۵ مقصد شگفت انگیز برای طبیعت گردی در استرالیا

مرتضی گودرزی | سه شنبه, ۳۱ فروردین ۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

استرالیا، بهشت طبیعت‌گردان، قاره‌ای که سراسر آن پوشیده از طبیعت شگفت‌انگیز و دست‌نخورده‌ای است که نظر هر علاقه‌مند گردشگری را به‌ خود جلب می‌کند. با ما در کجارو همراه باشید تا شما را با چند مقصد فوق‌العاده طبیعی و مناظر دیدنی آن آشنا کنیم.

زمانی که تصمیم به سفر کردن می‌گیرید، احساس خاص و خوشایندی از همان لحظات ابتدایی در شما بوجود می‌آید، سپس شروع به تحقیق می‌کنید، از پیداکردن یک مقصد خوب، مناظر دیدنی، زیبا و مسیر حرکت، همه و همه شما را سر ذوق می‌آورد. هیجانی به انسان دست می‌دهد که قبل از حرکت گویی سوار بر موج آرزوهای خود شده است. پس معطلی در فرودگاه، خستگی و تاخیر هواپیما را فراموش کنید چون این بار می‌خواهیم از طریق جاده شما را به تماشای زیباترین منظره‌های چشم‌نواز استرالیا ببریم.

۱. جزیره ریموند (Raymond)؛ دریاچه های گیپسلند (Gippsland)

دریاچه نورانی

این جزیره در فاصله ۳۰۰ کیلومتری شهر ملبورن واقع شده است و با ۳ ساعت رانندگی می‌توان به آنجا رسید. اگر شب را در جزیره باشید، می‌توانید زیبایی دریاچه شب تاب گیپسلند را تماشا کنید. پس از آتش‌سوزی‌های سال ۲۰۰۶ و باران‌های سیل‌آسای سال ۲۰۰۷، مقدار زیادی خاکستر و نیتروژن به درون دریاچه ریخته شد. این تغییر اکوسیستم در دریاچه منجر به رشد ناگهانی جلبکی به نام Noctiluca Scintillans شد و جای جلبک سبزی که در دریاچه بطور طبیعی وجود داشت را گرفت. این جلبک جدید که روزها به رنگ قرمز تیره دیده می‌شود، هنگام تاریک شدن هوا و در شب به رنگ آبی درخشان در می‌آید و کل دریاچه را روشن می‌کند. هرچند که این پدیده امروزه به اندازه سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ دیده نمی‌شود، اما در تابستان به خوبی قابل مشاهده است و می‌توان از دیدن این شگفتی طبیعی لذت ببرد.

۲. پادشاه جاده‌های پر پیچ و خم، نولاربور (Nullabor)

نولاربو استرالیا

برای کسانی که از رانندگی طولانی در جاده‌های خشک و بیابانی ترسی ندارند، سفر به دشت نولاربور را پیشنهاد می‌کنیم. در گذر این خط ساحلی پر پیچ و خم به خوبی می‌توانید رانندگی خود را محک بزنید. رانندگی در جاده‌ای که بین دیواره‌ی آن و لبه صخره‌های خشمگینش تنها چند متر فاصله دارد، دل و جرات می‌خواهد. اگر در ماه‎های ژوئن و اکتبر به این جاده ۸۵ کیلومتری بروید، می‌توانید از نزدیک حرکت نهنگ ها را مشاهده کنید.

۳. پارک ملی کاکادو (Kakadu)؛ آبشار جیم جیم

آبشار جیم جیم

پارک ملی کاکادو مانند یک تاج بر سر منطقه شمالی استرالیا قرار گرفته است، وسعت این پارک به ۲۰ هزار کیلومتر مربع می‌رسد. کاکادو دارای ۴ رودخانه مجزا، ۶ لندفورم عظیم (لندفورم به معنای ناهمواری های بزرگی است که بر اثر حرکت طبیعی زمین بوجود آمده است) و تنوع باورنکردنی از گونه‌های مختلف گیاهان و حیوانات است. قدمت وجود بومیان در این منطقه حداقل به ۲۰ هزار سال می‌رسد؛ این را می‌توان از ۴۰۰۰ اثر نقاشی اولیه روی سنگ‌های این منطقه بخوبی فهمید. رود خروشانی بعد از گذر از سنگ‌ها و دشت‌های این منطقه به قلب کاکادو می‌رسد و آبشار جیم جیم را می‌آفریند.

دسترسی زمینی به این آبشار فقط درماه‌های خشک سال امکان پذیر است. برای این‌کار مجبورید ۶۰ کیلومتر را در جاده‌ای ناهموار و شنی رانندگی کنید. برای ورود به این جاده فقط باید از ماشین‌های شاستی بلند با قدرتمند ۲ دیفرانسیل استفاده کنید. البته رانندگی در چنین جاده‌ی خشنی دل شیر می‌خواهد. به یاد داشته باشید که در فصل‌های مرطوب سال به هیچ وجه نمی‌توان از این جاده استفاده کرد و تنها راه دیدن این آبشار شگفت انگیز فقط استفاده هواپیما است.

۴.پیناکلز (The Pinnacles)، سروانتس (Cervantes)

قلل، مناره استرالیا

از طریق شهر پرت (Perth) تنها با ۲ ساعت رانندگی و طی مسیر ۱۹۰ کیلومتری، می‌توانید به کویر قله‌ها برسید. این منطقه که در سواحل غربی استرالیا قرار دارد، میلیون‌ها سال پیش کاملا زیر آب بوده، ولی حالا به محلی برای پیاده‌روی گردشگران تبدیل شده است. ارتفاع این قله‌های تشکیل شده از سنگ‌های آهکی به‌ حدود ۵ متر می‌رسد و قدم زدن در این منطقه مرموز حس راه رفتن در کره ماه  را به شما منتقل خواهد کرد. بهترین زمان سفر به این منطقه از ماه آگوست تا اکتبر است. اگر صبح زود یا هنگام غروب آفتاب آنجا باشید، می‌توانید تصاویر منحصر به فردی از بازی نور و قله‌ها را مشاهد کنید. در این منطقه گونه‌های جانوری زیادی نیز وجود دارد و شاید بتوانید در اوایل صبح کانگروها را ببینید.

۵.شبه جزیره تاسمان (Tasman)؛ صخره‌های دریایی کیپ (Cape)

جزیره کیپ

صخره‌های کیپ ترسناکترین صخره‌‌های دریایی جهان است و با ارتفاعی بالغ بر ۳۰۰ متر، عنوان بلندترین صخره‌های نیم کره جنوبی جهان را به خود اختصاص داده است. اگر از علاقه‌مندان به صخره نوردی هستید، به هیچ وجه بالارفتن از این صخره‌های خشن را به شما توصیه نمی‌کنیم، اما می‌توانید با رفتن به این منطقه یکی از دیدنی‌ترین منظره‌های جهان را که در محاصره آبهای اقیانوسی قرار دارد، مشاهده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه