ایرفرانس برنامه پروازها به ایران را پس از ۸ سال وقفه از سر می‌گیرد

عماد جعفری
عماد جعفری یکشنبه، ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۰
ایرفرانس برنامه پروازها به ایران را پس از ۸ سال وقفه از سر می‌گیرد

شرکت هواپیمایی ایرفرانس-کی ال ام از ۲۹ ام فروردین ماه سال جاری، پس از هشت سال پروازهای تهران-پاریس خود را از سر می‌گیرد. این شرکت اواسط سال میلادی گذشته، از سرگیری پروازهای مسیر پاریس-تهران را با توجه به لغو به تحریم‌های ایران و افزایش تقاضای مسافران اروپایی برای سفر به ایران، پرسود خوانده بود. با کجارو همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانیم.

پروازهای ایرفرانس از تهران به پاریس و بالعکس از ۱۷ ام ماه آوریل سال جاری (۲۹ فرودین ماه) پس از ۸ سال از سرگرفته می‌شود. پیش از این رادیو یوروپ وان گزارش داده بود، مطالعات ایرفرانس حکایت از آن دارد که با توجه به افزایش تقاضای گردشگران فرانسوی برای سفر به ایران، خط پروازی پاریس- تهران از مسیرهای پرسود این شرکت هواپیمایی خواهد بود. پیش از آن نیز مسوولان «اتحادیه کارفرمایان» فرانسه موسوم به مدف (Medef)، بازگشایی این خط را یک «نیاز» خوانده بودند. 

این از سرگیری البته برای شرکت ایرفرانس بی حاشیه هم نبوده و برخی از مهمانداران این ایرلاین، به پوشیدن لباس مطابق با قوانین ایران و حجاب سر در محدوده جغرافیایی ایران اعتراض کرده‌اند.

پروازهای ایرفرانس از تهران سه روز در هفته انجام می‌شود. به دلیل افزایش تقاضای مسافران از اروپا به ایران و بالعکس، پروازهای ایرفرانس در تهران از ۱۷ آوریل سه بار در هفته به مقصد پاریس و  در روزهای دوشنبه، پنجشنبه و شنبه در ساعت‌های ۷:۴۵ انجام می‌شود. گفتنی است مسافران این پروازها ساعت ۱۱:۲۵ به مقصد می‌رسد.

ایر فرانس

ایر فرانس (Société Air France SA) یک شرکت هواپیمایی متعلق به فرانسه و یکی از بزرگترین شرکت‌های خطوط هوایی دنیا است. مقر ایر فرانس در ترمبلی فرانسه در شمال پاریس قرار دارد. این شرکت عضو مؤسس اتحادیه جهانی اسکای تیم (Skyteam) است. اين شرکت هواپیمایی در سال ۲۰۱۰ به ۳۲ مقصد در داخل فرانسه پرواز می‌کرد. همچنین این شرکت به ۱۵۴ مقصد در دنیا که در ۹۱ کشور قرار دارند برای جابجایی بار پرواز می‌کند.

مرکز پروازهای این شرکت فرودگاه شارل دوگل پاریس است. فرودگاه‌های اورلی پاریس، لیون- سنت اگزوپری، فرودگاه ساحلی نیس نیز به عنوان هاب ثانویه خدمت می‌کنند. ایر فرانس در ۷ اکتبر سال ۱۹۳۳ از ادغام ایر ارینوت، ایر یونیون، شرکت پرتال هوایی عمومی، شرکت بین‌المللی ناوبری فرانسه و حمل و نقل آرینه تشکیل شد. در طول دوران جنگ سرد ایر فرانس یکی از ۳ خطوط اصلی ایرلاین‌های غرب بود. ایر فرانس در سال ۲۰۰۳ با ادغام شدن با KLM تبدیل به ایر لاین ملی فرانسه شد.

ایر فرانس

در اکتبر سال ۲۰۰۱ شرکت ۱۲٫۵۳ میلیارد یورو در آمد داشت. ایر فرانس در سال ۲۰۰۴ با اختصاص دادن ۲۵ درصد پروازهای اروپا، عنوان بزرگترین ایرلاین اروپا را از آن خود کرد. ایر فرانس در پروازهای کوتاه مدت (زیر ساعت) از ایرباس‌های A۳۲۰ و هواپیماهای جت و در پروازهای طولانی مدت معمولاً از هواپیماهای ایرباس و بویینگ پهن‌پیکر استفاده می‌کند. از ایرباس‌های A۳۸۰ که بزرگترین و مجهزترین هواپیماهای مسافربری جهان است، برای اولین بار در ۲۰ نوامبر ۲۰۰۹ در مسیر فرودگاه شارل دوگل پاریس تا فرودگاه جان اف کندی نیویورک استفاده شد.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه