سگی به نام پایپر جذاب ترین کارمند فرودگاه در جهان

محسن اصفهانی زاده
محسن اصفهانی زاده سه شنبه، ۱۰ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۰
سگی به نام پایپر جذاب ترین کارمند فرودگاه در جهان

حیوانات وحشی یکی از معضلات مهم فرودگاه‌ها محسوب می‌شوند. فرودگاهی در آمریکا راه‌حل بسیار شگفت‌انگیزی یافته است. آن‌ها از سگی به نام پایپر برای این معضل استفاده می‌کنند. با کجارو همراه شوید تا این سگ را بهتر بشناسید.

پرندگان و حیوانات وحشی در ایجاد مشکل برای هواپیماها به بدنامی شهره هستند. آن‌ها اغلب در حال پرواز روی باند پرواز هستند و با هواپیماها برخود می‌کنند، اما فرودگاهی در میشیگان راه‌حلی بسیار دوست‌داشتنی یافته است: پایپر، سگ گله اسکاتلندی، مأموری با چکمه و عینک اسکی.

در اواخر سال ۲۰۱۴، فرودگاه چری کپیتل (Cherry Capital) در شهر تراورس، پایپر را به‌عنوان عضو جدید گروه K-9 به فرودگاه آورد. او برای دنبال کردن و راندن پرندگان داخل فرودگاه آموزش دیده بود. قوانین فدرال تمامی فرودگاه‌ها را ملزم کرده تا برنامه‌ای برای دور کردن حیوانات وحشی از فرودگاه داشته باشند. اکثر آن‌ها از روش‌هایی همچون استفاده از مواد آتش‌زا، تله‌گذاری و صدای آژیر استفاده می‌کنند. طبق گفته برایان ادواردز، مالک و مربی پایپر و همچنین سرپرست عملیاتی فرودگاه، در گزارش سایت Mlive، سگ گله هفت ساله اسکاتلندی برای این کار پتانسیل عجیبی دارد. او در حال حاضر مسئول کنترل حیوانات وحشی گروه K-9 در فرودگاه میشیگان است. فرودگاهی که در بین تعدادی انگشت‌شمار در آمریکا مدعی است.

مامور گشت فرودگاه

دان سال، مدیر عملیاتی فرودگاه چری کپیتل، به Mlive می‌گوید که پایپر بهتر از آتش‌بازی حیوانات وحشی را دور نگه می‌دارد. جغدهای سفیدی که او می‌راند، گویا او را در خاطر دارند و دیگر نزدیک فرودگاه نمی‌آیند. وب‌سایت فرودگاه در یادداشتی که شاید موثرترین راهکار باشد، بیان می‌کند:

سگ‌ها یکی از مؤثرترین روش‌ها برای کاهش حیوانات وحشی فرودگاه هستند.

وظایف پایپر شامل این موارد است: واکنش به صدای حیوانات و راندن آن‌ها، بازرسی حصار فرودگاه و انجام امور عادی مأمورین گشت، یعنی دور نگه‌داشتن جوندگان و حیوانات کوچکی که پرندگان را مجذوب می‌کنند. او هر هفته در چهار شیفت ۱۰ ساعته کار می کند و البته با استراحتی طولانی در بین شیفت‌های کاری.

پایپر صفحه شخصی در اینستاگرام و وب‌سایتی اختصاصی دارد که قلب ردیتورها (Reditors) و دوست‌داران سگ‌ را با توانایی‌های شگفت‌انگیز خود و عینک محافظ جذابش به دست آورده است. طبق گفته‌های ادواردز در وب‌سایت تیم K-9 پایپر برای عادت به صدای بلند هواپیما آموزش دیده است و همچنین او از محافظ گوش مخصوص سگ‌ها استفاده می‌کند.

پایپر

با وجود اقدامات مناسبی که انجام می‌شود، مراقبت از فرودگاه کار خطرناکی است. متأسفانه پایپر در اواخر سال گذشته هنگام تعقیب جغد سفیدی در مسیر تاکسی فرودگاه، پایش آسیب دید و موقتا افسر جیف مورال مسئولیت کارهای او را برعهده گرفته است. اما خوش‌بختانه در صفحه شخصی پایپر در اینستاگرام اعلام شده است که پایش را از گچ باز کرده‌اند و رو به بهبودی است. او بزودی کار خود رو شروع خواهد کرد. در اینستاگرام از پایپر حمایت کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه