تالار خزه؛ جنگلی با درختان واژگون

فرشته کمال منش
فرشته کمال منش دوشنبه، ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۰
تالار خزه؛ جنگلی با درختان واژگون

مناظر طبیعی بی‌شماری در سرتاسر دنیا وجود دارند که هرساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کنند. ازجمله این مناظر، جنگل‌ها هستند که صحنه‌های حیرت‌آور و گاه ترسناکی را ایجاد می‌کنند. با این مقاله از کجارو همراه باشید تا با نمونه‌ای از این جنگل‌ها آشنا شویم.

Hall of Mosses

تالار خزه یک مسیر پیاده‌روی کوتاه است که در جنگل (Hah rain) در المپیک پنینسولا (Olympic Peninsula)، واقع در غرب ایالت واشنگتن قرار دارد. جنگل مذکور درامتداد مسیر پوشیده از درختان میانه‌رو از جمله افرای برگ‌پهن وصنوبرهای  استیکا که شاخه‌هایش با خزه‌های سبز و قهوه‌ای پوشیده شده، واقع شده است.

نمایی از مسیر پیاده روی تالار خزه

نمایی از مسیر پیاده روی تالار خزه

درختان واژگون

نمایی از درختان واژگون

جنگل مذکور در سراسر فصل زمستان به میزان ۱۲ تا ۱۴ فوت باران را تجربه می‌کند که نتیجه آن سایبان سبز پرپشت و باشکوهی از درختان کاج است.

درختان پوشیده از خزه و سرخس

نمایی از درختان پوشیده از خزه و سرخس

به دلیل کمبود آب و مواد معدنی درون خاک، بسیاری از درختان ریشه‌های کوتاهی دارند و قادر به ایستادن در خاک مرطوب نبوده و به سمت پایین واژگون و سرازیر هستند.

جنگل Hoh rain

جنگل Hoh rain

تالار خزه

خزه و سرخس سطح درختان زنده و خشک را پوشانده و تصویری از دنیای مردگان را به این جنگل انبوه و دلربا بخشیده‌اند.

مسیر پیاده روی

سایبان سبز و پرپشت از درختان واژگون

جنگل (Hoh rain) در امتداد جنگل‌های مناطق گرم شمال‌ غربی اقیانوس آرام واقع‌شده که پیش ‌ازاین در امتداد ساحل اقیانوس آرام از جنوب شرقی آلاسکا تا ساحل مرکزی کالیفرنیا را دربر می‌گرفت.

تالار خزه

تالار خزه از نمایی نزدیک

این جنگل یکی از بهترین نمونه‌های باقیمانده از جنگل‌های مناطق بارانی و معتدل در ایالات‌متحده آمریکا و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری است.

مسیر پیاده روی جنگل

تالار خزه

مطالب مرتبط:

منبع amusingplanet

دیدگاه