عبور آمار گردشگران نوروزی استان تهران از مرز یک میلیون نفر

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
عبور آمار گردشگران نوروزی استان تهران از مرز یک میلیون نفر

به گفته دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان تهران بیش از یک میلیون و ۱۵۱ هزار گردشگر از ابتدای تعطیلات نوروزی تا دهم فروردین ماه وارد استان تهران شدند.

«رجبعلی خسروآبادی» دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان تهران از ورود بیش از یک میلیون و ۱۵۱ هزار گردشگر از ابتدای تعطیلات نوروزی تا دهم فروردین ماه و خروج بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر در همین مدت از تهران خبر داد.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی اسکان مسافران نوروزی در استان تهران گفت:

برای اقامت مسافران و گردشگران نوروزی در استان سه هزار و ۳۵۰ کلاس درس، ۱۰۴ هتل، ۲۴ هتل آپارتمان و ۱۰۷ مهمان‌پذیر در نظر گرفته شد.

خسروآبادی بیان کرد که در همین ارتباط تا ششم فروردین ماه بیش از ۳۵۹ هزار نفر در مراکز اقامتی استان تهران اسکان یافتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت:

برپایی نمایشگاه «تهران، کهن شهر من» حاصل کاوش‌های باستان‌شناسی در مناطق مختلف استان همچون محوطه کیلان‌دماوند، تپه چشمه‌علی شهر ری، قره‌تپه شهریار در موزه ملی ایران، برگزاری تورهای رایگان ری‌گردی، تورهای نیم‌روزه و یک‌روزه بازدید از مراکز دیدنی و تاریخی استان تهران و برنامه شبی در موزه ملی ایران از جمله برنامه‌های ویژه این اداره‌کل برای مسافران و گردشگران نوروز ۹۵ بود.

وی افزود که در هفته اول فروردین ۹۵ بیش از یک میلیون نفر از کاخ موزه‌های نیاوران، سعدآباد، گلستان و سایر موزه‌های استان تهران همچون موزه ملی ایران، رضا عباسی، آبگینه و نقاشی پشت شیشه دیدن کردند که این آمار نسبت به سال گذشته از افزایش ۱۸ تا ۲۰ درصدی حکایت دارد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان تهران با بیان اینکه آمار بازدیدکنندگان و گردشگران خارجی مراکز تاریخی و فرهنگی استان تهران نیز نسبت به سال گذشته دو برابر شده گفت:

بیش از ۹۷۹ هزار گردشگر نیز از مراکز تفریحی استان تهران بازدید کردند.

خسروآبادی با اشاره به فعالیت ۱۳۰ پایگاه اطلاع‌رسانی و خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در مبادی ورودی و در سطح شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد که در این پایگاه‌ها نقشه گردشگری، لوح‌های فشرده، بروشور و کتابچه با موضوع معرفی جاذبه‌های گردشگری استان ارائه و مدارس اسکان‌پذیر نیز به مسافران معرفی می‌شوند.

وی تجمیع پایگاه‌های خدمات‌رسانی و اطلاع‌رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی در مبادی ورودی شهرستان‌های استان تهران را موجب ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمات به مسافران و جلوگیری از هرگونه موازی‌کاری بین دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر استان عنوان کرد.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه