سفر به استرالیا: مکان هایی که قبل از مرگ باید دید

پردیس جلالی | جمعه, ۱۰ اردیبهشت ۹۵ ساعت ۲۲:۰۰

فرقی نمی‌کند به چه چیزی علاقمند هستید، بالاخره یک تجربه‌ی استرالیایی رضایتتان را جلب خواهد کرد. از رسیدن به غذاخوری دلخواهتان گرفته تا شنا در پارک‌های آبی طبیعی و لذت بردن در جزایر مختلف. با کجارو همراه باشید تا ده ایده‌ی فوق‌العاده از خط ساحلی استرالیا را بشناسیم.

استرالیا شما را به انجام کارهایی دعوت می‌کند که دهانتان را آب خواهند انداخت. ابتدای فهرست به تجربه‌های ساحلی و دریانوردی تعلق دارد.

ساحل ویون

 ساحل خلیج ویوون، جزیره‌ی کانگورو، جنوب استرالیا

تفریح در جذاب‌ترین جزیره‌ی استرالیا

در جزیره‌ی کانگرو سواحل رویایی را سیاحت کنید؛ از ماسه‌های سفید هلالی شکلش گرفته تا تخته سنگ‌های پر از فوک‌های دریایی. راه بیفتید و از میان مراتع هموار تا جنگل‌های ناهموار عبور کنید. می‌توانید پی محصولات فوق‌العاده‌ی جزیره‌ی کانگرو مثل عسل طبیعی که توسط نوع نادری از زنبورها در زنبورداری جزیره‌ی کینزاسکات ساخته می‌شود، پنیرهای تحسین شده در فروشگاه لبنیات خالص گوسفندی جزیره، بلوط و صدف دریایی تازه در فروشگاه مزرعه‌ی صدف دریایی، نوشیدنی‌های ساخته‌ی دست مردم محلی در فروشگاه نوشیدنی‌های جزیره‌ی کانگروو و سرداب‌هایی مثل املاک جزیره‌نشین بگردید.

در لوژ اقیانوس جنوبی اقامت کنید و از رستوران و چشم‌انداز خارق‌العاده‌ی و بیش از حد راحت اقیانوس جنوبی لذت ببرید.

کوسه نهنگ

کوسه‌نهنگ، تپه‌ی دریایی نینگالوو، استرالیای غربی

شنا کردن با کوسه‌نهنگ‌ها در نینگاالوو

با لوله‌ی غواصی‌تان بپرید توی اقیانوس تا با بزرگ‌ترین ماهی دنیا که به ابعاد ۶/۱۲ متر (۴۱ فوت) و وزن ۱۹۰۰۰ کیلوگرم (۴۲۰۰۰ پوند) هم می‌رسد، چشم در چشم شوید. مخلوقی عزیز و سربه‌زیر به نام کوسه‌نهنگ! این کوسه‌نهنگ‌ها بیشتر از هر جای دیگری در دنیا، در پارک دریانوردی نینگالووی استرالیای غربی جمع می‌شوند و علاوه بر آن این ساحل بی‌نظیر، بزرگ‌ترین تپه‌ی مرجانی‌های دنیا را هم در خود دارد.

در اردوگاه ساحلی سیاحتی و لوکس سال سالیز اقامت کنید تا به معنای واقعی کلمه ببنید که چطور همه چیز به اقیانوس ختم می شود.

جزیره لرد هاو

چشم‌انداز، جزیره‌ی لرد هاو، نیوساوث‌ویلز

گریختن به جزیره‌ی لرد هاو

در قسمت بکری از جزیره‌ی لرد هاو که فقط به اندازه‌ی یک پرواز دو ساعته از سیدنی یا بریزبن فاصله دارد، مستقر شوید و این سواحل برون‌بوم، جنگل‌های پر باران، آب شفاف مثل کریستال و کوه‌هایی را اکتشاف کنید که هر کدام میراث جهانی هم هستند.

می‌توانید به روی مونت‌گوئر، بلندترین قله‌ی جزیره‌ی لرد هاو، به بلندای ۸۷۵ متر (۲۸۷۰ فوت) پیاده‌روی‌ لذت‌بخشی داشته باشید یا در ساحل بلینکی در قسمت غربی جزیره که موج‌ها متعادلند و اندازه‌ی مناسبی دارند، موج سواری کنید یا مثلا در حفره‌ی جادویی ارسکات، خانه‌ی ۵۰۰ نوع ماهی و ۹۰ نوع مرجان، غواصی کنید. در نهایت در یک غذاخوری درخورد غذای دریایی محلی بخورید یا با پای برهنه به گردشتان در ساحل ادامه دهید.

می‌توانید در اقامتگاه‌های مختلفی ساکن شوید از کمپ زدن تا ماندن در مزارع یا در جاهای لوکسی مثل آراجیا ریتریت یا آپارتمان‌های لورهیتی که همان قدر تحسین شده و مجهز و ضمنا هم قیمت هستند.

تپه دریایی ایجین کورت

غواصی، تپه‌ی دریایی ایجین‌کورت، تپه‌ی دریایی گریت بری‌یر، کویینزلند         

غواصی در تپه‌ی دریایی گریت بری‌یر

تصور کنید، رنگ و رنگ و رنگ و ماهی‌ها و مرجان‌هایی‌ که همگام با هم در میان امواج اقیانوس بالا و پایین می‌روند. تپه‌ی دریایی گریت بری‌یر یک منطقه‌ی جهانی است، زیرا اینجا نه تنها رتبه‌ی اول را میان میراث‌های جهانی کویینزلند دارد، بلکه بزرگ‌ترین سیستم مرجانی دنیا با ۳۰۰۰ تپه‌ی مرجانی مجزا و بیش از ۹۰۰ جزیره هم دقیقا همین جاست.

اگر می‌خواهید انواع تفریحات یک تعطیلات عالی را تجربه کنید، در اقامتگاه‌های جزیره بمانید. از لیزرد آیلند کاملا لوکس گرفته تا همیلتون آیلند که امکان گذراندن یک تعطیلات خانوادگی مفرح را بهتان می‌دهد. همچنین می‌توانید در اطراف با پرواز‌های چارتر یا تورهای مختلف به یک سفر کوتاه یکی دو روزه هم بروید. برای رزرو به مرکز بازدیدکنندگان مراجعه کنید.

اولورو

منظره‌ای از اولورو

غرق شدن در سکوت صبحدم اولورو

جمعیتی را که در قسمت‌های مشرف به طلوع در بالای اولورو به خط شده‌اند، دنبال کنید تا به «دزرت اویکنینگز» برسید که یک جایگاه دائمی مناسب در بالای یک تپه با چشم‌انداز بی‌نقص صخره‌هاست. سپس همین‌طور که از قهوه، دمپر (نوعی نان سنتی استرالیایی)، تخم مرغ و رول بیکنتان لذت می‌برید، منتظر اولین پرتوها باشید. همین‌طور که اولورو از تاریکی بیرون می‌آید و به رنگ‌های بنفش، نارنجی و بعد قرمز تیره درمی‌آید به تماشا بنشینید.

حواستان باشد تا زمانی در اولورو هستید، رفتن به تنگه‌ی ولپا در کاتا- تجوتا، تپه‌ی رسوبی باشکوهی معروف به اولگاز، را از دست ندهید.

بندرگاه سیدنی

بندرگاه سیدنی، سیدنی، نیوساوث ویلز

گرفتن یک هواپیمای دریایی در سیدنی برای ناهار

پروازهای دل‌انگیز و فراموش‌نشدنی هواپیماهای دریایی سیدنی نه تنها چشم‌انداز بی‌نظیری از بندرگاه سیدنی، پل بندرگاه و خانه‌ی اپرای خارق‌العاده‌ی سیدنی تحویلتان می‌دهند، بلکه نهایتا شما را به رستوران‌های مختلفی می‌رسانند. پس در آسمان، از بالای نشان‌های معروف بندرگاه و خط ساحلی چشم‌نواز آن عبور کنید و به سمت یکی از آبراه‌های دوردست سیدنی بروید و میزتان را در رستوران دلخواهتان، مثلا رستوران جونا ویلز بیچ یا رستوران منفردی ات بلز، انتخاب کنید. اگر هم نخواستید، از خلبانتان بخواهید برای گذراندن یک پیک نیک رمانتیک، شما را به جایی که از قبل برنامه‌اش چیده شده ببرد.

بالن

بالن هوای گرم، کانبرا، محدوده‌ی پایتخت استرالیا

پرواز بر فراز کانبرا با یک بالن هوای گرم

ببینید از زمین کنده شدن سبد چوبی یک بالن هوای گرم چه حسی دارد و همزمان با بالا رفتن بالن نگاهی به اطرافتان بیاندازید. شهر کانبرا، با طراحی قرینه‌ی ساختمان مجلس، یادبود جنگ و رودخانه‌ی آینه‌ای برلی گریفین همگی زیر پایتان قرار دارند و اینگونه است که سفر به همراه باد در یک بالن داون دریفتر، سه ساعت فراموش نشدنی را برایتان می‌سازد.

تا در محدوده‌ی پایتخت به سر می‌برید، یک چیز دیگر هست که می‌تواند برایتان جزئی از فهرست کارهای مهم قبل از مرگ باشد: بازدید از گالری ملی استرالیا که بهترین کلکسیون هنرهای بومی را در کنار بسیاری آثار دیگر به نمایش گذاشته است.

تاسمانی

شیار سه دماغه، تاسمانی

راه رفتن بر حاشیه‌ی یک خط ساحلی بسیار قدیمی

در طول شکل جدید شیار سه دماغه در حاشیه‌ی جنوب‌غربی تاسمانی، بلندترین صخره‌های دریایی نیم کره‌ی جنوبی را دنبال کنید. ستون‌های بازالتی‌ که تا ارتفاع ۳۰۰ متر (۹۸۵ فوت) در اقیانوس قد کشیده‌اند و برای دیدنشان هیچ راهی بهتر از همین مسیر تازه‌ساز نیست. هر بار برای دیدنشان، این مسیر ۴۵ کیلومتری (۲۶ مایلی) پر از صخره‌ها و گل و بته‌ها و مناظر خیره‌کننده را به مدت ۴ روز طی کنید.

از بندرگاه تاریخی آرتور که تبعیدگاهی تاریخی است، حرکت و سفری دریایی را آغاز کنید. با این کار تجربه‌هایتان را کامل کرده‌اید. شب‌ها را هم در جایگاه‌های شکار با طراحی معمارانه بگذرانید.

پرواز با هلیکوپتر بر فراز جاده‌ی اقیانوسی

احتمالا بسیاری از شما، توده‌های سنگ آهکی‌ را که ۱۲ حواری را نشان می‌دهند، از روی زمین دیده‌اید. اما حالا از بالا و سوار بر هلیکوپتر- از زوایایی که فقط معدود افراد خوش‌شانسی موفق به دیدنش شده‌اند- به آنها خیره شوید تا دیدار کاملا متفاوتی را تجربه کنید. اگر می‌خواهید جزایر پراکنده را در خط ساحلی رنگارنگ ویکتوریا و اشکال حجاری شده‌ی تخته سنگ‌های به رنگ هلو را در کنار اقیانوس جنوبی ببینید، به هلیکوپترهای ۱۲ حواری بپیوندید.

حالا یک بار دیگر هم از زمین فاصله بگیرید و سری به فانوس دریایی دماغه بزنید. از برج بالا بروید و منظره‌ی سرگیجه‌آور اقیانوس را تماشا کنید.

قایق‌رانی از میان تنگه‌ی باستانی کاترین

از میان دیواره‌های صخره‌ای که به دلیل بلندی بیش از حد روی رودخانه‌ی کاترین سایه می‌اندازند، پارو بزنید. آثار هنری ۷۰۰۰ ساله‌ای را که روی سطوح پنهان آن نقاشی شده‌اند تماشا کنید. در این قایق‌سواری فراموش ناشدنی در تنگه‌ی کاترین، لحظات منحصربه‌فردی را خواهید گذراند. ممکن است تا دوردست‌ها پرنده پر نزند. پس راهنمایتان خواهد توانست همین‌طور که پیش می روید، نقاط مناظر اطراف را با تمام اسرارشان به شما نشان دهد.

برای بهره بردن از سایر تجربیاتی که می‌توان در تنگه‌ی کاترین داشت، مثل اقامت در پارک ملی، به مراکزی همچون «تورهای نیتمیلوک» که توسط مردم محلی اداره می‌شود، مراجعه کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه