۵ نکته برای تدارک سفرهای تابستانی

سعیده خلیلی‌صفا | چهار شنبه, ۲۵ فروردین ۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

تعطیلات تابستانی کم‌کم نزدیک می‌شود و سفر نیز یکی از فعالیت‌های دلچسب این موسم به ویژه برای خانواده‌ها به شمار می‌رود. از این رو، بهتر است تا برای لذت هرچه بیشتر از ایام تعطیلات، زودتر دست به کار شده و برای سفر برنامه‌ریزی کنید.

مقاله‌های مرتبط:

فصل تابستان بهترین زمان برای سفر به مناطق خوش آب و هوا نظیر ساحل دریا است.

چیزی به شروع تعطیلات تابستانی نمانده است! اگر شما نیز علاقه‌مند به سفر به ویژه مناطق ساحلی هستید، باید از هم‌اکنون برنامه‌ریزی لازم را برای سفر خود انجام دهید. البته تدارک و برنامه‌ریزی برای سفر اندکی مشکل است، ولی با رعایت چند نکته ساده می‌توان به راحتی آن را انجام داد و سفر جذابی را تجربه کرد. پس برای آشنایی با نکات مهم در تدارک سفر، در ادامه همراه کجارو باشید! 

۱. ارزیابی هزینه‌های سفر

اگر دوست ندارید تا بعدها در مورد هزینه سفر دچار پشیمانی شوید، بهتر است از همین حالا دست به کار شده و در مورد هزینه سفر به محل دلخواه خود تحقیق کنید! برای این کار می‌توانید مرتب به وب‌سایت‌های مختلف فعال در زمینه گردشگری مانند Hopper.com سر زده و قیمت‌های سفر را در بازه‌های زمانی مختلف چک کنید! چنانچه قصد دارید تا سفر خود را به صورت هوایی انجام دهید، این کار را در مورد قیمت بلیط‌ها نیز انجام دهید. حتی برخی از سایت‌ها این امکان را دارند تا در مواقع فروش ویژه یا تخفیف، به کاربران اطلاع‌رسانی کنند. بررسی‌ها نشان داده است که بهترین زمان برای رزرو پرواز در حدود ۵۴ روز قبل از زمان سفر و روزهای سه‌شنبه ساعت ۳ بعدازظهر است!

۲. بررسی وب‌سایت‌های سفر و گردشگری برای یافتن راه‌های دیگری به منظور سفر به مقصد مورد نظر

برخی از وب‌سایت‌ها در زمینه اطلاعات سفر و گردشگری فعال هستند و کلیه اطلاعات لازم در مورد راه‌های دسترسی، رزرو بلیط و مکان و غیره را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این وب‌سایت‌ها حتی به صورت رایگان در مورد کلیه امور مربوط به برنامه‌ریزی سفر اعم از پرواز و اسکان به کاربران خود مشاوره می‌دهند. یکی از این وب‌سایت‌ها UpgradedPoints.com است که در مقاله‌ها و راهنماهای سفر خود در مورد کوچک‌ترین جزئیات نیز راهنمایی لازم را انجام داده و در کاهش مخارج اضافی به شما کمک می‌کند. البته برخی دیگر از وب‌سایت‌ها نیز در قبال دریافت هزینه از طریق کارت‌های اعتباری در مورد برنامه‌ریزی و تدارک سفر خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌کنند. یکی از نمونه‌های این وب‌سایت‌ها، Chase Sapphire Preferred است که خدماتی مانند معرفی مقصدهای مختلف برای سفر و هزینه‌های خوراک را ارائه می‌کند. در حال حاضر نیز این سایت جایزه‌ای معادل با ۵۰۰ دلار در ازای ثبت‌نام به کاربران خود اعطا می‌کند. البته بیشتر این خدمات تحت پوشش بیمه سفر هستند تا در صورت تاخیر یا کنسلی، کلیه خسارت‌های وارده را جبران نمایند. 

۳. تهیه لیست ملزومات سفر

جای شکی نیست که بیشتر افراد مرحله جمع‌ کردن وسائل و بستن چمدان را دوست ندارند ولی با تهیه لیستی از وسائل مورد نیاز می‌توان آن را به راحتی انجام داد. حتی بیشتر افراد لوازم مورد نیاز برای استفاده در ساحل را فراموش می‌کنند! از جمله این موارد می‌توان به لباس شنا، عینک آفتابی، کرم ضدآفتاب، حوله، خوراکی و کلاه اشاره کرد. البته کیف‌های ضد آب را برای نگهداری و حفظ پول نقد، کارت‌ها و سایر لوازم شخصی نباید فراموش کرد. برای مثال، اگر قصد شنا دارید، می‌توانید کیف یا بسته خود را به یک چوب‌پنبه ببندید تا در سطح آب شناور بماند.

۴. سبک کردن چمدان و به همراه بردن لوازم ضروری

هدف اصلی سفر، استراحت و آرامش است و اگر دائم در طول سفر در مورد مسائل مختلف دچار نگرانی شوید، دیگر فرصتی برای استراحت و تفریح باقی نمی‌ماند. برای مثال، به جای اینکه در طول روز در مورد جمع کردن وسایل نگران باشید، کافی است تا لباس به اندازه کافی و در حد نیاز همراه خود ببرید. این کار باعث می‌شود تا چمدان شما سبک شده و به راحتی در سفر آن را حمل کنید. همچنین سبک کردن چمدان باعث صرفه‌جویی در هزینه حمل نیز می‌شود. برای مثال، هزینه حمل بار در پروازهای داخلی بین ۲۵ تا ۳۵ دلار بوده و بسته به اندازه و وزن چمدان تغییر می‌کند. با کاهش وسایل اضافی می‌توانید در حدود ۵۰ دلار به ازای هر نفر صرفه‌جویی کنید. اگر علاقه‌مند هستید تا از کارت‌های مسافرتی استفاده کنید، حتما از مزایای آن‌ها مطلع شوید.

۵. به همراه بردن لوازم الکتریکی مورد نیاز

دنیای امروزی کاملا وابسته به تجهیزات و لوازم الکترونیکی است و تصمیم به همراه داشتن یکی از آن‌ها اعم از لپ‌تاپ، تلفن‌ همراه و تبلت اندکی دشوار است. واقعیت این است که باید در نظر داشت در طول تعطیلات و به ویژه در کنار دریا کدام یک از آن‌ها کاربردی خواهد بود؟ در این مورد پاسخ تلفن همراه است، زیرا با آن می‌توان به راحتی به موسیقی نیز گوش داد. در صورتی‌که علاقه‌مند به مطالعه هستید، همراه داشتن تبلت نیز کاربردی است. به یاد داشته باشید که تعطیلات زمان استراحت و فراغت از دغدغه‌های روزمره مانند جستجو در نت و خواندن ایمیل‌ها است. پس باید تا جایی‌ که امکان آن وجود دارد، تعداد کمتری از لوازم الکترونیکی را به همراه برد.

چند نکته:

  • وسیله شارژر قابل حمل (مانند پاوربانک) برای لوازم الکترونیکی خود به همراه داشته باشید، زیرا علاوه بر صرفه‌جویی در حفظ کیفیت و پیشگیری از فرسودگی وسیله الکترونیکی نیز موثر است.
  •  حتما نقشه مقصد را قبل از سفر از Google map در گوشی خود دانلود کنید تا در صورت وقوع اتفاقاتی از قبیل گم کردن مسیر یا عدم دسترسی به سرویس اینترنت (برای مثال، به هنگام قرار دادن گوشی در حالت پرواز) به راحتی مشکل خود را حل کنید. 

نکته‌ پایانی:

هیچ سفری کامل و عاری از نقص نیست و باید آمادگی پذیرش هرگونه اتفاقی را در سفر داشت. پس باید در مورد هر آنچه که می‌توانید، برنامه‌ریزی کنید، بقیه موارد خود به خود حل خواهند شد. تعطیلات زمان استراحت و سرگرمی است، سفر خوشی داشته باشید!

مطالب مرتبط:

منبع huffingtonpost

دیدگاه