سفر ۵ ستاره ۹ روزه به مالزی با کمتر از ۳ میلیون تومان

عمو عکاسباشی | دوشنبه, ۲۳ فروردین ۹۵ ساعت ۱۳:۳۰

در این مقاله تجارب مسافری را بخوانید که بدون رزرو کردن تور و کاملا مستقل و با رزرو پرواز و هتل به مالزی سفر کرده است. با کجارو همراه باشید.

هرسال با نزدیک شدن عید نوروز، به دنبال مقصدی برای سفر در این تعطیلات طولانی بودم. اما متاسفانه، با شروع تعطیلات، به اصطلاح high season  ما ایرانی‌ها شروع می‌شد و با این که قیمت پرواز و هتل‌ها در بقیه کشورها تغییر چندانی نداشت، قیمت تورهای کارگزاران  ایرانی به دو و حتی سه برابر می‌رسید. مقایسه‌ی قیمت‌ها در دی و بهمن با فروردین گواه این موضوع بود.

هزینه‌ی پرواز و اقامت برای من برای ۹ روز نزدیک به ۲،۶۰۰،۰۰۰ تومان شد که تور برای ۸ روز و همین هتل با پرواز ایرانی چیزی حدود ۴،۰۰۰،۰۰۰ تومان دریافت می‌کرد

در همین جستجوها به طور اتفاقی به مطلبی برخوردم که چند راهکار برای سفر ارزان‌تر ارائه می‌داد. یکی از این راهکارها، رزرو پرواز ۲ الی ۳ ماه زودتر از حرکت بود. با گشتی در اینترنت و جستجو در سایت ایرلاین‌هایی که در ایران مشغول فعالیت هستند، به این نتیجه رسیدم که متاسفانه نمی‌توان بلیط ایرلاین‌های داخلی مانند ماهان و ایران ایر را چندین ماه زودتر تهیه کرد. از طرفی، چون اکثر تورهای ایرانی پروازهای داخلی را چارتر می‌کنند، امکان تهیه‌ی بلیط این ایرلاین‌ها با قیمت واقعی امکان‌پذیر نیست.

مالزی تور

به همین دلیل، ناچارا به سراغ ایرلاین‌های خارجی رفتم. در این میان، سایت cheapoair.com بسیار مفید بود چرا که تمامی پرواز ایرلاین‌های موجود را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به راحتی قیمت‌ها و سایت‌های پروازی را با هم مقایسه کنید. بعد از کمی جستجو، پروازی را با بهترین قیمت و با کمترین ساعت توقف پیدا کردم. قدم بعدی، یافتن دفتر این ایرلاین در تهران بود که به راحتی و با جستجو در اینترنت شماره تلفن را پیدا کرده و برای خرید بلیط هماهنگی‌های لازم را انجام دادم. پس در قدم اول، بلیط هواپیما را که یکی از اساسی‌ترین هزینه‌های سفرهای خارجی است با قیمتی مناسب، حدود ۳ ماه جلوتر از پرواز رزرو کردم. مزیت‌هایی که ایرلاین خارجی نسبت به ایرلاین داخلی در اختیار من قرار می‌داد:

  • امکان تهیه‌ی بلیط چندین ماه جلوتر از پرواز
  • انتخاب گزینه‌های مختلف از جمله پرواز کاملا اقتصادی (که در صورت کنسل کردن بلیط، کل پول شما سوخت می‌شد) تا بلیطی که به راحتی تا روز قبل پرواز امکان جابجایی یا کنسل کردن آن وجود داشت. در حالی که معمولا وقتی بلیط پروازهای خارجی را از آژانس‌ها تهیه می‌کنید، امکان کنسل کردن آن‌ها به دلیل چارتری بودن پرواز وجود ندارد و در صورت انصراف پرواز شما سوخت کامل می‌شود. همچنین، هواپیمای این ایرلاین‌ها و خدماتشان نسبت به پروازهای داخلی بیشتر به استانداردهای جهانی نزدیک هستند.

مالزی تور

قدم بعدی رزرو محل اقامت در کشور مقصد بود که برای این کار نیاز به کارت اعتباری بود. من از طریق دوستان و آشنایان توانستم کارت اعتباری تهیه کنم اما اگر این امکان برای کسی وجود ندارد، به راحتی می‌توان با جستجو در اینترنت، کارت‌های اعتباری تهیه کرد که  بنده هم قبلا باجه‌ی فروش یکی از این شرکت‌ها را در فروشگاه هایپراستار تهران دیده بودم. از طرفی، اکثر هتل‌ها ،اطلاعات کارت را فقط برای ضمانت رزرو شما می‌خواهند و معمولا پرداخت هزینه به محض رسیدن شما به هتل و به صورت نقدی انجام می‌شود. همچنین، سایت‌های ایرانی نیز چندین ماه جلوتر از پرواز رزرو هتل شما را به صورت ریالی انجام می‌دهند.

عکس مالزی

من برای پیدا کردن هتل مناسب از سایت booking.com و hotels.com کمک گرفتم. با استفاده از فیلترهای این سایت‌ها، لیستی از بهترین هتل‌هایی که نیاز من در سفر را برآورده می‌کردند (از جمله موقعیت مکانی مناسب، امکان انتخاب نوع اتاق، قیمت مناسب ، صبحانه و غیره) را تهیه کرده و با استفاده از سایت TripAdvisor ، سعی کردم بهترین گزینه را با توجه به عکس‌ها و نظرات واقعی مردم پیدا کنم (که در نهایت زمانی که در هتل اقامت داشتم، متوجه شدم که نزدیک به ۹۵% نظرات مردم در این سایت واقعی بوده و دیدی واقعی نسبت به هتل به گردشگر می‌دهد). در نهایت زمانی که هتل را انتخاب کردم، قیمت را در سایت‌های مختلف و سایت خود هتل چک کردم که از طریق رزرو خود هتل توانستم بهترین قیمت را نسبت به booking و سایت‌های ایرانی پیدا کنم.

عکس مالزی

پروسه‌ای که در بالا عنوان شد، در ظاهر کمی طولانی و وقت‌گیر به نظر می‌رسد اما در عمل و با توجه به این که شما زمان کافی برای بررسی گزینه‌های موجود دارید، روندی بسیار آسان است و برای صرفه‌جویی در هزینه در بازه‌هایی مثل عید نوروز بسیار عالی است.مزیت‌های این روش برای من نسبت به تهیه‌ی تور از آژانس‌ها به شرح زیر است:

۱. تفاوت قیمت فاحش و زیاد نسبت به تورها (هزینه‌ی پرواز و اقامت برای من برای ۹ روز نزدیک به ۲،۶۰۰،۰۰۰ تومان شد که تور برای ۸ روز و همین هتل با پرواز ایرانی چیزی حدود ۴،۰۰۰،۰۰۰ تومان دریافت می‌کرد)

۲. امکان انتخاب روز و ساعت پرواز و نوع اتاق بدون اختلاف قیمت زیاد که معمولا تورها در این زمینه خیلی انعطاف‌پذیر نیستند و یا هزینه‌های گزاف در مقابل چنین تغییراتی دریافت می‌کنند.

۳. ترانسفر مستقیم به هتل از طریق تاکسی‌های فرودگاه که بعد از پروازهای طولانی موضوعی مهم است. تورهای ایرانی معمولا ترانسفرهای جمعی دارند و گاهی در ۴ تا ۵ هتل برای رساندن سایر مسافرها توقف می‌کنند.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه