برخورد احتمالی پهپاد با هواپیمای بریتیش ایرویز

راضیه شاهوردی
راضیه شاهوردی چهار شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۰
برخورد احتمالی پهپاد با هواپیمای بریتیش ایرویز

طبق گزارشات موجود امروز یک هواپیمای بریتیش ایرویز هنگام به زمین نشستن در فرودگاه هیترو لندن با جسمی مانند پهپاد برخورد کرده است. در آخرین بررسی‌ها مشخص شده که دماغه‌ی هواپیمای ایرباس A۳۲۰ توسط این پهپاد آسیب دیده است. برای توضیحات بیشتر با کجارو همراه باشید.

گزارش شده است که یک هواپیمای A۳۲۰ شرکت بریتیش ایرویز مانند تصویر بالا امروز با شی‌ای ناشناخته مثل پهپاد برخورد کرده و موجب ایجاد نگرانی‌هایی درباره‌ی نقض قوانین توسط پهپادهای شخصی و به خطر انداختن امنیت هواپیماها شده است.

پلیس فرودگاه هیترو لندن در حال بررسی برخورد احتمالی یک پهپاد با هواپیمای شرکت بریتیش ایرویز در هنگام فرود آن است. خلبان ایرباس A۳۲۰ که ۱۳۲ مسافر را حمل می‌کرد، گزارش داده که در ساعت یک عصر روز یکشنبه به وقت استاندارد بریتانیا یک شئ با جلوی هواپیما برخورد کرده است.

یکی از سخنگویان این شرکت هواپیمایی به بی‌بی‌سی اعلام کرده که هواپیما توسط مهندسین بریتیش ایرویز برای یافتن خسارت بررسی شده و برای پرواز بعدی‌اش آماده است. ظاهراً خسارت وارده به هواپیما سطحی بوده است. اما این برخورد به همراه گزارش‌های امنیت هوانوردی اخیر که توسط دولت بریتانیا منتشر شده‌اند، این نگرانی را افزون می‌کند که پهپادهای شخصی برای هوانوردی تجاری خطرساز هستند.

پرواز دادن پهپاد در نزدیکی هواپیما در انگلستان جرمی است که تا پنج سال مجازات زندان به همراه دارد. همچنین قوانین مصوب توسط سازمان هواپیمایی کشوری انگلستان، پرواز پهپادها در ارتفاع بیش از ۴۰۰ فوت (۱۲۲ متر) در هر جایی و پرواز دادن آن‌ها را در مسیر غیر از خط مستقیم و دور از چشم کنترل‌کننده‌اش ممنوع کرده است. آمریکا نیز دستورالعمل‌های مشابهی دارد و اکثر مناطق شهری را با توجه به تعریف اداره‌ی هوانوردی فدرال از فرودگاه – که شامل بیمارستان‌ها و ساختمان‌هایی که پد هلیکوپتر دارند نیز می‌شود - مناطق پرواز ممنوع برای پهپادها اعلام کرده است چرا که پهپادها نباید در نزدیکی هیچ فرودگاهی پرواز داشته باشند.

مطالب مرتبط:

منبع Ars Technica

دیدگاه