پایتخت استرالیایی سفینه‌های فضایی

بهداد خسور | دوشنبه, ۱۶ فروردین ۹۵ ساعت ۱۲:۰۰

«سفینه‌های فضایی»، «بیگانگان» و «آدم فضایی» کلماتی هستند که شاید هیچ کدام از ما تاکنون واقعاً برخوردی با اصل آن‌ها نداشتیم اما تقریباً همه‌ی ما نسبت به آن‌ها کنجکاو هستیم و انگار دوست داریم در عمق وجودمان آن‌ها را باور داشته باشیم. در این مقاله‌ی کجارو با هم نگاهی به پارکی در استرالیا می‌اندازیم که مالکان آن معتقدند یکی از توقفگاه‌های زمینی آدم فضایی‌ها است و آن‌ها سفینه‌هایشان را در اطراف آن پارک می‌کنند.

پایتخت خودخوانده‌ی سفینه‌های فضایی در قلمرو شمالی (Northern Territory) استرالیا در بزرگراه استوارت (Stuart Highway) و بین شهرهای تنانت کریک (Tennant Creek) و آلیس اسپرینگز (Alice Springs) قرار دارد. این منطقه یک ملک کوچک است که با نام وایکلیف ول (Wycliffe Well) شناخته می‌شود و مردم برای صرف غذا و نوشیدنی، پر کردن باک اتومبیل‌هایشان یا اقامتی کوتاه پس از یک رانندگی طولانی از اوت بک (Out Back) در آنجا توقف می‌کنند.

داستان تاسیس وایکلیف ول هم مانند داستان بقیه‌ی توقفگاه‌های بزرگراه استوارت است. این توقفگاه در دهه‌ی ۱۸۶۰ محلی برای آب‌خوری دام‌ها و حیوانات در طول مسیر ۳۲۰۰ کیلومتری و معروف خط تلگراف استرالیا (Overland Telegraph Line) بوده است که در دوران جنگ جهانی دوم به مرکز مواد اولیه کشاورزی و محلی برای ارائه‌ی خدمات به سربازان جنگ تبدیل شد. پس از پایان جنگ و با احداث بزرگراه، این مکان به محلی برای تامین سوخت و دیگر مایحتاج مسافران تغییر کاربری داد.

wycliffe-well-welcome

اما ارتباط وایکلیف ول با سفینه‌ها و دیگر اجرام فضایی از کجا شروع شد؟ در طول جنگ جهانی دوم نیروهای خدماتی که در وایکلیف ول زندگی می‌کردند، خاطرات خود از مشاهده‌ی اجسام ناشناس در آسمان شب را در دفترچه‌ای ثبت می‌کردند. ظاهراً شخصی این دفترچه را حفظ کرده و پس از پایان جنگ آن را واقعی و مهم جلوه داده است. براساس گزارشات، دفترچه‌ی اصلی تا پیش از سال ۱۹۹۰ که به سرقت می‌رود، روی پیشخوان رستوران وایکلیف ول در معرض دید عموم قرار داشته است. از آن زمان به بعد دفترچه‌ی جدیدی روی پیشخوان قرار دارد که مشاهدات صورت گرفته از سال‌های اولیه‌ی دهه‌ی ۱۹۹۰ در آن ثبت شده‌اند.

امروزه وایکلیف ول یک پارک تفریحی با مضمون آدم فضایی و سفینه است. در بروشور پارک ذکر شده که دیدن سفینه‌های فضایی در این مکان به حدی رایج است که اگر یک شب در اینجا بمانید و به آسمان  نگاه کنید، مشاهده‌ی سفینه از خوش‌‌شانسی شما نیست و برعکس باید خیلی بدشانس باشید که یک سفینه نبینید. مالک پارک وایکلیف ول عقیده دارد که تنوع نوشیدنی در کافه‌ی آن‌ها از هر جای دیگری در استرالیا بیشتر است و این را از موهبت‌های حضور آدم فضایی‌ها در آنجا می‌داند.

wycliffe-well-park

ufo-park-australia

newspaper-cuts

wycliffe-well-australia

australia-ufo-capital

مطالب مرتبط:

منبع amusingplanet

دیدگاه