درخت زندان در ویکنبرگ

شایان شفایی | دوشنبه, ۱۷ اسفند ۹۴ ساعت ۰۷:۰۰

در شهر ویکنبرگ (Wickenburg) در آریزونا، یک درخت کهور ۲۰۰ ساله وجود دارد که به درخت زندان معروف است. در ادامه با کجارو همراه باشید تا به دلیل این نامگذاری عجیب پی ببرید.

طبق اطلاعات موجود، شهر ویکنبرگ در سال ۱۸۶۳، همه چیز داشت بجز زندان و کلیسا! در این شهر به دلیل عدم وجود زندان، از سال ۱۸۶۳ تا ۱۸۹۰ تمامی مجرمان به سمت درخت کهور فرستاده می‌شدند و در کنار درخت بسته می‌شدند تا اینکه یک کلانتر از شهر دیگر به ویکنبرگ می‌آمد و زندانیان را با خود می‌برد. این پروسه معمولا بین دو تا پنج روز طول می‌کشید.

درخت زندان ویکنبرگ

امروزه درخت زندان در ویکنبرگ یک مکان تاریخی جذاب است و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. در کنار این درخت، یک مجسمه با ابعاد واقعی یک انسان وجود دارد؛ یک زندانی ناراحت که با زنجیرهای زنگ‌زده به درخت بسته شده است. در کنار درخت تابلویی وجود دارد که اطلاعات مختصری را درباره درخت زندان داده‌ است. در این تابلو ذکر شده که هیچکس نمی‌توانست از اینجا فرار کند!

درخت زندان ویکنبرگ

البته مواردی که به آنها اشاره شد کاملا قطعی نیستند؛ چراکه زنی که در آن سال‌ها ساکن ویکنبرگ بوده، اذعان داشته که ماجرای درخت زندان تنها یک افسانه است که والدین در آن زمان برای فرزاندان خود تعریف می‌کردند تا بچه‌ها حرف گوش کنند و از والدین خود تبعیت کنند! صحبت‌های این خانم در وب‌سایت‌های زیادی منتشر شده‌است.

نظر شما در مورد درخت زندان ویکنبرگ چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: amusingplanet

مطالب مرتبط:

دیدگاه