پل باریک فندقی برای سنجاب ها، واشنگتن

مینا رهبری
مینا رهبری یکشنبه، ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۰
پل باریک فندقی برای سنجاب ها، واشنگتن

زمانی که بشر در طبیعت دست کاری می‌کند، برای جبران آسیب‌هایی که به آسایش حیوانات و حیات وحش می‌زند باید کاری انجام دهد. در شهر لانگ ویو (Longview) در واشنگتن یک پل معلق مینیاتوری برای تردد سنجاب‌ها ساخته شده است. با کجارو همراه باشید.

زمانی که پیشرفت‌های بشر با طبیعت و حیات وحش تداخل می‌کند، فراهم ساختن پناهگاهی امن برای حیوانات در قالب گذرگاه‌هایی مانند پل و زیرگذرها ضرورت می‌یابد؛ اقداماتی که به حیوانات اجازه می‌دهد تا با ایمنی در موانع ساخت دست بشر تردد کنند. پل باریک فندقی یکی از گذرگاه‌های حیات وحش است که برای سنجاب‌ها ساخته شده و در شهر لانگ ویو واشنگتن قرار دارد. این پل یک مسیر امن برای سنجاب‌هایی است که تلاش می‌کنند از خیابان عبور کنند. درحالی که اکثر پل‌هایی که برای سنجاب‌ها ساخته می‌شود فقط یک طناب ساده‌ است که به دو بلندی کنار جاده مانند درختان گره خورده است، پل باریک فندقی با طراحی استادانه‌ای ساخته شده که ظاهر آن مانند یک پل معلق مینیاتوری است.

پل فندقی سنجاب ها

این پل در راه المپیا که در نزدیکی حوزه‌ی سیویک سنتر قرار دارد، واقع شده است و به سنجاب‌ها این اجازه را می‌دهد که میان ساختمان اداری پارک پلازا و پارک شهر که آن طرف خیابان قرار دارد، رفت و آمد کنند. قبل از این که پل ساخته شود سنجاب‌ها مجبور بودند برای رفتن به ساختمان اداری پارک پلازا، جایی که کارکنان آن برای سنجاب‌ها فندق تهیه می‌کردند، از میان اتومبیل‌ها عبور کنند. بعد از مشاهده‌ی چندین تصادف دلخراش، آموس جی پیترز، مالک یک شرکت پیمانکاری ساخت و ساز، به فکر ساختن پلی برای سنجاب‌ها افتاد.

پیترز معمارانی همچون رابرت نیوهال و لیروی دال را که پل را طراحی کردند و دونالد کرامر که مهندسی سازه را تکمیل کرد، استخدام کرد. سپس پیترز و همکارش بیل هاچ، شروع به ساختن پلی از جنس آلومینیوم با استفاده از لوله‌های آتش نشانی دور انداختنی کردند که ارتفاع آن ۶۰ فوت بود. در سال ۱۹۶۳ آن‌ها پل را بالای جاده و میان دو درخت  نصب کرده و طی یک مراسم بزرگ از آن رونمایی کردند. در این مراسم گروه ارکستر و یک جایگاه موقتی برای سخنرانی بزرگان به مناسبت افتتاح پل وجود داشت. بلافاصله پل توجه همه را از سراسر جهان به خود جلب کرد و خبر بسیاری از روزنامه‌ها و مجلات شد. 

پل فندقی سنجاب ها

این پل طی سال‌های گذشته چندین بار به منظور تعمیرات و ۴ بار به خاطر خرابی اتصالات ساختاری پایین آورده شده است. در سال ۲۰۱۰ آن را در محل اصلی خود نصب کردند. در سال ۲۰۱۴ پل در لیست اماکن ملی تاریخی ثبت شد. 

این شهر با الهام گرفتن از موفقیت پل باریک فندقی، پل‌های دیگری نیز ساخت. امروزه در لانگ ویو چهار پل برای سنجاب‌ها وجود دارد.

مطالب مرتبط:

منبع amusingplanet

دیدگاه