افتتاح تنها موزه تخصصی دریایی شمال ایران

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۵
افتتاح تنها موزه تخصصی دریایی شمال ایران

به گفته معاون میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، با همکاری اداره‌ کل بنادر و دریانوردی استان نخستین موزه تخصصی دریایی در شمال کشور در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر راه اندازی شد.

«مهران حسنی» معاون میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، صبح امروز مستقر در ستاد خدمات سفر استان گفت:

در حال حاضر گردشگری به یکی از صنایع مهم در دنیا تبدیل شده است که در این زمینه توسعه گردشگری دریایی از مهمترین و ضروری‌ترین امر در توسعه گردشگری بوده و از جایگاه و اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی افزود که باید برای افزایش گردشگری و ایران‌گردی به‌ویژه درمازندران از فضای دریا بهتر و بیشتر استفاده شود.

معاون میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت که مازندران با داشتن جاذبه‌های فراوان، داشتن امکانات رفاهی، تفریحی، خدمات و آماده بودن زیرساخت‌ها می‌توانیم در دریا از گردشگری دریایی بهره برد و این صنعت را در مازندران به درستی اجراکرده و توسعه دهیم.

حسنی گفت که در نوروز ۹۵ برای آشنایی بیشتر و بهتر مردم و گردشگران با صنعت دریانوردی و بهره‌برداری از جذابیت‌های دریایی، بنادر نوشهر و فریدونکنار آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران نورزی هستند.

معاون میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت که با همکاری اداره‌ کل بنادر و دریانوردی مازندران در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر موزه و نمایشگاه دریایی را در بندر نوشهر به‌عنوان تنها موزه تخصصی دریایی در شمال کشور با دارا بودن اشیا منحصر به‌فرد از دوم تا دوازدهم فرورین ۹۵ همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ عصر آماده بازدید قرار می‌دهد.

حسنی با اشاره به اینکه گشت‌های مستمر ساحلی و دریایی به‌ منظور تامین ایمنی سفرهای دریایی در ایام نوروز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این منطقه است، گفت:

از سرمایه‌گذاری درطرح‌های گردشگری استقبال می‌کنیم تا بتوانیم گام مهم و اساسی در توسعه و پیشرفت استان در کشور و منطقه برداریم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه