارهای کوچک واقع در جزیره‌ها استفاده کرد، اما هنوز بیشتر فروشگاه‌ها، فروشندگان مواد غذایی کارت اعتباری را قبول می‌کنند.

چرا حالا وقت مناسب برای سفر به یونان است

مهمان‌نوازی یونانی‌ها همیشه موردنظر بوده و در حال حاضر آن‌ها بهتر هم شده‌اند و بسیار خوشحال هستند که شما به آنجا سفر می‌کنید، زیرا سفر شما نوعی کمک به بهبود معیشت آن‌ها است. گردشگری در یونان ۱۶.۵ درصد از تولید ناخالص ملی این کشور را تشکیل می‌دهد و سفر شما به یونان برای دولت خوش‌آیند است.

امسال(۲۰۱۶) اگر به یونان بروید ملاحظه خواهید کرد که بسیاری از قیمت‌ها کاهش پیداکرده است تا از این راه بتوانند گردشگران بیشتری را جذب کنند.

از کجای یونان بازدید کنیم؟

آتن

آتن

آتن می‌تواند شروع سفر شما در یونان باشد، شهر معروف تاریخی که مهد دموکراسی غرب بشمار می‌رود، شما در آتن می‌توانید به دیدن آکروپولیس بروید که مقصد بیشتر گردشگران در یونان است. در آتن همچنین می‌توانید از آگروا و موزه ملی باستانی شهر دیدن کنید. در بعضی از ایستگاه‌های مترو این شهر نیز موزه‌های کوچکی وجود دارد که بازدید از آن‌ها کاملا رایگان است. در بازارهای شهرنیز می‌توانید زیتون بخرید و غذاهای این کشو را در رستوران‌های آن امتحان کنید.

 کرت(Crete)

کرت

جزیره کرت در هراکلیون است، در این جزیره پر جنب‌وجوش می‌توانید به دوچرخه‌سواری، قایق‌سواری،غواصی و سافاری (اتومبیل‌سواری در کوه‌ها) بپردازید و از باغ‌های انگور قدیمی کرت دیدن کنید. این جزیره محبوب‌ترین مقصد گردشگران دریای اژه است.

 دودکانیز (Dodecanese)

جزیره یونان

جزایر دودکانیز واقع در دریای اژه است و خوشبختانه از بحران مهاجرت کاملا در امان مانده است، این جزایر محل مناسبی برای آفتاب گرفتن و یک تفریح ساحلی با خانواده است، در اینجا قلعه‌های باستانی، دره پروانه، کاخ‌های قدیمی،اسکله و سواحل شنی وجود دارد.

جزایر ایونی (Ionian Islands)

جزایر یونان

این جزایر واقع در غرب یونان است که شامل: شهر قدیمی ونتین (Venetian) ، سواحل بکر نیساکی (Nissaki) و آگیوس(Agios)، کاخ تاریخی (Achillion) و روستاهای ساحلی است. اینجا بهترین محل برای استراحت خانواده و عکس گرفتن در کنار کشتی‌شکسته معروف است.

مطالب مرتبط:

منبع huffingtonpost

دیدگاه