۱۰ مکان رویایی برای تعطیلاتی رمانتیک

مهدی خرسندی | یکشنبه, ۵ اردیبهشت ۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

مکان‌های رمانتیک و زیبای زیادی در دنیا وجود دارد که هر یک می‌تواند احساس خاصی را به اشخاص منتقل کند. مناطقی با عوامل انسانی یا طبیعی زیبا که قادر به فراهم کردن نهایت آرامش و لذت در طول سفر خواهند بود. حال با کجارو همراه باشید تا ده مقصد زیبا و رمانتیک دنیا را به شما معرفی کنیم.

۱۰- کولمار؛ شهری برای سپری کردن تعطیلات

کولمار، شهری قدیمی در شمال شرق فرانسه است. این شهر با معماری‌های سنتی‌اش، یکی از بهترین مقاصد گردشگری در فرانسه محسوب می‌شود و مانند دهکده‌هایی است که در برخی از داستان‌ها و فیلم‌ها دیده‌ایم. علاوه بر زیبایی شهر، شما با قایق‌سواری در کانال‌های آبی رودخانه لانچ یا قدم زدن در خیابان‌ها، می‌توانید به آرامش خاصی دست پیدا کنید. کولمار به ونیز کوچک نیز معروف است.

چرا به این منطقه سفر کنیم؟

اگر شما دنبال شهری با زیبایی‌های فراوان یا غذاهای متفاوت و آرامش هستید، این شهر به شما چشمک می‌زند.

کولمار

کولمار

کولمار

۹- ساحل کیبل (Cable Beach) استرالیا؛ اوج هیجان با شترسواری

ساحل کابل منطقه‌ای با طول ۲۲ کیلومتر در شرق اقیانوس هند و در غرب استرالیا است. هر ساله تورهای شترسواری زیادی در این منطقه برگزار می‌شود که از ابتدای صبح شروع می‌شود و نماهای زیبایی از طلوع خورشید و منظره‌های متفاوتی از غروب آن را برای بازیدکنندگان به نمایش در می‌آورد. این تورها در دهه ۸۰ قرن بیستم میلادی توسط عبدالطیف کازلی دایر شد و باید آن را بسیار رمانتیک دانست.

چرا به این منطقه سفر کنیم؟

در نگاه اول، شاید رفتن به استرالیا، آن هم برای تماشای یک منظره رمانتیک و شترسواری جذاب نباشد اما کسانی که تجربه این تور را دارند، نهایت رضایت را داشته‌اند.

کابل

کابل

۸- فستیوال شکوفه گیلاس؛ جشن خاص چشم بادامی‌ها 

با رویش شکوفه‌های گیلاس که به گل ساکورا نیز معروف هستند، هرساله جشن‌هایی در چندین کشور از جمله کره و ژاپن برگزار می‌شود و این فستیوال گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

چرا به این منطقه سفر کنیم؟

افرادی که به‌دنبال یک تعطیلات رمانتیک هستند، به این مناطق سفر می‌کنند و باید گفت که حس پیاده‌روی و راه رفتن زیر شکوفه‌های گلاس بسیار خاص است.

شکوفه گیلاس

شکوفه گیلاس

شکوفه گلاس

۷- رودخانه لی؛ آرامش با قایق‌سواری در چین

یکی از زیباترین و شاعرانه‌ترین سفرهای ممکن، سفر به رودخانه لی و قایق‌سواری در این رودخانه در گوانگزی چین است. از شهر گویلین تا یانگ‌شو، این مسیر ۸۳ کیلومتر کشیده شده است. به همین دلیل است که این رودخانه از جاذبه‌های مهم کشور چین به شمار می‌رود.

چرا به این منطقه سفر کنیم؟

علاوه بر قایق‌سواری، این منطقه دارای بازارهای زیبا و خاص، مناطق سنتی و جاذبه‌های طبیعی است و سفر به آن، می‌تواند تجربه‌ای متفاوت باشد.

رودخانه لی

رودخانه لی

رودخانه لی

۶- مسیر عشق؛ پیاده‌روی در ایتالیا

Cinque Terre ایتالیا از پنج بخش زیبا به نام‌های Riomaggiore، Manarola، Corniglia، Vernazza و Monterosso تشکیل شده است. Love’s Trail، مسیر فوق‌العاده زیبایی است که در این پنج بخش واقع شده و در دهکده ماهی‌گیری لیگوریا است. این دهکده، ابتدا به‌دلیل ماهی‌گیری و سپس به‌دلیل راه‌پیمایی روی تپه‌ها مشهور است. علاوه بر این، آن را به‌دلیل سنگ‌های رنگارنگ و زیبا،  سواحل خاص، فروشگاه‌های متفاوت و هتل‌های فراوانش ستایش می‌کنند.

چرا به این منطقه سفر کنیم؟

این پنج منطقه، هریک به نوبه خود برای گردشگران زیبا هستند و باید پیاده‌روی و قایق سواری در مسیرهای Cinque Terre را بسیار رمانتیک برشمرد.

مسیر عشق

مسیر عشق

مسیر عشق

۵- رستوران‌ غاری گروتو؛ غذاهای خاص در مکانی خاص!

چیدمان مناسب و تمیزی، می‌تواند در لذت بردن از غذای رستوران بسیار موثر باشد. با این حال، هیچ چیز مثل غذا خوردن در رستوران‌هایی با چشم‌اندازهای خاص، لذت‌بخش نیست. رستوران غاری گروتو نیز از جمله این رستوران‌هاست که در غاری آهکی در منطقه ساحلی فرانانگ و شهر کرابی تایلند قرار گرفته است. غذاهای متفاوت و چشم‌انداز عالی، این رستوران را به منطقه‌ای عالی برای سپری کردن تعطیلات تبدیل کرده است.

چرا به این منطقه سفر کنیم؟

علاوه بر چشم‌انداز، وجود غذاهای دریای و قیمت‌های مناسب را باید دلیل اصلی خوب بودن این رستوران برشمرد.

گروتو

گروتو

گروتو

۴- آمالفی؛ منطقه‌ای لوکس

آمالفی، خط ساحلی است که در امتداد سواحل شبه جزیره‌ی سورنتینو در جنوب ایتالیا کشیده شده است. این شهر مسیرها و گذرگاه‌های تماشایی دارد و می‌تواند یک پیاده‌روی آرامش‌بخش را برای شما به ارمغان بیاورد. در ضمن، این منطقه علاوه بر زیبایی‌های خودش، به دهکده‌ها وشهرهای مجاورش نیز راه دارد و زیبایی بیشتری را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد. آمالفی از مناطق موردعلاقه ثروتمندان است؛ چراکه هتل‌های لوکس فراوانی دارد و با توجه به چشم‌اندازهای‌شان، قیمت‌های زیادی دارند.

چرا به این منطقه سفر کنیم؟

هتل‌های زیبا و رستوران‌هایی با سرویس‌دهی عالی در کنار غذاهای بی‌نظیر این منطقه، می‌تواند سفری خاص را برای هر فردی فراهم کند.

آمالفی

آمالفی

آمالفی

۳- دریاچه‌های آب گرم پاموکاله؛ آرامش در ترکیه

بسیاری از افراد به مناظر آبی علاقه دارند. یکی از شگفتی‌های معروف و طبیعی ترکیه، پاموکاله است که همانند آبشار به‌سمت پایین می‌ریزد و در پایین نیز شاهد دریاچه‌های آب گرم پاموکاله هستیم. آب گرم پاموکاله منطقه معروف و حفاظت‌شده‌ی سازمان یونسکو واقع در ترکیه است. در فصل بهار، بسیاری از افراد برای درمان با آب‌های معدنی به این منطقه می‌آیند و علاوه بر درمان، از جاذبه‌های منطقه نیز بهره‌مند می‌شوند. این منطقه به قلعه‌ی کتان نیز معروف است.

چرا به این منطقه سفر کنیم؟

علاوه بر درمان با چشمه‌های آب گرم، خرابه‌های گسترده شهر رومی هیراپولیس را نیز می‌توان در بالای دریاچه‌ها مشاهده کرد و این موضوع سفر لذت‌بخش‌تری را نیز فراهم می‌کند.

پاموکال

پاموکال

۲- تاج محل؛ شاهکار معماری

تاج محل از شاهکارهای معماری معاصر در دنیا به شمار می‌رود. شهری که نماد عشق بی‌پایان است و سالانه میلیون‌ها گردشگر را به‌دلیل جاذبه‌ها و بناهای بی‌نظیرش به خود جذب می‌کند. این بنا توسط امپراطور شاه جهان برای یادبود همسر درگذشته‌اش ساخته شد.

چرا به این منطقه سفر کنیم؟

تاج محل با سرمناره‌ی طلایی رنگ و حکاکی‌های زیبا روی مرمرها شما را قطعا شیفته خود خواهد کرد و دیدن یکی از عجایب معماری تاریخ، خالی از لطف نیست.

تاج محل

تاج محل

تاج محل

۱- کانال بزرگ ونیز؛ رمانتیک‌ترین منطقه جهان

کانال بزرگ، در امتداد بخش زیادی از ونیز کشیده شده و بیشترین تراکم آبی این شهر را دارد. کانال اصلی این شهر دارای طول ۳۸۰۰ متر بوده و توسط اتوبوس‌ها، تاکسی‌های آبی و قایق‌های گاندولا پیموده می‌شود. قایق‌رانان این قایق‌ها هم با خواندن آوازهای خاص و زیبا، بر رمانتیک شدن فضا برای بازدیدکنندگان کمک می‌کنند.

چرا به این منطقه سفر کنیم؟

 کانال بزرگ، بازتابی از سبک بی‌عیب و اتمسفر زیبای ونیزی است. علاوه بر این، کانال مذکور به‌قدری بزرگ است که حتی از فضا نیز قابل تماشا است.

ونیز

ونیز

ونیز

مطالب مرتبط:

دیدگاه