با کارناوال شادی کلمبیا آشنا شوید

محمد اخلاقی
محمد اخلاقی جمعه، ۶ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
با کارناوال شادی کلمبیا آشنا شوید

شادی در هر کشوری به نوعی تعریف می‌شود. در بسیاری از کشورهای دنیا، معمولا مراسم شادی دسته جمعی تدارک دیده می‌شود تا مردم به صورت مشترک در یک مکان به جشن و پایکوبی بپردازند. کارناوال‌های شادی یکی از راه‌های برگزاری شادی دسته جمعی است. با کجارو همراه باشید تا با کارناوال شادی کلمبیا بیشتر آشنا شوید.

شاید تا به حال اسم کارناوال برزیل به گوشتان خورده باشد. جالب است بدانید به جز برزیل، سالانه کارناوال‌های شادی فراوانی در سراسر دنیا برگزار می‌شود. یکی از بزرگ‌ترین گردهمایی‌های رقص و پایکوبی دنیا، کارناوال کلمبیا است. این همایش بزرگ هر سال در تاریخ ۶ تا ۹ فوریه به مدت چهار روز، در شهر ساحلی بارانکیلا (Barranquilla) برگزار می‌شود. در زمان برگزاری کارناوال، گروه‌های مختلف با فرهنگ‌های گوناگون همراه با ساز و آواز حرکات منحصر به فرد خود را اجرا می‌کنند. این گردهمایی، بزرگ‌ترین کارناوال در حوزه‌ی دریای کارائیب است.

Colombia

Colombia

برگزارکنندگان کارناوال، در تمام طول سال مشغول مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح برای اجرای هر چه بهتر مراسم هستند. در حقیقت کارناوال کلمبیا، بعد از کارناوال برزیل دومین کارناوال بزرگ شادی و پایکوبی در جهان است. به صورت میانگین حدود ۱.۵ میلیون نفر در این کارناوال شرکت می‌کنند.

Colombia

آقای سلیا، مدیر برگزاری همایش گفته است:

این کارناوال برای مردم محلی بیش از ۲۰ هزار شغل ایجاد می‌کند. در حقیقت این جمعیت در طول سال به صورت مستقیم یا غیر مستقیم درگیر فراهم کردن امکانات کافی برای برگزاری کارناوال هستند.

با حضور ۱.۵ میلیون نفر جمعیت و بیش از ۲۵۰۰۰ نوازنده در این شهر ساحلی، همچنان امکان اقامت در هتل‌های شهر بیشتر از ۹۸ درصد است.

Colombia

اولین روز کارناوال با نام باتالا (Batalla) نامگذاری شده است. در این روز اقوام مختلف با لباس‌های محلی خود و با شیوه‌ی خاص خودشان مراسم آئینی کهن شادی قوم خود را به نمایش می‌گذارند. در این مراسم فرهنگ بومی آفریقایی بیش از پیش به چشم می‌آید. معمولا شرکت‌کنندگان از تنوع آداب و رسوم و غنای فرهنگی موجود در شهر شگفت‌زده می‌شوند.

سازهای مختلف، گویش‌های متنوع و لباس‌های رنگارنگ چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. همه‌ی شرکت‌کنندگان در فستیوال تلاش می‌کنند تا از تمامی لحظات لذت ببرند. تاکنون افراد مشهوری چون هوگو چاوز و پاپ فرانسیس نیز در این مراسم شرکت کرده‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع cnn.com

دیدگاه