آمار بازدید کنندگان داخلی و خارجی از کاخ موزه های تهران ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافت

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۷ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
آمار بازدید کنندگان داخلی و خارجی از کاخ موزه های تهران ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافت

آمار بازدیدکنندگان از کاخ موزه‌های تهران در روزهای نخست تعطیلات نوروز ۹۵ نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافت.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت که استقبال گردشگران داخلی و خارجی نوروزی از سه کاخ موزه گلستان، نیاوران و سعدآباد نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

وی همچنین گفت که کاخ گلستان در ایام نوروز فعال است و گردشگران می‌توانند از تمامی بخش‌های کاخ بازدید کنند. به طور میانگین چهار تا شش هزار نفر در روزهای نخست تعطیلات از کاخ گلستان بازدید کردند و آمار روز چهارم فروردین به ۵۰ هزار نفر رسید.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان اظهار داشت که امسال نسبت به سال گذشته آمار بازدیدکنندگان خارجی نیز افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است و در روزهای نخست تعطیلات نوروز شاهد افزایش ۱۵ درصدی بازدید‌کنندگان از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد تهران بودیم.

«سید بلوک موسوی» بیان کرد که به رسم کهن نوروزی و به منظور اشاعه آیین و رسوم ایران باستان، سفره‌های هفت‌سین سنتی و رنگارنگ در موزه‌ها به نمایش گذاشته شد که استقبال و تحسین گردشگران داخلی و خارجی را به همراه داشته است.

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران نیز در رابطه با بازدید گردشگران از این مجموعه تاریخی عنوان داشت:

گردشگران این مجموعه علاوه بر بازدید از کاخ اختصاصی نیاوران، از موزه پارچه و لباس‌های سلطنتی، کاخ صاحبقرانیه، موزه حوضخانه، کوشک احمدشاهی، موزه جهان‌نما، موزه کتابخانه سلطنتی، موزه خودروهای اختصاصی کاخ نیاوران، باغ کتیبه‌ها و محوطه باغ دیدن کنند.

«سید رحمت‌الله رئوف» ادامه داد که در سال‌های گذشته روزهای ۱۲ فروردین و روزهای خاص شاهد حضور گسترده گردشگران در این مجموعه بودیم اما امسال در روزهای نخست تعطیلات، تعداد قابل توجهی از مسافران از مجموعه کاخ موزه سعدآباد دیدار داشتند.

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اظهار داشت: در سومین روز از تعطیلات نوروز حدود ۱۰ هزار نفر از این مجموعه بازدید کردند.

رئوف پیش‌بینی کرد که با توجه به آغاز موج دوم سفرهای نوروزی، آمار بازدیدکنندگان از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد بیش از پیش افزایش یابد.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه