جشنواره نوروزی «بهار در بهار» در کیش

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۰
جشنواره نوروزی «بهار در بهار» در کیش

جشنواره نوروزی «بهار در بهار» و نمایشگاهی از صنایع دستی و سوغات اقوام یکشنبه، ۱۶ اسفند، با هدف ارج نهادن به آیین کهن ایرانی در باغ راه ایرانی در جزیره کیش آغاز بکار کرد.

جشنواره نوروزی «بهار در بهار» با هدف ارج نهادن به آیین کهن ایرانی، ایجاد نشاط اجتماعی، حمایت از بانوان کارآفرین و ایجاد اشتغال با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، رئیس اداره امور زنان منطقه و جمعی از مسئولان محلی در محل باغ راه ایرانی برگزار شده است.

از دیگر اهداف برپایی این جشنواره، ترویج استفاده از صنایع دستی ایرانی، شیرینی‌های محلی و سوغات استان‌ها، تامین شیرینی و مایحتاج ایام نوروز و لوازم مورد نیاز سفره‌های هفت سین است.

برپایی جنگ شادی، مسابقه آشپزی و کارگاه‌های مختلف هنری، برپایی نمایشگاه هنرهای دست‌ساز، اجرای موسیقی سنتی، عرضه غذاهای سنتی و محلی، مسابقه و سرگرمی، شعبده بازی، اجرای نمایش عروسکی، برنامه ویژه کودکان از برنامه‌های متنوع این جشنواره و نمایشگاه است که به همت امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش در باغ راه ایرانی برگزار شده است.

برپایی غرفه عرضه کتاب و محصولات فرهنگی با ۵۰ درصد تخفیف، برپایی غرفه مرکز توسعه سلامت و توزیع بروشورها و رهنمودهای بهداشتی در مورد بیماری‌های همچون هپاتیت، ایمنی مواد غذایی همراه با گرفتن فشار خون بازدید‌کنندگان و همچنین جذب سفیر سلامت در این غرفه، برپایی غرفه اداره بهزیستی کیش و ارائه خدمات مشاوره‌ای و غرفه بازی و سرگرمی کودکان از غرفه‌های دایر شده در این نمایشگاه است.

سوغات استان‌های اصفهان، شیراز، خراسان رضوی، اردبیل و کرمانشاه نیز در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

باغ راه ایرانی متشکل از هشت باغ ایرانی و نه دروازه تاریخی و طولانی ترین باغ راه کشور است که در ساخت آن از فرهنگ و معماری اصیل ایرانی بهره گرفته شده است و یکی از طرح‌های عمران شهری جزیره کیش است که در مساحتی به وسعت ۳۲ هکتار در ضلع جنوبی بلوار ولایت در حدفاصل میدان هرمز تا میدان سعدی و با هدف ایجاد جاذبه و معرفی فرهنگ اقوام مختلف در ایران به ساکنان و گردشگران داخلی و خارجی در جزیره کیش ایجاد شده است.

این مجموعه فرهنگی و تفریحی به صورت نمادین با دروازه قرآن شیراز از میدان سعدی آغاز شده و پس از عبور از دروازه‌های سی و سه پل اصفهان، رق آباد کرمان، پل دختر لرستان، ارگ علیشاه تبریز، طاق بستان کرمانشاه و شمیران و سردر باغ ملی تهران در میدان هرمز به طول چهار و نیم کیلومتر به پایان می‌رسد.

این باغ راه مجموعه‌ای تاریخی، گردشگری و تفریحی است که ۱۵ دیوار تزیینی با نشانه‌های حجمی، ۶۰ تابلو کاشی با هویت و فرهنگ شهرهای مختلف در آن دیده می‌شود.

پس از افتتاح این جشنواره و نمایشگاه مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از بخش‌های مختلف این نمایشگاه دیدن کرد.

این جشنواره تا ۲۰ اسفند ماه ادامه دارد و در صورت استقبال گردشگران و شهروندان تا ۱۳ نوروز ۹۵ به فعالیت خود ادامه می دهد.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه