توسعه روابط فرهنگی و گردشگری کره‌ جنوبی با ایران

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۵
توسعه روابط فرهنگی و گردشگری کره‌ جنوبی با ایران

به گفته رییس سازمان گردشگری کره جنوبی، این کشور مسجد و رستوران مجاز برای مسلمانان کم دارد، اما برای جلب رضایت گردشگران مسلمان تلاش می‌کند.

«جونگ چانگ سو»، رییس سازمان گردشگری کره درباره استراتژی این سازمان برای جلب گردشگران بیشتر گفت:

فرهنگ کره بسیار پیچیده و متنوع است. از موسیقی و سرود سنتی آریرانگ (Arirang) گرفته تا غذا و لباس، کره فرهنگ متنوعی برای ارایه به بازدیدکنندگان دارد.

وی گفت که ما با نوشتن و انتشار مقاله و کتاب و برگزاری همایش‌های بین‌المللی، سعی در شناساندن فرهنگ غنی کره به جهانیان داریم. ما گروه‌های مختلفی از مردم جهان را به کشورمان دعوت می‌کنیم تا فرهنگ‌مان را به آنها نشان دهیم. به آنها این فرصت را می‌دهیم تا خودشان تجربه کنند و بعد احساسات خود را بیان کنند. این موثرترین روش برای تبلیغ فرهنگ کره به خارجی‌ها است.

رئیس سازمان گردشگری کره درباره تقویت روابط فرهنگی با ایران نیز توضیح داد که ما به طور کلی به جلب رضایت گردشگران مسلمان توجه داریم. ما می‌دانیم که جمعیت بزرگی از مسلمانان در جهان از ایران و کشورهای خاورمیانه گرفته تا جمعیت مسلمان در چین وجود دارند. کره کشور کوچکی است. اقتصاد ما بر پایه مبادله اقتصادی و تجاری با جهانیان استوار است. امروز تجارت با کشورهای مسلمان برای ما مهم است.

وی افزود که من اخیرا مقاله‌ای نوشتم و در آن شرح دادم که ما کره‌ای‌ها باید دقیقا بدانیم اسلام چیست و مسلمانان چه می‌خواهند. ما در کره مسجد و رستوران‌های مجاز (حلال) برای مسلمان کم داریم.

وی گفت که ما در سازمان گردشگری تلاش می‌کنیم تا نمازخانه و مسجد بیشتری برای مسلمانان بسازیم. همچنین رستوران‌هایی را تاسیس کنیم که در آن غذای حلال سرو شود.

«جونگ چانگ سو» با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رییس جمهور کره به ایران و در پاسخ به این که چه برنامه‌ای برای گسترش روابط فرهنگی ایران و کره دارد، گفت که خواهش می‌کنم وقتی رییس جمهور من به ایران می آید از او به خوبی پذیرایی کنید، به یقین پس از آن روابط فرهنگی دو کشور گسترش می یابد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه