ایران مهمترین مقصد گردشگری انگلیسی ها در سال ۲۰۱۶ می‌شود

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰
ایران مهمترین مقصد گردشگری انگلیسی ها در سال ۲۰۱۶ می‌شود

به دنبال گرم شدن روابط دیپلماتیک میان جمهوری اسلامی ایران و غرب، تعداد گردشگران انگلیسی علاقه‌مند سفر به ایران به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش‌یافته و ایران در برنامه سفر شركت‌های مسافرتی این كشور قرارگرفته است.

هم‌زمان بااینکه شركت هواپیمایی ایرفرانس فرانسه هفته گذشته برای نخستین بار از سال ۲۰۰۸ پروازهای خود را از پاریس به تهران از سرگرفت و شركت بریتیش ایرویز نیز قرار است در ماه ژوئیه (تیر - مرداد) پروازهای خود را به تهران از سر بگیرد، شماری از شركت‌های گردشگری انگلیس می‌گویند، مقصد گردشگری ایران پرمشتری و پرطرفدار شده است.

«دیوید مک گوئینس» مدیر شركت گردشگری «سفر ناشناخته» گفت:

ایران به شلوغ‌ترین مقصد گردشگری ما در سال ۲۰۱۶ تبدیل شده است و انتظار می‌رود تقاضا برای سفر به ایران همچنان رو به رشد باشد.

وی افزود که ما همچنین انتظار داریم شمار مسافران مقصد ایران، پس از تجربه رشد ۶۵ درصدی در سال میلادی گذشته، امسال نیز حدود ۵۰ تا ۵۷ درصد رشد كند.

مدیر شركت گرداننده تور «كورینتیان تراول» گفت که مقصد ایران كه پیش‌از این، جزو محدوده فعالیت این شركت نبود، اینک مانند عمان و سریلانكا بیشترین مشتری را دارد.

مؤسس شركت «هاگ فراسر» نیز گفت که فروش این شركت در رابطه با ایران، به‌شدت افزایش‌یافته و تقاضای سفر به ایران خیلی زیاد است.

مسافرت انگلیسی‌ها به ایران در سال ۲۰۱۱ كه سفارت انگلیس در تهران موردحمله قرار گرفت و وزارت امور خارجه این كشور سفر نكردن به ایران را به شهروندانش توصیه كرد، تعطیل شد.

اما این وزارتخانه تابستان گذشته پس از مصالحه سیاسی با ایران، توصیه سفر نكردن به این كشور را به دلیل آنچه آن را «كاهش دشمنی» نامید، پس گرفت. اگرچه توصیه سفر نكردن به محدوده مرزهای این كشور با عراق، افغانستان و پاكستان هنوز پابرجا است.

بازگشایی سفارت انگلیس در تهران، آرامش خاطر بیشتری برای شهروندان انگلیسی در سفر به ایران به همراه آورده و تأکید می‌كند ایران كشور امنی برای مسافرت است. البته، سفارت ایران در لندن نیز بازگشایی‌شده است.

شركت بریتیش ایرویز خدمت‌رسانی خود از فرودگاه هیثروی لندن به تهران را در ۱۴ ژوئیه (۲۴ تیر) از سر خواهد گرفت و ۶ پرواز در هفته پیشنهاد خواهد كرد. هم‌اكنون تنها پرواز مستقیم از لندن به تهران را شركت ایران‌ایر ارائه می‌کند.

جاذبه‌های گردشگری ایران شامل معماری‌های برجسته، بازارهای قدیمی، چشم‌اندازهای بی‌نظیر و شمار در حال افزایشی از گالری‌های هنری و موزه‌ها است.

«جانی بیلبای» مؤسس و مدیرعامل شركت وایلد فرانتیرز گفت:

آمار ما از ۳۲ مسافر در سال ۲۰۱۳ به بیش از ۴۰۰ مسافر در سال جدید که برای سفر به ایران رزرو كرده‌اند، افزایش یافته است.

وی تأکید كرد که ما شاهد افزایش تقاضای بی‌سابقه‌ای برای سفر به ایران هستیم.

بیلبای ادامه داد که وقتی حجت‌الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» به ریاست جمهوری ایران برگزیده شد، همه‌چیز شروع به تغییر كرد. همچنین وقتی روحانی به سازمان ملل رفت و با «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریكا دست داد، آمار سفر به ایران افزایش چشمگیری پیدا كرد.

تنش‌های موجود با ایران همیشه در سطح سیاسی بوده و به ضرر گردشگری خارجی ایران تمام‌شده است.

به نظر می‌رسد افزایش شمار مسافران به مقصد ایران، شمار علاقه‌مندان به خاورمیانه را افزایش داده است. مشتری‌هایی كه ایران را مقصد گردشگری خود انتخاب می‌كنند، در حال تبدیل‌شدن به یک جریان غالب هستند و از هر قشری در میان آن‌ها دیده می‌شود. آن‌ها از رفتن به ایران نمی‌ترسند. ایران، نیاز جهان برای دیدن مكان‌های فرهنگی بی‌نظیر و قدیمی كه دیگر در سوریه و لیبی قابل‌مشاهده نیستند را تأمین می‌كند

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه