صربستان برای گسترش همکاری های گردشگری و اقتصادی با ایران اعلام آمادگی کرد

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰
صربستان برای گسترش همکاری های گردشگری و اقتصادی با ایران اعلام آمادگی کرد

معاون نخست وزیر و وزیر گردشگری، تجاری و ارتباطات صربستان بر گسترش همکاری‌های گردشگری و اقتصادی با ایران تاکید کرد.

«راسیم لیاییچ» معاون نخست وزیر و وزیر گردشگری، تجاری و ارتباطات صربستان روز جمعه در دیدار «محمد جواد ایزدی» دبیر اول سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد ابراز امیدواری کرد که در تابستان امسال چند هزار گردشگر ایرانی به صربستان سفر کنند.

وی با اشاره به سفر دو تور متشکل از گردشگران ایرانی به صربستان طی یک ماه گذشته، این اقدام را گامی در راستای گسترش همکاری‌ها در زمینه گردشگری دانست و گفت:

تاکنون آژانس‌های مختلف گردشگری از صربستان تورهایی را برای ایران راه‌اندازی کرده‌اند و تلاش داریم این تورها در یک برنامه منظم ادامه یابد.

وزیر گردشگری، تجارت و ارتباطاط صربستان، صنعت گردشگری را گامی مهم برای دیگر زمینه‌های همکاری دانست و گفت که سعی بر این است تسهیلاتی برای صدور روادید انجام شود تا گردشگران و تاجران صربستانی و ایرانی بتوانند به راحتی بین دو کشور تردد کنند.

وی با اشاره به پروازهای چارتر از ایران به صربستان در طی یک ماه گذشته گفت که در این زمینه نیز اقداماتی برای برقراری مجدد پروازهای مستقیم بین بلگراد و تهران در حال انجام است.

قرار است در تابستان سال جاری برای انتقال حدود سه هزار گردشگر ایرانی به صربستان بیش از ۱۰ پرواز چارتر از تهران به بلگراد برقرار شود که با برقراری پروازهای مستقیم بین دو کشور، تردد گردشگران از ایران به صربستان و بالعکس افزایش چند برابری خواهد داشت.

دبیر اول سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک، همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری صربستان در زمینه‌های مختلف از جمله گردشگری به سطح مطلوبی افزایش پیدا کند.

ایزدی همچنین روابط تهران و بلگراد را بسیار خوب و دوستانه توصیف کرد و گفت که تلاش‌هایی از طرف دو کشور برای برقراری پروازهای مستقیم بین تهران و بلگراد در حال انجام است که می‌تواند تاثیر بسیار مثبت بر گسترش همکاری‌های مختلف بین دو کشور بگذارد.

«یعقوب قاسمی» مدیر یک آژانس مسافرتی که در این ملاقات حضور داشت به سفر ۴۲۰ گردشگر ایرانی در ماه گذشته به صربستان اشاره کرد و گفت که تمامی گردشگران ایرانی، خاطرات خوبی را با خود به ایران برده‌اند و از اقامت در صربستان و میهمان‌نوازی مردم این کشور بسیار رضایت دارند.

توافق‌نامه گسترش همکاری‌های گردشگری صربستان و ایران در کمیسیون مشترک تجاری دو کشور در تهران در دسامبر سال میلادی گذشته (آذر و دی ۹۴) اولین گام محور کاری بین تهران و بلگراد در این حوزه محسوب می‌شود.

همچنین قرار است در پانزدهمین کمیسیون مشترک تجاری بین ایران و صربستان در بلگراد در سال جاری، تفاهم‌نامه‌های همکاری در زمینه‌های مختلف به امضای دو طرف برسد.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه