تهرانگردی: تهران مقصد نوروزی گردشگران

الناز فرخی
الناز فرخی جمعه، ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰
تهرانگردی: تهران مقصد نوروزی گردشگران

شاید از ترافیک و شلوغی تهران خسته شده‌اید و زمانی برای گردش در شهر ندارید، اما تعطیلات نوروز فرصت خوبی برای گردش در شهر تهران برای تعطیلات نوروز است. با کجارو همراه باشید تا با برنامه‌ریزی و مقدمات سفر به تهران آشنا شوید. 

 تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای سفر و گشت‌وگذار است. شهر تهران نیز با توجه به کاهش ترافیک شهری، در نوروز روزهای آرامی را تجربه می‌کند، ازاین‌رو مقصد بسیاری از گردشگران از سایر نقاط کشور و حتی مسافران خارجی و  برای تهرانی‌ها روزهای خوبی است تا از هوای مطبوع بهاری شهر استفاده کنند و به تهرانگردی بپردازند. تهران که هر سال بر وسعت آن افزوده می‌شود و مراکز تفریحی و گردشگری متنوعی افتتاح می‌شود، هم جاذبه‌های گردشگری مدرن دارد و هم کاخ و موزه  و عمارت‌هایی که باقی مانده از تهران قدیم است.
سفر نوروزی به تهران

علی رفیعی، دبیر ستاد اجرایی سفر شهرستان تهران از تصمیم اتحادیه‌های هتل‌داران و مهمانپذیرهای شهر تهران برای ارائه تخفیف 40 درصدی هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و مهمانپذیرهای پایتخت در ایام نوروز 95 خبر داد و گفت:

این تخفیف ارائه شده در حالی است که مصوبه افزایش ۱۵ درصدی نرخ هتل‌ها و مهمانپذیرها در ایام نوروز ۹۵ به‌تازگی به سایر استان‌های کشور ابلاغ شده است. تهران در ایام نوروز ارزانترین مقصد گردشگری کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت دائم اسکان گردشگران و مسافران در پایتخت گفت:

بیشترین هتل‌های چهار و پنج ستاره کشور در شهر تهران وجود دارد، هتل‌های تهران از ظرفیت ۱۴ هزار و ۷۷۸ تخت برای ارائه خدمات به گردشگران برخوردارند.

کجا اقامت کنیم؟

شهر تهران ۶ هتل پنج ستاره و ۱۱ هتل چهار ستاره دارد که در ادامه به معرفی هتل‌های پنج ستاره از نظر موقعیت مکانی و دسترسی می‌پردازیم:

۱. هتل اسپیناس خلیج فارس

هتل اسپیناس (به‌معنای اسکان یافتن در منطقه ییلاقی)، هتلی لوکس و نوساز در مرکز شهر که تمام امکانات برای شما داخل هتل مهیا است. هتل اسپیناس در بلوار زیبای کشاورز واقع شده است و اگر می‌خواهید به تهرانگردی بپردازید، علاوه بر تاکسی سرویس، دسترسی این هتل به مترو و بی آرتی میدان ولیعصر راحت است و فقط ۵ دقیقه تا میدان ولیعصر پیاده فاصله دارد.

هتل اسپیناس خلیج فارس

۲. هتل اسپیناس پالاس

هتل اسپیناس پالاس، هتلی لوکس و مجلل در منطقه‌ی خوش آب و هوای سعادت‌آباد و به دور از ازدحام مرکز شهر است. این هتل تازه تاسیس دارای امکانات اقامتی در سطح بین‌المللی و طراحی و معماری آن با نمادهایی از معماری اصلی ایرانی، مناسب سفری شیک و لوکس است. البته برای بازدید از نقاط مختلف شهرباید از تاکسی سرویس‌های این هتل که به اتوبان یادگار امام دسترسی دارد، استفاده کنید. 

هتل اسپیناس پالاس

۳. هتل استقلال تهران

هتل استقلال با دید عالی به کوه‌های البرز تهران  و دسترسی خوب به خیابان ولیعصر و چهارراه پارک وی، هتلی قدیمی اما  لوکس و شیک، با تمام امکانات است. فاصله هتل از بازار تجریش و مجموعه کاخ‌های سعدآباد، زیاد نیست، همچنین بام تهران و مجموعه تفریحی توچال نیز به این هتل نزدیک است، اما اگر قصد بازدید از مناطق تاریخی و موزه‌های تهران را دارید، باید زمان بیشتری را اختصاص دهید.

هتل استقلال تهران

۴. هتل آزادی تهران (پارسیان آزادی)

هتل آزادی در منطقه اوین درکه محلی دنج و آرام با منظره‌ای فوق‌العاده، تقاطع بزرگراه چمران و یادگار امام واقع شده، اما به وسایل حمل و نقل عمومی دسترسی چندانی ندارد و باید  از طریق بزرگراه‌های چمران و یادگار امام، به نقاط دیگر شهر بروید. با توجه به قرار گرفتن هتل در منطقه خوش آب و هوای اوین درکه و نزدیکی مسافت تا تله کابین توچال، امکان استفاده از این مراکز تفریحی برای مسافران این هتل به‌راحتی میسر است.

هتل آزادی تهران (پارسیان آزادی)

۵. هتل هما تهران

هتل هما، هتلی قدیمی و با امکانات کامل، در منطقه ونک، خیابان خدامی و در نزدیکی مراکز خرید واقع شده است، با اقامت در هتل هما، به مرکز مدرن شهر و مجموعه تفریحی عباس‌آباد (پارک آب و آتش و پل طبیعت) دسترسی راحتی خواهید داشت. همچنین خیابان میرداماد و مرکز کامپیوتر پایتخت نیز فاصله کمی با هتل دارد. 

هتل هما تهران

۶. هتل لاله تهران

هتل لاله در ضلع شمالی پارک لاله واقع شده است و به‌دلیل همین مجاورت با پارک لاله، می‌توانید از این پارک شهری لذت ببرید  و همین طور به دیدن موزه‌های هنرهای معاصر و فرش ایران نیز بپردازید. در نزدیکی این هتل ایستگاه مترو و بی آرتی وجود ندارد، اما موقعیت مکانی هتل برای دسترسی به نقاط دیدنی مناسب است و با تاکسی سرویس به‌راحتی می‌توانید به بازدید بپردازید.

هتل لاله تهران

با کجارو همرا ه باشید تا در روزهای آینده با هتل‌های ۴ و ۳ ستاره نیز آشنا شوید.
منابع: ایرنا، هتل یار

مطالب مرتبط:

دیدگاه