۱۶ هواپیمای جدید به ناوگان هوایی کشور وارد می‌ شوند

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۵
۱۶ هواپیمای جدید به ناوگان هوایی کشور وارد می‌ شوند

بنا به اعلام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری امسال و سال آینده ۱۶ هواپیما وارد ناوگان هوایی کشور خواهد شد.

«علی عابدزاده» با بیان اینکه تلاش‌های خوبی در زمینه توسعه صنعت حمل ونقل هوایی صورت گرفته است، گفت که کشورهای مختلفی از جمله ژاپن، برزیل، کانادا و شرکت بویینگ پیشنهادهای خوبی را برای توسعه صنعت حمل و نقل هوایی کشور داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۲۰ فروند هواپیما با عمر حدود ۱۰ تا ۱۵ سال وارد ناوگان هوایی کشور شد، گفت که این سازمان قصد ندارد هواپیما‌های با عمر بالا خریداری کند و اکثر هواپیماها به صورت اجاره‌ای است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود:

امسال و سال آینده ۱۶ هواپیما وارد ناوگان هوایی کشور خواهد شد که ۹ فروند در سال جاری است که با ورود این هواپیماها به کشور در روزهای اوج پرواز، بلیت برای مقصدهای مختلف وجود داشت.

عابدزاده گفت که سفرهای نوروزی امسال ۱۶ درصد در بخش داخلی و یک درصد در بخش خارجی رشد داشت. امسال سفرهای خارجی با مسافت بلند نیز انجام شد.

وی بیان کرد که شرکت بویینگ در زمینه‌های ایمنی پرواز و آموزشی پیشنهادهایی داده است. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین درباره به کارگیری خلبانان جوان گفت که سازمان به لحاظ نیروی انسانی قوی است و به شرکت‌های هواپیمایی دستور داده شده تا خلبانان فارغ‌التحصیل را به‌ کار گیرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه