نقشه خطوط متروی ۱۲۴ شهر دنیا

سعیده خلیلی‌صفا | جمعه, ۱۳ فروردین ۹۵ ساعت ۲۲:۴۵

جای تردیدی نیست که حمل و نقل نبض حیاتی جهان امروزی است و مترو یکی از مهم‌ترین، سریع‌ترین و بی‌آلاینده‌ترین شکل‌های آن محسوب می‌شود.  

سیستم حمل و نقل، و به ویژه مترو، یکی از ارکان جدائی ناپذیر زندگی امروزی محسوب می‌شود و به دلیل مزایای مختلف آن، در شهرهای مختلف جهان تلاش بر گسترش خطوط مترو است.

آیا تاکنون به این مسئله فکر کرده‌اید که می‌توان سیستم حمل و نقل عمومی یا به عبارتی شبکه مترو ۱۲۴ شهر مختلف را بر روی یک برگ کاغذ ترسیم کرد؟ به تازگی نقشه جهانی شبکه مترو شهرهای بزرگ جهان توسط ArtCodeData جمع‌آوری و در دسترس عموم قرار داده شده است. نتیجه به دست آمده از این نقشه جهانی بسیار جالب است!

نقشه خطوط حمل و نقل ۱۲۴ شهر دنیا

همان‌گونه که در تصویر گویا است، این نقشه چیزی فراتر از خطوط بهم گره خورده در سراسر جهان است. پیش‌تر نیز در سال ۱۹۵۹ نقشه خطوط متروی شهرهای جهان نیز ترسیم شده بود. بابیلون جدید (New Babylon) که توسط معماری به نام Constant Nieuwenhuys تهیه شده، تصویری از سفر بدون مرز یا به عبارتی آرمان شهری واقعی برای جهان‌گردی به نمایش گذاشته است. این نقشه شگفت‌انگیز هم اکنون در وبسایت Kickstarter campaign و در دو اندازه متفاوت در دسترس عموم قرار دارد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه