پله کان شاه آراگون، فرانسه

زهره زرشکیان | پنجشنبه, ۱۳ اسفند ۹۴ ساعت ۲۳:۰۰

صخره‌ای آهکی در کنار دریا و راه عبوری تاریک در دل صخره و مشرف به دریا؛ این صخره‌ی مرتفع و زیبا و راه عبور آن در بونیفاسو، اکنون مکانی برای جذب گردشگران در فرانسه است. جزئیاتی از این پله‌کان شگفت‌انگیز را در کجارو مرور می‌کنیم. همراه ما باشید.

 پله‌کان شاه آراگون (Escalier du Roi d’Aragon) در فرانسه، راهی پله‌کانی و سنگی است که در ضلع عمودی صخره‌ای از جنس سنگ‌آهک در بخش بونیفاسیو جزیره کورس در فرانسه قرار دارد.

این پله‌کان، میان و سرتاسر صخره را با زاویه‌ای نزدیک به ۴۵ درجه برش داده و از ۱۸۷ پله ایجاد شده است. وقتی از سمت دریا به این پله‌کان بنگرید، شبیه خط تاریک اریب به نظر می‌رسد. زمانی که از نزدیک آن را نگاه کنید، مانند تونلی است که در دل سنگ کنده شده است.

مطابق افسانه‌ها، این پله‌کان را سربازان پادشاهی آراگون آلفونزو پنجم تنها در یک شب، در هنگام محاصره‌ی ناموفق بونیفاسیو کنده‌اند.

در حقیقت این پله‌کان در پایین به چشمه‌ای طبیعی و غاری که در انتهای این راهروی پله‌ای قرار دارند، می‌رسد.

باور عمومی این است که مدت‌ها پیش از این‌که سربازان آلفونزو پنجم قدم در بونیفاسو بگذارند، راهبان فرانسیسکن (راهبان کهتر یا فرانسیسکن‌ها - جمعیت پیرو عقاید فرانسیس قدیس، از مهم‌ترین فرقه‌های عالم مسیحیت) این پله‌کان را در دل صخره کنده‌اند.

برخی از مردم عقیده دارند که اولین پله‌های این پله‌کان در عصر حجر تراشیده شده‌اند و از آن زمان به مرور بهبود یافته و بیشتر شده‌اند.

امروزه گردشگران می‌توانند به سمت پایین پله‌کان بروند، در امتداد دریا قدم بزنند و مجددا به سوی بالای پله‌کان برگردند.

منبع: amusing planet

مطالب مرتبط:

دیدگاه