۱۰ جاذبه‌ تفریحی در بهار ۲۰۱۶

علی نظرپور | یکشنبه, ۸ فروردین ۹۵ ساعت ۲۱:۳۰

فصل پر شور بهار از راه رسیده و طبیعت در حال پهن کردن فرش سبز زیبایش در برخی از نقاط این کره‌ خاکی است. این فصل با تمام حساسیت‌هایی که به‌همراه دارد، زیبایی مسحورکننده‌اش هر علاقه‌مند به طبیعتی را مجذوب خود می‌کند. با کجارو همراه باشید تا با ۱۰ مقصد پیشنهادی فصل بهار آشنا شوید.

مقاله مرتبط:

۱۰. ناروز (گذرگاه باریک)، پارک ملی زایون، یوتا، ایالات متحده آمریکا

پارک ملی صهیون یا زایون به خاطر دره‌های عمیق قرمز و نمادین، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و آبشارهایش شهرت دارد. همچنین گذرگاه باریک یکی از مهم‌ترین مسیرهای پیاده‌روی را در این ناحیه در اختیار علاقه‌مندان گذاشته است. این مکان قبلا حتی در میان فهرست ۱۰۰ ماجراجویی برتر آمریکا به انتخاب نشنال جئوگرافیک، رتبه‌ پنجم را به خود اختصاص داده بود. در واقع با تنگه‌ باریکی با دیواره‌های قرمز پر شیب و رودخانه‌ کم‌عمق ویرجین روبه‌رو هستیم که می‌توان به‌راحتی در آب پیاده‌روی کرد. با وجود اینکه می‌توان مسافت‌های مختلف را پیاده‌روی کرد، اما طی کردن کل مسیر تنگه حدود یک روز کامل زمان می‌برد. بهار و تابستان بهترین زمان برای گشت و گذار در میان تنگه‌ باریک است، زیرا سطح آب رودخانه‌ ویرجین کم و دمای آن مناسب می‌شود.

ناروز

۹. فستیوال گل لاله، هلند

هلند کشوری است که بیشترین گل‌ لاله را در جهان کشت می‌کند و در فصل بهار با دشت‌های گل پوشیده می‌شود. بازدیدکنندگان، نه‌تنها می‌توانند در پارک‌ها مشغول تماشا و تحسین این گل‌ها می‌شوند، بلکه قادر هستند به‌سادگی در سراسر کشور سفر و از میان دشت‌های پرگل در مسیرشان عبور کنند. بهترین زمان برای سفر به هلند و تماشای لاله‌های رنگارنگ، اواسط آوریل است. با این وجود، اگر زمستان گرم و کوتاه بود می‌توانید در اواخر مارس به این کشور سفر کنید.

هلند

۸. تراس تاکستان لاواکس (Lavaux)، سوئیس

تاکستان لاواکس روی خطوط ساحلی دریاچه‌ زیبای جنوا در کانتون ووی سوئیس قرار دارد. لاواکس منطقه‌ خوش‌منظره‌ای در سوئیس است که به خاطر وجود تاکستان‌های تراسی شکل وسیع شهرت دارد. تاکستان لاواکس به‌عنوان گنجینه‌ واقعی ملی در فهرست میراث جهانی یونسکو جا خوش کرده است. بازدیدکنندگان می‌توانند در میان تراس‌های این تاکستان‌ها به گشت و گذار بپردازند و از تماشای مناظر نفس‌گیر پانوراما در حال پیاده‌روی یا رانندگی لذت ببرند. مسیرهای پیاده‌روی این منطقه نه‌تنها مکان‌هایی عالی را در اختیارتان می‌گذارد، بلکه شما را از میان شهر کوچک قرون‌وسطایی سنت سافورین و روستاهای زیبای سوئیسی هم عبور می‌دهند. همچنین قطار لاواکس- پانورمیک (Lavaux-Panoramic) گردشگران را در اطراف نقاط خوش‌منظره‌ این ناحیه جابه‌جا می‌کند که تجربه‌ آن خالی از لطف نیست.

لاواکس

۷. دره‌ اسکاگیت (Skagit Valley)، واشینگتن، ایالات متحده آمریکا

بهار هر سال، هزاران بازدیدکننده برای شرکت در جشنواره‌ گل لاله به این دره سفر می‌کنند. دره‌ اسکاگیت روی شیب‌های کوه‌ بیکر قرار دارد و مکان بسیار خوش‌منظری را در اختیار علاقه‌مندان گذاشته است. زمانی که بهار از راه می‌رسد، گل‌های این منطقه به‌مدت دو هفته شروع به گل دادن می‌کنند. ماه آوریل، بهترین زمان برای سفر به این ناحیه است.

دره‌ی اسکاگیت

۶. جشنواره‌ فوجی شیبازاکورا، دریاچه‌های پنج‌گانه‌ فوجی، ژاپن

شیبازاکورا یا خزه صورتی نام گلی زیبا است که شکوفه‌هایی به رنگ صورتی بسیار روشن، قرمز و سفید دارد. جشنواره‌ فوجی شیبازاکورا که حدود سه کیلومتر دورتر از دریاچه‌ موتوسکو برگزار می‌شود، به‌مدت شش هفته بازدیدکنندگان بسیاری را مجذوب خود می‌کند. دشت‌های وسیع پر از شکوفه‌های صورتی رنگ به‌همراه نمایی از کوه فوجی در پس زمینه به‌نوعی امضای این جشنواره محسوب می‌شود. بازدیدکنندگان برای تماشا و تحسین بیش از ۸۰۰,۰۰ شاخه گل در پنج رنگ مختلف در این مکان گرد هم می‌آیند. بهترین زمان برای سفر به این ناحیه از نوزدهم ماه آوریل تا اول ژوئن است. در طول صبح جمعیت چشمگیری در منطقه مشاهده می‌شود، ولی بعدازظهرها از حجم جمعیت کاسته و مناظر بهتری برای عکاسی در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

فوجی

۵. تئوکزینیا (Theoxenia)، میکونوس، یونان

زیبایی هتل بوتیک تئوکزینیا با چشم‌انداز میکونوس که مقصد محبوبی برای تعطیلات است و به خاطر آب‌های آبی عمیق، خانه‌های سفید خیره‌کننده و آسیاب‌های بادی شهرت دارد، برابری می‌کند. این هتل در کنار شهر قرار دارد و دسترسی به آن را برای مهمانان راحت کرده است. هتل مجلل تئوکزینیا همچنین خدماتی بی‌عیب و نقصی به مشتریان ارائه می‌دهد.

میکونوس

۴. ادینبرو، اسکاتلند

ادینبرو یکی از زیباترین شهرهای بریتانیا است که مانند کارت پستال بسیار شیکی به نظر می‌رسد. در این شهر فعالیت‌های تفریحی گوناگونی از جمله خرید در خیابان ویکتوریا و بازدید از موزه‌ها، پیاده‌روی در تپه‌های میدواس (Meadows) یا پنتلاند پیشنهاد می‌شود. معماری‌های تاریخی، میراث‌های فرهنگی و شهری سرزنده بدون شک پیشنهادهای بی‌شماری برای مسافران خود دارد. در طول بهار، پارک‌های و باغ‌های بسیار آن، پر از شکوفه‌های گل می‌شوند که چهره‌ فوق‌العاده‌ای به شهر می‌بخشد. مطالعه‌ راهنمای جامع سفر به ادینبرو می‌تواند کمک مفیدی برای شما باشد.

ادینبرو

۳. ساحل آمالفی، ایتالیا

پیشنهاد می‌کنیم در صورت امکان حتما به ایتالیا سفر، از ساحل آمالفی دیدن و در یکی از هتل‌های باشکوه آن اقامت کنید. اغلب این هتل‌ها در خط ساحلی سنگی قرار دارند که به دریای آبی بی‌کران مشرف هستند. این هتل‌ها استخرهای بی‌نهایت (اینفینیتی پول)، سوئیت‌های عالی و البته خدماتی بی‌عیب و نقص ارائه می‌دهند. همچنین فصل بهار به‌اندازه‌ کافی گرم است تا از آفتاب و هوا لذت ببرید، اما با این وجود جمعیت زیادی را مشاهده نخواهید کرد که به شما امکان می‌دهد تا از لحظه‌های خصوصی‌تان لذت کافی ببرید.

ساحل آمالفی

۲. پروانس، فرانسه

منطقه‌ پروانس در میان محبوب‌ترین نقاط فرانسه قرار دارد، اگرچه، این محل در فصل تابستان کاملا گرم و شلوغ است؛ بنابراین سفر در فصل بهار ایده‌ بهتری خواهد بود. درختان پر شکوفه‌ شگفت‌انگیزی را می‌توان در Ménerbes پیدا کرد، اما با این وجود، دشت‌های اسطوخودوس در سراسر پروانس پراکنده شده‌اند. پروانس یکی از دوست‌داشتنی‌ترین و زیباترین مقاصد تفریحی است.

پروانس

۱. باربادوس

جزیره‌ بکر باربادوس در تمام طول سال هوای گرمی دارد. فرهنگ منحصربه‌فرد این جزیره ریشه‌ای انگلیسی، آفریقایی و هند غربی دارد؛ بنابراین معماری، آشپزی، موسیقی و رقصی متمایزی نیز دارد. گردشگران می‌توانند در میان میراث‌ تاریخی، فروشگاه‌ها و طبیعت زیبا به گشت و گذار پردازند و همچنین از شب‌‌زنده‌داری‌های این مکان لذت ببرند. تابستان‌های جزیره کاملا مرطوب است، پس بهترین زمان برای سفر به باربادوس فصل خشک و گرم بهار خواهد بود.

باربادوس

مطالب مرتبط:

دیدگاه