ایتالیا ورود گردشگران به دهکده‌های منطقه چینکوئه تره را محدود می کند

هانیه احمدی | یکشنبه, ۱۶ اسفند ۹۴ ساعت ۲۳:۰۰

سال گذشته ۲.۵ میلیون گردشگر راه خود را  به سمت مسیرهای پیچ در پیچ چینکوئه تره (Cinque Terre) در ایتالیا کج کردند تا از  نزدیک پنج دهکده‌ی رویایی و زیبای این منطقه را ببینند؛ مناطقی  که برای ماهیگیری هم بسیار مناسب هستند و  روی تپه‌های بالای دریای مدیترانه قرار دارند. اما اخیرا خبری در مورد محدودیت ورود گردشگران به این منطقه منتشر شده که در این مقاله کجارو به آن می‌پردازیم. 

 شهرهای کوچک  با قدمت چندین قرن و ساختمان‌های رنگارنگ در  منطقه‌ی چینکوئه تره (Cinque Terre) که در لیست میراث جهانی یونسکو هم قرار دارد، به یکی از پربازدیدترین مقاصد برای کشتی‌های تفریحی و اتوبوس‌های گردشگری تبدیل شده است. اما هجوم گردشگران  این دهکده‌های آرام و زیبا را به شهرهایی شلوغ و پر رفت و آمد تبدیل کرده و این مسئله برای این مناطق خوش منظره‌ در منطقه‌ی  لیگوریا، در غرب شهر لا اسپتزیا، اثر خوبی نداشته است. 

سنک تر

اکنون دولت ایتالیا به دنبال اجرای طرحی است که با سیستم جدید بلیط فروشی، تعداد گردشگران را  نهایتا  به یک میلیون نفر در سال کاهش دهد. برطبق گزارش گاردین، بازدیدکنندگان باید خیلی زود و از پیش بلیط‌های خود را برای رفتن به این شهرهای تاریخی خریداری کنند. بعلاوه جاده‌های منتهی به روستاها به کنتور مجهز می‌شود تا تعداد بازدیدکنندگان را محاسبه کند و زمانی که دهکده‌ها به تعداد بازدیدکننده‌ی مورد نظر برسد، دسترسی به چینکوئه تره (Cinque Terre) دیگر امکان پذیر نخواهد بود. 

مقامات گردشگری هم یک اپلیکیشن ساخته‌اند که به گردشگران اطلاعاتی در مورد اینکه کدام دهکده‌ها بیش از حد شلوغ است، می‌دهد؛ به امید اینکه با این روش آنها را از دهکده‌های شلوغ به قسمت‌های خلوت‌تر هدایت کنند. 

ویتوریو الساندرو (Vittorio Alessandro)، رئیس پارک ملی چینکوئه تره (Cinque Terre)، در مصاحبه با روزنامه‌ی ایتالیایی لا ریپابلیکا (la Repubblica) گفت:

حتما به خاطر این سیستم مورد انتقاد قرار خواهیم گرفت، اما برای ما  مسئله‌‌ی نجات منطقه مطرح است.

منبع: travelandleisure

مطالب مرتبط:

دیدگاه