پارک ملی صد جزیره‌ ی فیلیپین

مینا رهبری
مینا رهبری چهار شنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۰
پارک ملی صد جزیره‌ ی فیلیپین

پارک ملی صد جزیره فیلیپین از جزایر مرجانی زیبای جهان است که به مقصد بسیاری از گردشگران تبدیل شده است. جزر و مدهای مکرر طی هزاران سال، شکلی قارچ مانند به این جزایر داده است. با کجارو همراه باشید تا با این زیبایی‌های طبیعت آشنا شوید.

پارک ملی صد جزیره در واقع از ۱۲۴ جزیره‌ی جداگانه تشکیل شده که در خلیج لینگاین در شمال فیلیپین پراکنده‌اند و منطقه‌ای را به وسعت ۱۶/۷۶ کیلومترمربع پوشش می‌دهد. تصور می‌شود قدمت این جزایر به دومیلیون سال برسد و بخشی از صخره‌های مرجانی باستانی دریای باستانی باشد که در کشور امتداد یافته بود. هنگامی که سطح آب دریا کاهش می‌یافت، جزایر دیده می‌شدند و بیش از صدها هزار سال جزر و مد به آرامی پایه‌ی این جزایر را از بین برده و شکلی قارچ مانند به آن‌ها داده است. برخی از جزایر ساحل دارند، اما بسیاری از آن‌ها شبیه مرجان‌هایی هستند که تاجی از تیغ‌های انبوه بر سرشان گذاشته شده است. جزایری که ساحل دارند، در تعطیلات بسیار شلوغ می‌شوند.

پارک ملی صد جزیره فیلیپین ۱

فقط سه تا از این جزایر برای گردشگران توسعه یافته‌اند: جزیره‌ی حاکم، جزیره‌ی قوزون و جزیره‌ی کودکان. این جزایر فرصت مناسبی برای تفریحات و ورزش‌های آبی مهیا کرده‌اند. شما می‌توانید یک قایق موتوری اجاره کنید و به جزیره بروید، قایق رانی کنید، شیرجه بزنید یا غواصی کنید.

پارک ملی صد جزیره فیلیپین ۲

متأسفانه بسیاری از مرجان‌های زیر آب پارک به علت ترکیب ویرانگر ماهیگیری‌های پرخطر و همچنین پدیده‌های آب و هوایی مانند توفان آسیب دیده‌اند. از سال ۲۰۰۵ مقامات شهر آلامینوس کنترل پارک و کارهای ترمیم را در دست گرفته است. شیرجه و غواصی فقط در نقاط محدودی از پارک آزاد است، اما ماهیگیری غیرقانونی ممنوع است. دانشگاه علوم و فنون دریایی فیلیپین در بولینوا به افزایش جمعیت صدف‌های غول پیکر در حال انقراض می‌پردازد، چون این صدف‌ها به بهبود بافت مرجانی این منطقه کمک می‌کند.

پارک ملی صد جزیره فیلیپین ۳

پارک ملی صد جزیره فیلیپین ۴

پارک ملی صد جزیره فیلیپین ۵

پارک ملی صد جزیره فیلیپین ۶

مطالب مرتبط:

منبع amusingplanet

دیدگاه