برای گشتن تهران ۳۵ روز زمان لازم است

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۵
برای گشتن تهران ۳۵ روز زمان لازم است

به گفته معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برای بازدید از تهران ۳۵ روز زمان لازم است و معاونت فرهنگی مجازی، افتتاح خواهد شد.

 حجت الاسلام و المسلمین «میثم امرودی» در افتتاحیه پورتال شهرداری تهران و پنجمین جشنواره ساب پورتال‌های محله‌های تهران که در برج میلاد، بلندترین برج ایران، برگزار شد، گفت:

اولین شعاری که در شهرداری تهران مطرح کردم این بود که شهر خوب یافتنی نیست، بلکه ساختنی است.

وی با بیان اینکه شکل‌گیری شهر مجازی چه بخواهیم و چه نخواهیم در آینده‌ای نزدیک اتفاق خواهد افتاد، افزود:

اگر ما نتوانیم شهر مجازی را با توجه به الگوی‌های خودمان بسازیم این شهر الگوهای خود را به ما تحمیل می‌کند. بر این اساس شهروندان جشنواره شکوفا، شهروندانی هستند که تصمیم دارند با معیارهای داخلی شهر مجازی را به‌درستی بسازند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به سه نقطه اشتراک میان شهر مجازی و شهر واقعی و مطلوب گفت که شهر مجازی همان ویژگی‌های شهر واقعی را دارد به این معنی که شهر واقعی و مطلوب شهری است که در آن امنیت برقرار باشد و در شهر مجازی نیز باید این فضای امنیت و آرامش حکم‌فرما باشد تا زمانی که خانواده‌ها وارد آن می‌شوند، احساس امنیت کنند.

امرودی با بیان اینکه این امنیت و این شهر آینده ما را خواهد ساخت، افزود:

یکی دیگر از نقاط مشترک شهر مجازی و واقعی باید مسئله عبادت باشد. همان طور که درفضای واقعی شهر تهران عبادت را به وضوح می‌بینیم، در شهر مجازی نیز باید بوی توحید و معاد را احساس کنیم. به عبارت دیگر شهرمجازی تهران باید تبیین کننده شهر توحیدی و معادمحور باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جاذبه‌های تفریحی تهران بیان کرد که شهروندی اگر ۸ ساعت در روز زمان بگذارد تا تهران را بگردد، ۳۵ روز طول می کشد تا بتواند جاذبه‌های پایتخت را تماشا کند. این ویژگی مهم باید در شهر مجازی تهران نیز تبلور داشته باشد.

به گفته معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در شهر مجازی تهران نیز باید فضای تعلیم و تعالی همچون شهر واقعی حاکم باشد.

وی با انتقاد از کمبود شغل‌هایی که به فضای مجازی مرتبط هستند، ادامه داد:

تجربه حضور جوانان ما در جشنواره‌های خارجی و داخلی نشان داد که این افراد همواره از سایر کشورها بهتر درخشیدند و این موضوع ضرورت گسترش جشنواره شکوفا در سطح بین‌المللی را ایجاد می‌کند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در پایان از رونمایی معاونت فرهنگی مجازی در افتتاحیه هشتمین جشنواره ساب پورتال شهرداری تهران خبرداد و گفت که انشاءالله این فضا طلیعه‌ای باشد که هر ایرانی در هر کجای دنیا ایرانی باقی بماند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه