کاخ موزه سعدآباد تا دوم فروردین ۷۰ هزار بازدید کننده داشته است

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۴ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
کاخ موزه سعدآباد تا دوم فروردین ۷۰ هزار بازدید کننده داشته است

از ابتدای نوروز ۱۳۹۵ تا دوم فروردین، حدود ۷۰ هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی از کاخ - موزه‌های سعدآباد دیدن کردند که این آمار نسبت به سال گذشته در مدت مشابه، ۶ هزار نفر افزایش یافته است.

بر اساس ‌آمار اعلام‌شده، کاخ ملت، کاخ سبز، موزه هنرملل، موزه اتومبیل‌های سلطنتی و موزه پوشاک سلطنتی به‌ترتیب بیشترین آمار بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده‌اند.

مجموعه سعدآباد برای میزبانی بهتر از گردشگران نوروزی از اواسط زمستان سال گذشته مشغول تدارک امکانات و تجهیزات بوده و فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی زیادی به این منظور صورت گرفته است که می‌توان به استقرار نیمکت‌ها و سطل‌های زباله، مرمت باغ، راه‌های منتهی به ابنیه تاریخی، رنگ‌آمیزی آبراه‌ها، تعویض روشنایی کاخ‌ها، بهینه‌سازی سرویس‌های بهداشتی، تامین چشمه‌های آبخوری به تعداد لازم، ساماندهی فضای سبز، استقرار استندها و تجهیز و ساماندهی بخش فروش الکترونیکی بلیط در مبادی ورودی زعفرانیه و دربند، نظافت و ساماندهی نمازخانه عمومی مجموعه، نصب تابلوهای راهنما و مسیریاب در مبادی اصلی، نصب بیش از ۵۰ بنر نوروزی، چاپ و توزیع ۲۰۰ هزار نسخه بروشور راهنمای مجموعه به دو زبان فارسی و انگلیسی اشاره کرد.

اجرای موسیقی زنده و رقص محلی اقوام ایرانی در مجموعه سعدآباد توجه و رضایت گردشگران را جلب کرده است. همچنین غرفه‌های نمایش و فروش صنایع‌ دستی و سوغات استان‌ها همراه با سیاه‌چادرهایی از ایل قشقایی و بختیاری با لباس محلی و طبخ نان و آش محلی به شیوه کاملا سنتی در این مجموعه وجود دارد.

مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در نوروز ۹۵ تا ۱۲ فروردین هرروز از ساعت ۹ تا ۱۹ پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی است. البته فروش بلیط تا ساعت ۱۶:۳۰ در ورودی‌ها انجام می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه