۱۰ کاری که حتما باید در ایتالیا انجام دهید

نیلوفر دوشیری | یکشنبه, ۱۶ اسفند ۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

ایتالیا یکی از زیباترین کشور‌ها است و سالانه گردشگران زیادی به این کشور سفر می‌کنند. بسیاری از گردشگران تنها برای زیبایی و آرامش این کشور است که ایتالیا را مقصد گردشگری خود قرار می‌دهند. با این‌حال اگر بدون بازدید از چند مکان خاص و انجام کار‌هایی منحصرا ایتالیایی به سفر خود پایان دهید، به خوبی از این کشور دیدن نکرده‌اید. در ادامه با کجارو همراه باشید تا با برخی از این مکان‌ها و فعالیت‌ها آشنا شوید.

مقاله‌های مرتبط:

  • حقایقی جالب درباره ی کشور ایتالیا
  • حقایقی جالب درباره ی برج کج پیزا

 ایتالیا جزو ۱۰ کشور برتر در گردشگری است و  در واقع دلایل زیادی برای این برتری وجود دارد. زیبایی منحصر‌ به‌ فرد،آرامش، ترکیب زیبای سنتی و مدرنیته، همه و همه مانند جادو هستند. چه در پیست اسکی کو‌ه‌های دولمیتز باشید چه در ساحل آمالفی، ۱۰ مورد زیر، از کار‌هایی است که هر گردشگر در ایتالیا باید انجام دهد. 

۱. در آمفی‌تئاتر یونانی تائورمینا( Taormina) نمایش ببینید

از این‌ جا به عنوان یکی از بهترین مکان‌های گردشگری در سال ۲۰۱۶ نام برده شده است. چند روزی را صرف گشت و گذار در مناطق آتشفشانی شرقی کنید و سپس مستقیم به سمت تائورمینا بروید. بهترین قسمت سفر، بازدید از شهر باستانی است که قدمت آن به قرن سوم قبل از میلاد می‌رسد و آمفی‌تئاتر یونانی در آن قرار دارد.

آمفی‌تئاتر یونانی تائورمینا

۲. در ساحل آمالفی، تیرامیسو درست کنید

قلعه‌ی باستانی سورنتو که گویی در دریاسی تیرنی آویزان مانده، یکی از نقاط شگفت‌انگیز در ساحل آمالفی است. در میان پیاده‌روی‌های خود در کنار ساحل، از هتل ایتالیایی تورنا بی‌ اند‌ بی (Taverna B&B) دیدن کنید. این هتل به سبک هتل‌های قرن هجدهم است و ایوان‌هایی رو به دریا دارد. همچنین دارای یک مدرسه‌ی آشپزی غذای ایتالیایی است. پس از آگاهی از چگونگی پخت غذاهایی چون راویولی (نوعی پاستای ایتالیایی) و تیرامیسو تحت‌نظر آشپز حرفه‌ای، نظرتان به کلی در خصوص استاندارد‌های یک غذای ایتالیایی واقعی تغییر خواهد کرد.

تیرامیسو

۳. در کوه‌های دولومیتز (Dolomites) اسکی کنید

چرا باید کوه‌های دولومیتز را به عنوان مقصد بعدی انتخاب کنید؟ پاسخ ساده است! از فرودگاه میلانو ماپنسا تا این کوه‌ها راه کمی است (اگر نگوییم راهی بسیار زیباست) و شما همزمان با یک سفر هم به ماجراجویی و هم به آشنایی با فرهنگ آن‌جا خواهید پرداخت. روستای کامپیتلو دی فاسا (Campitello di Fassa) با جمعیت ۷۴۱ نفر، نمونه‌ی یک روستای زیبای اروپایی است. کلبه‌های واقع در کنار کوه‌ها، هتل‌های دنج و راحت و از همه مهم‌تر نسیم دل‌نواز پیست اسکی بلودرکول رودلا (Belvedere-Col Rodella)، این ناحیه را به بهترین و زیباترین مکان برای اسکی تبدیل کرده‌است.

کوه‌های دولومیتز ایتالیا

۴. در ترستور(Trastver) گردش کنید

این‌جا در همسایگی شهر رم، پایتخت زیبای ایتالیا قرار دارد. اما این همسایگی چیزی از جدابیت ترستور نمی‌کاهد. کوچه‌های سنگفرش شده، کتاب‌فروشی‌های قدیمی و رستوران‌های میشلین استار (Mchelin star) را می‌توان از جاذبه‌هایش نام برد. در رستوران ایتالیایی سانتا ماریا شعبده‌بازان و عروسک‌گردانان پس از غذا مردم را سرگرم می‌کنند. 

۵. در هتل غار‌های (Cave Hotel) ماترا اقامت کنید

در جنوب ایتالیا و در شهر کوچک ماترا (Matera) واقع شده‌است. این شهر در نزدیکی شهر ناپل (سومین شهر بزرگ ایتالیا) است. ماترا  از جاذبه‌های فرهنگی فلورانس و یا آخرین مد‌های میلان بی‌بهره است اما قدمت غار سنگی این شهر به عصر برنز می‌رسد. باستان‌شناسان معتقدند این‌جا اولین زیستگاه انسان‌ها در این کشور بوده است و با پرداخت ۲۵۰ یورو می‌توانید یک شب در آن سر‌ کنید.

هتل غار

۶. از فصل بهار لذت ببرید

یکی از دلایلی که خاک توسکانی حاصل‌خیز بوده و برای کاشت انگور مناسب است، فصل بهار بسیار گرم آن‌جا است. در حومه‌ی شهر، استخر‌های گوگرد بسیاری وجود دارند که محلی‌ها در طول سال از آن‌ها نگهداری کرده‌اند. مشهور‌ترین استخر سترنیا (Saturnia) است که بالای تپه‌ی مارما واقع است. در صورتی‌ که به دنبال مکانی آرام‌تر هستید، کمی  به سمت شمال و به روستای مدیوال (Medieval) بروید که در اطراف آن استخر‌های آب‌های زیرزمینی و معدنی وجود دارد.

بهار در توسکانی

۷. در بوستان بابلی قدم بزنید

باغ بابلی (Baboli Garden) در قرن ۱۶ و نمونه‌ای از هنر مدیچی است که با کوچه‌ باغ‌های باشکوه از درختان سرو، غار‌هایی پر از مجسمه، فواره‌ی نپتون و کانال آب به‌ شکلی استادانه طراحی شده است. یک بعد‌از‌ظهر کامل را به گشت و گذار در این‌جا اختصاص دهید. این‌جا حتی با وجود علف‌های هرز و مجسمه‌های عجیب و غریب چیز‌های زیادی برای دیدن دارد.

بوستان بابلی در ایتالیا

۸. از گالری ویتوریو امانوئل (Vittorio Emanuele) شهر میلان (یکی از مراکز مد در ایتالیا) دیدن کنید

برند‌های گوناگون همچون پرادا، گوچی، ورساچه، لویی‌ویتون و دیگر برندها، همه و همه در این‌جا هستند. اما یک جمله از ما داشته باشید: این عمارت زیبا و با‌شکوه، با هر مرکز خرید لوکس دیگر در تضاد است. به خاطر وجود سقف بلند و شیشه‌ای در این عمارت، این‌جا همیشه پر‌نور و روشن است. در طبقه‌ی بالای این‌ مکان، سوئیت‌های مجلل و زیبایی وجود دارند و طاق نصرت مرمری بزرگی در این‌جا بوده و در همسایگی کلیسای جامع میلان (دوئومو میلان) واقع شده‌ است. در میلان، تنها مکانی که از این‌ مکان زیباتر و تاثیر‌گذار‌تر است، خود این گالری است!

گالری ویتوریو امانوئل شهر میلان

۹. در هتل ویلا‌دست (Villa d'Este)  اقامت کنید

این هتل مجلل و با‌شکوه که مانند جواهری میان هتل‌های جهان می‌درخشد، ۱ ساعت با فرودگاه میلانو مالپنسا فاصله دارد. همچنین اگر مایل به سفر با هلیکوپتر هستید، دارای سکوی فرود هلیکوپتر است. این هتل در کنار دریاچه‌ی کومو واقع است. ویژگی‌هایی چون فاصله‌ی کوتاه با مکان مخصوص ذن (۱۰۰ متر‌مربع)، باغچه‌های رنسانس (سبک ایتالیایی) و زمین گلف استاندارد (۱۸ حفره‌ای) این‌جا را به مکانی ایده‌ال برای اقامت تبدیل کرده‌ است. اگرچه این هتل از سال ۱۸۷۳ تاسیس شده اما ساختمان آن از سال ۱۵۶۸ وجود داشته و در آن سال‌ها خانه‌ی تابستانی کاردینال بوده‌ است ,و امروز این هتل به وجود اتاق‌های پوشیده با پارچه‌های ابریشمی و منظره‌ی زیبای رو به رودخانه، بهترین مکان برای اقامت  گردشگران است و البته نکته‌ی دیگر این‌که می‌توانید حیوانات خانگی خود را نیز همراه داشته‌ باشید.

هتل ویلا‌دست در ایتالیا

۱۰. در کارناوال ونیز شرکت کنید

با وجود ممنوعیت در قرن‌های ۱۸ و ۱۹ میلادی، این کارناوال از سال ۱۱۶۲  میلادی برگزار می‌شود. در این جشن، هزاران نفر با ماسک‌های گوناگون در شهر گردش کرده و میدان‌ها و بازار‌ها را می‌آرایند. این جشن امسال ۲۳ ژانویه شروع شده و جشن‌های خیابانی، میهمانی‌ها، نمایش قایق‌ها و رقابت افراد نقاب‌دار، نشان‌دهنده‌ی روح شاد و خوشحال مردم شهر است. اگر هم نخواستید مانند دیگران ماسک بزنید، به راحتی قدم زده و از  جشن و سرور این شهر جادویی لذت ببرید. 

ونیز

منبع:huffingtonpost

مطالب مرتبط:

دیدگاه