۶ ساحل زیبای تایلند

سارا صریحی | سه شنبه, ۱۷ فروردین ۹۵ ساعت ۱۸:۳۰

زیبایی تایلند بر کسی پنهان نیست. این کشور سواحل فوق العاده زیبا و چشم نوازی دارد که به دلیل وضعیت آب و هوایی مناسب، میزبان گردشگران فراوانی از سرتاسر دنیا است. غیر از جزایر شناخته شده‌ای چون پوکت و کو ساموئی، تعداد زیادی جزایر دور افتاده و کمتر شناخته شده‌ای هم در این کشور وجود دارد که روز به روز به تعداد بازدید کنندگانشان افزوده می‌شود. در ادامه با کجارو همراه باشید تا ۶ مورد از زیباترین سواحل این کشور را به شما معرفی کنیم.

در تمام سواحل توریستی تایلند، می‌توانید آب تمیز، شن سفید، قایق‌های توریستی، نوشیدنی‌های خنک و رنگارنگ، سوغاتی، انواع ماشاژ، انواع غذا و غیره را ببینید. بیایید تعریف و تمجید را همین جا تمام ‌کنیم و با هم سفر کوتاهی به زیباترین سواحل این کشور داشته باشیم.

ساحل ریلی (Railay)، کربی (Krabi)

ساحل ریلی (Railay)، کربی

یکی از سواحل دست نخورده در کربی که با صخره‌های آهکی احاطه شده است، ساحل ریلی است. تنها راه دسترسی به این منطقه از طریق قایق است و اقامت در آن حس اقامت در یک جزیره‌ی کاملا خصوصی را به شما خواهد داد. اگر اهل غواصی، صخره‌نوردی، قایق‌رانی و غیره هستید، باید بگوییم که ساحل مناسبی را انتخاب کرده‌اید. در بخش غربی ساحل، می‌توانید به مغازه‌ها و رستوران‌ها دسترسی داشته باشید و با قایق‌های کوچک به کو فی فی یا پوکت بروید.

ساحل فرانانگ (Phra Nang)، کربی

ساحل فرانانگ، کربی

ساحل فرانانگ بخشی از شبه جزیره ریلی است که از دو سو با دو صخره‌ی بزرگ احاطه شده است. این ساحل کاملا دورافتاده است و برای رسیدن به آن باید مسیر طولانی را طی کنید. بازدیدکنندگان می‌توانند از کایاک سواری، غارنوردی و صخره‌نوردی در این جزیره استفاده کنند.

کو لیبونگ (Koh Libong)، ترنگ (Trang)

کوه لیبونگ، ترنگ

با وجود زیبایی خیره کننده، ترنگ یکی از مناطق کمتر شناخته شده‌ی تایلند است. این منطقه دارای سواحل گسترده با شن‌های سفید است و در آن می‌توان تعداد زیادی جزیره خالی از سکنه هم پیدا کرد. بزرگترین جزیره‌ی این منطقه کو لیبونگ بوده که زیستگاه جمعیت محدودی از پستانداران دریایی با نام دوگانگز است. برای تماشای این پستاندار زیبای دریایی از هتل اقامتی خود بخواهید که یک تور قایق‌سواری به آب‌های کم عمق برایتان ترتیب دهد.

کو کرادان (Koh Kradan)، ترنگ (Trang)

کوه کرادان، ترنگ

این ساحل اخیرا توجهات زیادی از سمت مجموعه هتل‌های Sevenseas و Anantara Si Kao دریافت کرده است. توجهاتی که بی دلیل هم نیستند. شفافیت آب به قدری در این منطقه بالا است که می‌توان براحتی به تماشای ماهی‌ها نشست یا زمانی که جریان آب آهسته‌تر است، روی صخره‌های مرجانی قدم زد.

مایا بی (Maya Bay)، کو فی فی (Koh Phi Phi)

مایا بی، کوه فی فی

کو فی فی از آن جزایری است که هرگز نباید تماشای آن را از دست بدهید، مخصوصا اگر سفرتان قرار است انفرادی و سرشار از هیجان و ماجراجویی باشد. وقتی به این جزیره سفر می‌کنید، حتما سری هم به مایا بی بزنید. مایا بی همانجایی است که فیلم «ساحل» (The Beach) با بازی لئوناردو دی کاپریو در آن فیلم‌بردرای شده است. این خلیج از سه سمت با صخره‌های غول‌آسا احاطه شده است و حیات زیر آب آن رنگارنگ و بسیار زیبا است.

هاد رین (Haad Rin)، کو فا نگان (Koh Pha Ngan)

هاد رین، کوه فا نگان

این ساحل را بیشتر به برنامه‌های ویژه‌ی شب‌های ماه کامل می‌شناسند. اگر به دنبال جایی هستید که بتوانید حین لذت بردن از طبیعت از برنامه‌های شاد آنجا هم بهره‌مند شوید، این ساحل انتخاب مناسبی است.

مطالب مرتبط:

منبع businessinsider

دیدگاه