افزایش ۱۱۰ درصدی اقامت در استان گلستان

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۵ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۵
افزایش ۱۱۰ درصدی اقامت در استان گلستان

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، میزان اقامت در استان گلستان به نسبت سال گذشته ۱۱۰ درصد افزایش داشته است.

«ابراهیم کریمی» مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در بازدید استاندار گلستان از ستاد اجرایی خدمات سفر استان بیان کرد که میزان ورودی به استان گلستان ۱۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود که در مجموع از روز ۲۷ اسفند تا دوم فروردین ۴۷ هزار و ۵۶۲ نفر در استان گلستان اقامت کرده‌اند که ۱۵ هزار و ۱۸۴ نفر از آنها در روز دوم فروردین در استان اقامت داشته‌اند.

مدیر کل میراث فرهنگی گلستان گفت که از مجموع اقامت در استان ۳ هزار و ۹۴۸ نفر در هتل‌ها، ۵۲۶ نفر در مهمانپذیرها، ۱۰۹ نفر در هتل آپارتمان‌ها، ۸ هزار و ۵۴۸ نفر در خانه‌های مسافر، ۱۱ هزار و ۵۲۶ نفر در کمپ‌های موقت، ۱۳ هزار و ۸۶۰ نفر در تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش، ۳ هزار و ۲۴ نفر در مهمان سراهای اداره‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی و سالن‌های ورزشی و ۵ هزار و ۹۸۶ نفر در یک هزار و ۴۲۱ تخته چادر اقامت کرده‌اند.

به گفته وی، از این میان در روز دوم فروردین، آزادشهر یک هزار و ۵۵۳ نفر، آق قلا ۲ هزار و ۵۴۸ نفر، بندرگز ۹۸۳ نفر، بندرترکمن ۲ هزار و ۲۲۴ نفر، رامیان ۳ هزار و ۶۲۲ نفر، علی آبادکتول ۳ هزار و ۵۶۴ نفر، کردکوی یک هزار و ۲۹۴ نفر، کلاله یک هزار و ۶۲۱ نفر، گالیکش ۸ هزار و ۳۹۴ نفر، گرگان ۹ هزار و ۲۲۲ نفر، گمیشان ۷۰ نفر، گنبدکاووس ۹ هزار و ۲۰۳ نفر، مراوه تپه یک هزار و ۳۴۸ نفر و مینودشت یک هزار و ۹۱۶ نفر اقامت کننده داشته است.

کریمی همچنین بیان کرد که در مجموع میزان اقامت در هتل‌ها، مهمان پذیرها، هتل آپارتمان‌ها، خانه‌های مسافر و کمپ‌ها در روز دوم نوروز ۳۸ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه