ادامه بارندگی و وزش باد تا آخر هفته

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰
ادامه بارندگی و وزش باد تا آخر هفته

کارشناس هواشناسی از ادامه بارندگی و وزش باد تا انتهای هفته در کشور خبر داد.

«مرتضی ضرابی» کارشناس هواشناسی گفت که امروز در بخش‌هایی از شمال غرب، استان‌های ساحلی خزر، شمال شرق، شرق و تا حدی جنوب شرق کشور،‌ بخش‌هایی از دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور بارندگی پیش بینی می‌شود.

وی افزود که رگبار، رعد و برق و در برخی نقاط بارش تگرگ از پدیده‌های دیگر است که البته در ارتفاعات سردسیر کوهستانی شمال غرب و دامنه‌های البرز عمدتا بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

ضرابی بیان کرد که فردا، استان‌های ساحلی خزر، شمال شرق، جنوب شرق و شرق کشور نیز شاهد بارندگی خواهند بود.

وی اضافه کرد که امروز، در بخش‌هایی از دامنه‌های جنوبی البرز مثل زنجان،‌ قزوین، تهران، سمنان، البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور همچون استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و کرمان وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد که در دامنه‌های جنوبی البرز و به وی‍ژه تهران به تدریج از میزان، حجم و تراکم ابرها کاسته خواهد شد.

ضرابی گفت که انتظار داریم عصر امروز دریای خزر مواج شود، ضمن این که از اواخر امشب تا روز جمعه در نوار شمالی کشور شاهد کاهش دمای ۶ تا ۱۰ درجه خواهیم بود که در استان‌های ساحلی خزر محسوس‌تر است که نشان می‌هد هوای سرد تا پایان هفته در استان‌های ساحلی کشور ماندگار خواهد بود.

وی گفت که تمرکز بارش‌های امروز عمدتا در دامنه‌های مرکز و جنوبی زاگرس مثل کهگیلویه و بویر احمد و به ویژه در مناطق جنوبی خواهد بود که می‌تواند منجر به بروز سیلاب و آب‌گرفتگی در این مناطق شود.

مطالب مرتبط:

منبع CHN

دیدگاه