توکیو؛ متفاوت ترین مقصد آسیایی

حمیده کریمی | چهار شنبه, ۸ اردیبهشت ۹۵ ساعت ۱۳:۳۰

سفر به کشور دیدنی ژاپن، یکی از جالب‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین سفرهای زندگی شما خواهد بود. توکیو کلان‌شهری پر از شور و هیجان و جذابیت و زرق‌وبرق‌های زندگی شهری است. در این مقاله، چند دلیل برای انتخاب ژاپن و شهر توکیو به‌عنوان مقصد بعدی سفر را بررسی می‌کنیم. با کجارو همراه باشید.

اگر هرگز به کشور ژاپن و شهر توکیو سفر نکنید، مطمئن باشید که تجربه‌ای بی‌نظیر و تکرار نشدنی را از دست خواهید داد. شاید اکنون بهترین زمان برای سفر به این نقطه‌ی دیدنی از کره‌ی خاکی باشد. این مقاله را بخوانید تا برای سفر به توکیو متقاعد شوید.

هزینه‌ی اقامت در هتل‌ها نسبتاً مناسب است

رشد و توسعه‌ی روزافزون این شهر منجر به گسترش تعداد و کیفیت هتل‌ها شده است. به‌نحوی‌که شما در گوشه و کنار شهر، هتل‌های متعددی متناسب با شرایط مالیتان خواهید دید و با پرداخت شبی صد و پنجاه دلار می‌توانید اتاقی رزرو کنید. البته این شهر هتل‌های پنج ستاره‌ی بی‌نظیری نیز دارد. در ماه آوریل، هزینه‌ی اقامت در توکیو افزایش پیدا می‌کند و تا شبی دویست و پنجاه دلار نیز می‌رسد.

توکیو

توکیو

توکیو

توکیو یکی از شگفت‌انگیزترین شهرهای جهان است

توکیو شهری دیدنی و جالب‌توجه است. انواع و اقسام آسمان‌خراش‌های بی‌نظیر، رستوران‌های عالی و پارک‌های دیدنی در گوشه و کنار آن وجود دارد. توکیو یک کلان‌شهر بی‌نظیر است که چیزی از شهرهای بزرگ دنیا چون نیویورک، واشینگتن، سان‌فرانسیسکو و پاریس کم ندارد. زرق‌وبرق و شورونشاط زندگی شهری در توکیو جریان دارد.

توکیو

توکیو

در ژاپن، بهترین قطارهای دنیا را سوار خواهید شد

اگر دوست دارید بهترین سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی دنیا را ببینید باید به ژاپن سفر کنید. مترو و سیستم حمل‌ونقل ریلی Yamanote، بیشتر جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های توکیو را به هم متصل می‌کنند. در این شهر نگران جابه‌جا شدن در شهر و سر زدن به بخش‌های مختلف آن نخواهید بود. سیستم حمل‌ونقل عمومی این شهر، کارآمد و مورد اعتماد است.

توکیو

در این شهر، لذیذترین غذاها را امتحان خواهید کرد

چیزی تحت عنوان رستوران بد در توکیو وجود ندارد. رستوران‌ها در دسته‌های خوب، بهتر و بهترین تقسیم‌بندی می‌شوند. در این شهر انواع و اقسام غذاها و دسرها را می‌توانید امتحان کنید؛ کرواسان، غذاهای ایتالیایی، استیک، پن‌کیک، دونات و پیتزا. فرقی نمی‌کند که اهل کدام نقطه از این کره‌ی خاکی باشید، در توکیو حتماً غذایی که مطابق با ذائقه و سلیقه‌ی شما باشد به بهترین نحو ممکن پیدا می‌شود. علاوه بر این‌ها، آنچه در توکیو به‌هیچ‌عنوان نباید از دست بدهید، غذاهای محلی و  سنتی ژاپن است.

توکیو

توکیو

توکیو

در توکیو نیازی نیست ژاپنی حرف بزنید

البته بد نیست کلمات ضروری و ساده چون لطفاً (kudasai) و متشکرم (arigato) را بلد باشید، یا بدانید که برای معذرت‌خواهی بگویید متأسفم (sumimasen). اما بد نیست بدانید که ژاپنی‌ها انتظار ندارند که شما به زبان رسمی آن‌ها حرف بزنید. برعکس، اگر تلاش کنید که ژاپنی حرف بزنید اما در این راه موفق نشوید، آن‌ها حسابی دلخور می‌شوند. فقط لبخند بزنید، صبور باشید و با جملات انگلیسی ساده منظورتان را منتقل کنید.

توکیو

توکیو

توکیو یکی از امن‌ترین شهرهای جهان است

باوجوداینکه توکیو شهری شلوغ است اما جای نگرانی نیست و معمولاً خطری گردشگران را تهدید نمی‌کند. با خیال راحت، ساعت ده شب در کوچه و پس‌کوچه‌های پشتی Shinjuku با یک نقشه قدم بزنید. ممکن است در کلوپ‌ها و بارها مشاجره و درگیری‌های لفظی به وجود بیاید اما معمولاً گردشگران مورد کلاه‌برداری قرار نمی‌گیرند و این مورد، کمتر در میان جرائم خیابانی گزارش می‌شود. بنابراین اگر گم شدید نگران نباشید. کافی است در کنار دستگاه فروش بلیط یکی از ایستگاه‌های قطار بایستید و به نقشه‌ها خیره شوید. حتماً چند دانش‌آموزی که زبان انگلیسی بلد هستند سراغ شما می‌آیند و از شما می‌پرسند که آیا به کمک نیاز دارید یا خیر. البته این شیوه در اماکنی که بیشتر محل تردد جوان‌تر‌ها است مثل Harajuku بهتر جواب می‌دهد اما در سایر مناطق نیز مطمئناً کسی به کمکتان خواهد آمد.

توکیو

توکیو

توکیو

توکیو

همین که به توکیو سفر کنید کافی است

شهرهای زیادی وجود دارند که احتمالاً قبل از سفر به آن‌ها باید فهرستی از اماکن دیدنی و جاذبه‌های گردشگری آن تهیه کنید. اما توکیو به‌هیچ‌عنوان جزء این دسته از شهرها نیست. مراکز خرید متعدد، رستوران‌های بی‌نظیر و لوکس، جاذبه‌های فرهنگی و سنت‌های جالب و متفاوت ژاپنی‌ها در گوشه و کنار شهر دیده می‌شوند. بنابراین برای بسیاری از افراد، همین‌که در توکیو باشند و در هوای این شهر نفس بکشند به‌اندازه‌ی کافی لذت‌بخش است. همه‌ی آنچه در توکیو می‌بینید، تجربه‌های متفاوتی در زندگی شما خواهند بود. قدم زدن در پارک، رفتن به یک کافه، بازدید از مغازه‌ها و نور و روشنایی شهر، خوردن یک غذای حاضری خیابانی، همه‌ی این‌ها لذت‌های فراموش‌نشدنی سفر به توکیو هستند.

توکیو

توکیو

توکیو

توکیو

توکیو

در توکیو از چشم‌اندازهای زیبا لذت خواهید برد

وجود آسمان‌خراش‌ها در شهر توکیو، یک پدیده‌ی تقریباً جدید است. این آسمان‌خراش‌ها چشم‌اندازهای تماشایی و جالبی را از کوه فیجی، به نمایش می‌گذارند(درصورتی‌که هوا آلوده نباشد) Skytree بلندترین برج شهر است که دو سکوی دید بازدارد. بالاترین طبقه‌ی مجموعه‌ی ریپونگی هیلز (Roppongi Hills)، به موزه‌ی موری‌آرت (Mori Art) و نمایش آثار هنر معاصر اختصاص‌یافته است. در طبقه‌ی پنجاه‌و‌دوم مجموعه‌ی تورانومون(Toranomon Hills) و در هتل آنداز (Andaz) هنگام تماشای مناظر زیبا از چشم‌انداز بی‌نظیر برج می‌توانید فنجانی قهوه بنوشید.

توکیو

توکیو

از زیبایی‌های فصلی توکیو لذت خواهید برد

باغ‌ها و بوستان‌های زیبا و بی‌نظیر توکیو، جلوه‌گر رنگ‌ها و زیبایی‌های فصول مختلف سال هستند. شکوفه‌های گیلاس و گل‌های آزالیا در بهار، فرشی از خزه‌ها در تابستان، جلوه‌ی بی‌نظیر رنگ‌ها در پاییز و آرامش زمستان، زینت‌بخش این مناظر طبیعی هستند.

در توکیو بازدید از باغ ملی شینجیکو گی‌آن (Shinjuku Gyoen) را به‌هیچ‌عنوان از دست ندهید. ورود به باغ‌های شرقی کاخ امپراتوری توکیو، رایگان است. خانواده‌ها و افراد زیادی برای تفریح و ورزش به این باغ سر می‌زنند.

توکیو

توکیو

توکیو

می‌توانید در منطقه‌ی گینزا (Ginza) خرید کنید

این منطقه از شهر، میزبان شیک‌ترین و به‌روزترین فروشگاه‌ها و بوتیک‌های توکیو است. در فروشگاه میتسوکوشی (Mitsukoshi) لباس‌های فاخر محلی را برای نمایش و فروش عرضه می‌کنند. همچنین می‌توانید از فروشگاه‌های برندهای معروف ازجمله کارتیه، شنل ، دیور و سایر برندها دیدن کنید.

توکیو

توکیو

با مترو به نقاط مختلف شهر بروید

نقشه‌ی متروی توکیو در نگاه اول شبیه به شبکه‌ی پرپیچ‌وخم تارهای عصبی به نظر می‌رسد. اما باوجوداین، استفاده از آن بسیار ساده است. خطوط رنگ‌آمیزی شده و ایستگاه‌های شماره‌گذاری شده به شما کمک می‌کنند که در انتخاب مسیر خود مرتکب اشتباه نشوید. بین حرکت هر دو قطار، بیشتر از دو دقیقه منتظر نخواهید ماند. مسافران در صف‌های منظم، در سکوها به انتظار قطار می‌ایستند. قطارها، تمیز هستند و موبایل‌ها باید در حالت بی‌صدا(Silent) قرار داشته باشند.

توکیو

توکیو

مطالب مرتبط:

دیدگاه