جشنواره نوروز با حضور دیپلمات های مقیم مالزی برگزار شد

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۵ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۵
جشنواره نوروز با حضور دیپلمات های مقیم مالزی برگزار شد

جشنواره سال نو خورشیدی و نوروز با حضور دیپلمات های خارجی مقیم مالزی و مقامات محلی در کوالالامپور پایتخت این کشور جنوب شرق آسیا برگزار شد.

جشنواره سال نو خورشیدی به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی و با همکاری رایزنی فرهنگی در محل این رایزنی در کوالالامپور برگزار شد.

در این مراسم «مرضیه افخم» سفیر کشورمان ضمن خوشامدگویی به شرکت‌کنندگان، توضیحاتی در مورد تاریخ هجری شمسی، آداب و رسوم ایام سال نو و نوروز ارائه کرد و ثبت نوروز به عنوان یک مناسبت بین‌المللی و میراث معنوی فرهنگی از سوی مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۲۰۱۰ را مورد اشاره قرار داد.

مجمع عمومی سازمان ملل سال ۱۳۸۳ با تصویب قطعنامه‌ای روز اول فروردین را تحت عنوان فرهنگ صلح به عنوان روز جهانی نوروز به تصویب رساند و در تقویم خود جای داد.

در جشنواره نوروز در مالزی با حضور دیپلمات های خارجی، دانش‌آموزان مدرسه جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور نیز با لباس‌های محلی ایرانی هفت سین را به زبان انگلیسی معرفی کردند که مورد استقبال حضار قرار گرفت.

در این مراسم همچنین گروه موسیقی «همنوازان فاخته» چند قطعه موسیقی کلاسیک ایرانی را اجرا کرد و در پایان با غذاهای ایرانی از شرکت‌کنندگان پذیرایی شد.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه