سامسونیت و گوگل چمدان‌های هوشمند می سازند

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰
سامسونیت و گوگل چمدان‌های هوشمند می سازند

با ساخت چمدان هوشمند که امکان ردیابی آن توسط صاحب چمدان وجود دارد، کارخانه سامسونیت به‌عنوان مشهورترین کمپانی ساخت چمدان‌های مسافرتی تا پایان سال به مسافران این امکان را می‌دهد که خطر گم‌شدن بار و لوازم خود را در سفرها به حداقل برسانند.

شرکت سامسونیت اعلام کرد که به‌زودی چمدان‌های مجهز به سیستم بسیار پیچیده ردیابی به بازارعرضه می‌کند که به‌آسانی توسط صاحب چمدان کدگذاری شده و در صورت لزوم قابل‌ردیابی است. این سیستم ردیابی که بانام(Track&Go) معرفی‌شده، با استفاده از یک پروتکل باز حریم امنیتی و خصوصی توسط گوگل، امکان تعیین هویت و شناسه فوری (EIDs) را به مالک چمدان می‌دهد.

چمدان هوشمند

سال گذشته درست درهمین زمان کمپانی سامسونیت از همکاری این شرکت با کمپانی سامسونگ برای ساخت چمدان‌های هوشمند خبر داده بود، اما امسال سامسونیت در اقدامی جدی‌تر در این زمینه با گوگل همکاری را آغاز کرده است.

شرکت سامسونیت این بار قصد دارد که نخستین چمدان هوشمند خود را باقابلیت ردیابی یا (Track&Go) تا پایان سال 2016 به بازارهای اروپا عرضه کند. این محصول در مرحله بعدی به دیگر بازارهای جهانی نیز ارائه خواهد شد.

«رامش تین والا» مدیرعامل سامسونیت در همین زمینه گفت:

همکاری با گوگل دراین پروژه بسیار هیجان انگیز است زیرا به ما امکان می‌دهد به کمک ردیاب‌ها و Eddystone EIDs خطر فراموش کردن یا گم شدن کامل چمدان‌ها را که کابوس بیشتر مسافران است، به حداقل برسد.

او یادآور شد که سامسونیت به‌عنوان بزرگ‌ترین کارخانه تولید چمدان جهان قصد دارد که راهی بیابد که مشکل گم‌شدن یا فراموش کردن چمدان در مسافرت‌ها برای همیشه حل شود.

او همکاری با گوگل را راهی برای جلب‌توجه و رضایت مشتریان چمدان‌های سامسونیت دانسته و می‌گوید که کمپانی سامسونیت کوشیده است با نوآوری در ارائه چمدان‌ها و کیف‌های قابل‌اطمینان شناخته شود ازاین‌رو برای ما مهم است که با شریک قابل‌اطمینانی که در فناوری هم به همین اندازه قابل‌اعتماد و مبتکر باشد همکاری کنیم. بنابراین این شرکت با بهره‌گیری از رویکرد امن و قدرتمند کراس پلتفورم گوگل اطمینان دارد که مشتریان ما نیز از این روش‌های جدید استقبال خواهند کرد.

سال گذشته مدیرعامل سامسونیت اعلام کرده بود که این شرکت در حال همکاری با سامسونگ جهت ساخت چمدان‌هایی است که فراتر از هوشمند عمل می‌کنند.

به گفته او این چمدان به همراه چیپی که داخل آن تعبیه‌شده می‌تواند به یافتن محل چمدان از طریق GPS کمک کند. اگرچه این قابلیت یکی از ابتدایی‌ترین ویژگی‌های چمدان‌های هوشمند است، اما در آینده‌ای نزدیک چمدان‌های هوشمند قابلیت‌های ارسال پیام را به صاحب خود خواهد داشت. تین‌والا از تاریخ عرضه‌ی این چمدان‌های هوشمند به بازار اطلاعاتی ارائه نکرد بود، اما امسال خبر از ارائه چمدان‌های هوشمند به بازار داده شده است که تا پایان ۲۰۱۶ به بازارهای اروپایی عرضه خواهد شد.

 

مطالب مرتبط:

منبع CHN

دیدگاه