پنج نکته که قبل از سفر با کودکان باید در نظر بگیرید

زهره صمیمی | شنبه, ۱۵ اسفند ۹۴ ساعت ۲۱:۳۰

بدیهی است، سفر خانوادگی یکی از به یادماندنی ترین تجربه هایی است که همیشه میتوانیم داشته باشیم. این سفر را از اول تا به آخر دوست خواهیم داشت. زمانی که به خانه برگردیم سفر را به خاطر می‌آوریم، و از برنامه ریزی برای آن لذت می‌بریم، از دوستانمان راهنمایی و توصیه می‌خواهیم، به دنبال بهترین مکان‌ها و جاذبه‌های تفریحی برای فرزندانمان می گردیم و به منظور آمادگی برای سفر پول بیشتری پس انداز می کنیم. پیشنهاد می کنیم اگر با کودکان قصد سفر دارید با کجارو در این مقاله همراه باشید.

چیزی که همه شما می‌خواهید تجربه تعطیلاتی لذت بخش است، بنابراین قبل از سفر این راهنمایی‌های مفید را بررسی کنید و در هنگام برنامه ریزی برای سفر آنها را مدنظر قرار دهید.

۱. مقصدی ایده آل انتخاب کنید

خانواده شما چه فعالیت‌هایی را دوست دارند و از آنها لذت می‌برند؟ گزینه‌های زیادی با فعالیت‌های زیادی که می‌توانید انجام دهید برای رفتن به سفر وجود دارند. باید بدانید آیا می‌خواهید از شهری دیدن کنید و به فروشگاه‌ها، مراکز، موزه‌ها و پارک‌ها بروید و یا دوست دارید به دامن طبیعت بروید و از ساحل و یا یک جنگل زیبا دیدن کنید که در آنجا می‌توانید فعالیت هایی در فضای باز مثل کمپینگ، راه رفتن در جنگل، بازی در برف، شنا کردن در آب، و غیره را تجربه کنید.

سفر با كودكان

۲. اسباب سفر را سنجیده‌تر جمع کنید

صادق باشید، احتمالا تمام لباس‌ها و چیزهای را که در برای سفر برداشته اید را لازم ندارید و زمانی که با تمام اعضای خانواده خود سفر کنید اثاثیه سنگین بسیاری می‌تواند در میان بار شما باشد. باید دقیقا بدانید که مقصد شما کجاست و سپس لباس‌های مناسب را جمع کنید، نه چیزهایی که فقط کیف و چمدان شما را پر می‌کنند. می‌توانید بررسی کنید که آب و هوا در مقصدی که قصد دارید سفر کنید چطور است، چه نوع فعالیت‌هایی انجام خواهید داد، چند روز خواهید ماند و آیا قصد خرید دارید یا نه.

سفر با كودكان

 ۳. اگر قصد سفرهوایی دارید

ملاحظات بسیاری وجود دارند که باید در مورد پرواز بدانید، مانند نرخ‌ها، بهترین فصل سفر، خطوط هوایی و سیاست‌های هواپیمایی، که در واقع در سفر شما مهم هستند.

اول از همه، باید با رزرو پرواز با پیش بینی برای دریافت بهترین نرخ آغاز کنید. با دریافت پایین‌ترین نرخ می‌توانید مقداری پول برای سفر خود صرفه جویی کنید. همچنین اگر بررسی کنید که بهترین فصل سال برای سفر به مقصدی که شما قصد دارید بروید کدام است، سفر در فصل تعطیلات توصیه می‌شود مخصوصا هنگامی که با بچه‌ها سفرمیکنید و هیچ مشکلی با مکان‌های شلوغ ندارید.

همچنین اگرقصد سفر با چمدان یا کالسکه بزرگ دارید باید سیاست‌های هواپیمایی را در نظر بگیرید، آنها می‌توانند شما را وادار کنند هزینه اضافی برای آنها پرداخت کنید. سعی کنید صندلی‌های جلو یا عقب هواپیما را انتخاب کنید، این صندلی‌ها در نزدیکی دستشویی هستند. با وجود این، توصیه می‌شود بچه‌ها را قبل از سوار شدن به دستشویی ببرید و در اطراف فرودگاه قدم بزنید تا کمی ورزش هم کرده باشید (زیرا در طول پرواز باید بنشینید).

در نهایت، می‌دانید که گرفتن تاکسی از فرودگاه همیشه بهترین گزینه نیست، بنابراین اگر تمایل دارید می‌توانید از ماشین‌هایی که در پارکینگ فرودگاه هستند و یا خارج از پارکینگ فرودگاه هستند استفاده کنید. اگر گزینه دوم را انتخاب کنید بهترین نرخ پارکینگ را به شما ارائه می‌دهند (شما می‌توانید تا ۵۰٪ از نرخ پارکینگ فرودگاه را صرفه جویی کنید) و وقتی از سفر برگردید خودتان ماشین خواهید داشت.

۴ . اگر قصد سفر جاده ای دارید

سفرهای جاده ای به همراه خانواده همیشه سرگرم کننده هستند. در اینگونه سفرها، مکان‌های جدید زیادی را می‌بینید در مکان‌های باور نکردنی توقف می‌کنید. می‌توانید برای غذا خوردن توقف کنید و خرید کوچکی انجام دهید و همچنین برای استراحت نیز توقف کنید. توصیه می‌شود چند ساعت قبل از سفر از غذا خوردن اجتناب کنید، زیرا اکثر بچه‌ها خیلی سریع حالت تهوع می‌گیرند و حتما شما نمی‌خواهید این اتفاق رخ دهد. همچنین می‌توانید کیت کمک‌های اولیه با داروهای مورد نیاز را برای سفرهای جاده ای با خود ببرید.

وسیله نقلیه خود را به محلی راحت تبدیل کنید، می‌توانید برخی وسایل رفاهی مانند پتو، بالش، اسباب بازی، بازی‌های الکترونیکی، پخش دی وی قابل حمل و یا کتاب از خانه بردارید؛ این کار بچه‌های شما را سرگرم و در طول سفر آرام‌تر می‌سازد. اگر شما با نوزادان یا خردسالان سفر می‌کنید، فراموش نکنید که از صندلی ماشین مخصوص کودک برای سفر استفاده کنید.

سفر با کودکان

۵. محل اقامتی خانوادگی انتخاب کنید

جستجوی محلی مناسب با فضای بزرگ، خدمات خوب و قیمت‌های خوب، کار دشواری به نظر می‌رسد. همچنین باید مکانی خانوادگی پیدا کنید که در آن تمام اعضای خانواده راحت باشند.

فراموش نکنید از تمام لحظات خاص عکس بگیرید، دوربین عکاسی و یا دوربین فیلمبرداری با خود ببرید و مطمئن شوید که هیچ گونه اطلاعاتی را از دست نداده اید. به یاد داشته باشید در برابر ناسازگاری کودکان شکیبا باشید، شما هم زمانی کودک بوده اید.

منبع:viralsharer

مطالب مرتبط:

دیدگاه