بهترین مقالات کجارو در سال ۹۴ از دید اعضای تحریریه

تیم کجارو | شنبه, ۲۹ اسفند ۹۴ ساعت ۲۱:۳۰

با شروع سال جدید بر آن شدیم تا بهترین مقالات کجارو در سالی که گذشت را به انتخاب اعضای تحریریه، به شما خوانندگان و همراهان عزیز معرفی کنیم. با کجارو همراه باشید تا با بهترین‌های کجارو در سال ۹۴ آشنا شوید.

نوروز

مینا رهبری:

اینم لینک مورد علاقم:

ریو سلست (Rio Celeste)، رودخانه ای به رنگ آبی آسمانی

سارا صریحی:

با اینکه شاید خیلی‌ها فکر کنند جاذبه‌های زیادی برای گردشگری نداره، استان البرز می‌تونه مقصد خوبی برای دوست‌داران طبیعت و مخصوصا خرید باشه. حتما تو نوروز، سری به استان البرز بزنید:

راهنمای سفر نوروزی به استان البرز

فرشته کمالمنش:

مطلب خیابانهای باریک به نظرم خیلی جالب بود چون اینکه تو از جایی رد بشی که جز خودت شخص دیگه ای نمی تونه هم‌زمان این کار رو انجام بده خیلی هیجان داره.

باریک ترین خیابان‌های جهان

موسی معتمدی:

با مطالعه مقاله ۱۰ جایی که قبل از مرگ باید دید، خیلی علاقه‌مند شدم تا روزی از این عجایب دیدن کنم.

۱۰ جایی که قبل از مرگ باید دید

محمدرضا خسروی:

من به نوبه خودم از میان همه جاذبه‌های رنگانگ این دنیای قشنگ، ایتالیای زیبا و به‌خصوص شهر ونیز را بیشتر از هر جای دیگه‌ای دوست دارم و امیدوارم روزی بتونم از این شهر افسانه‌ای دیدن کنم.

راهنمای سفر به ایتالیا ؛‌ ونیز

محبوبه رستمی:

سال نوی همه مبارک.

دوستای کجارویی مطلب دوست و همکار خوب منو در مورد سن پترزبورگ بخونین. توصیف روسیه،شهر سن پترزبورگ و جزئیات سفر به اونجا بدون شک شما رو مثل من ترغیب میکنه که خیلی زود واسه یه سفر به این کشور برنامه‌ریزی کنین.

راهنمای سفر به سن‌پترزبورگ؛ روسیه

مهتاب خسرو شاهی:

این لینکو دوست دارم.

پل سفید اهواز، نخستین پل معلق ایران

حمیده کریمی:

از بچگی دوست داشتم کوهستان آلپ رو ببینم و سوئیس یکی از کشورهای موردعلاقه‌ی منه

سفرنامه‌ی تصویری: سوئیس، سرزمین رویایی

سعید میرزاپور:

همیشه سیستم‌های هوایی برایم جالب بوده‌اند و دنیای هواپیما‌ها نیز از این غافله مستثنی نیست

فرود آوردن هواپیما در مواقع اضطراری

نیلوفر دوشیری:

من خودم یه مقاله راجع به ایتالیا داشتم. کمی علاقه‌مند شدم به این کشور و تو کجارو راهنمای سفر به ایتالیا رو سرچ کردم و الان دیگه کشوری شده حتما یه روزی به اون جا سفر میکنم.

راهنمای سفر به ایتالیا

زهره زرشکیان:

قلعه الموت؛ نمایش تاریخ بر فراز طبیعت

سعیده واقعی:

من تو کجارو راهنمای سفر به بالی رو خوندم و علاوه بر اینکه خیلی لذت بردم، دارم برای سفر به این جزیره لحظه شماری می‌کنم :)

راهنمای سفر به بالی؛ اندونزی

محمد اخلاقی:

راهنمای سفر نوروزی به گیلان

مهتاب خسروشاهی:

برای کسی که عاشق آلمان و فوتبالش باشد، سفر به مونیخ و دیدن آلیانز آرنا بهترین اتفاق است! خوش‌شانس باشیم، می‌توانیم یک بازی زنده‌ی بایرن‌مونیخ را هم تماشا کنیم. اینجا درباره‌اش بیشتر بخوانید:

آلیانز آرنا، قایق بادی مونیخی

سیامک احدی:

کشور ایسلند همیشه برای من نقطه‌ای رازآلود بوده و گویی این نقطه بکر کره زمین از دیگر نقاط آن جداست. جاذبه‌های طبیعی این سرزمین آن‌قدر متفاوت و جذاب است که یکی از آرزوهای من سفر به آن است

سنت‌ها و آیین‌های ایسلند

محمد طولابی:

سلام من از این مقاله خوشم اومد چون خیلی دوست دارم یه روز به سواحل کم‌عمق استوایی که آب‌ شفاف دارن سفر کنم. البته تو عمرم حتی یه شمال هم نرفتم...!

ولی خب آرزو که عیب نیست. عاشق این مناظر هستم.

بهترینشونم اینه:  اِنس کوکوس (AnseCocos)، لادیگ (LaDigue)، سیشل.

بهترین سواحل دنیا برای گذراندن تابستان

زهره ملکی:

من مقاله‌ی ۱۰ کاری که حتما باید در ایتالیا انجام دهید را مطالعه کردم و از خواندن این مقاله واقعا لذت بردم فکر میکنم ایتالیا از نظر هنر، تاریخ، معماری وحتی آشپزی خاص خود یک مقصد گردشگری بی‌نظیر است.

۱۰ کاری که حتما باید در ایتالیا انجام دهید

امیرعلی محمودی:

داشتم تو سایت کجاروی خودمون چرخ می‌زدم که چشمم به مقاله‌ای درمورد سفر نوروزی به کرمان افتاد. خیلی دلم می‌خواست یه روزی به کرمان سفر کنم که خوشبختانه تونستم راهنمایی‌های لازم رو از این مقاله به‌دست بیارم. دلیل اصلی راغب شدنم برای سفر به کرمان، بازار قدیمی و زیبای اون هست. من عاشق بناهای تاریخی هستم؛ البته خرید کردن رو هم خیلی دوست دارم! نوروز 95 به کرمان سفر می‌کنم تا از بناهای تاریخی دیگر این شهر هم دیدن کنم. اگر شما هم می‌خواهید با استان کرمان بیشتر آشنا بشید، پیشنهاد می‌کنم این مقاله که توسط گروه کجارو تهیه و تدوین شده رو از دست ندین.

راهنمای سفر نوروزی به کرمان؛ نگینی در دل کویر

محمد میرافشاری:

متن مقاله موردعلاقه:

آذرگشنسپ به‌معنای آتش اسب نر است. بر پایه­ی افسانه‌های ایرانی این آتشگاه به این علت این­طور نامیده شد که کیخسرو هنگام گشودن بهمن دژ در نیمروز با تیرگی شبانه که دیوان با جادوی خود به وجود آورده بودند، روبه‌رو شد. آنگاه آتشی بر یال اسب وی فرود آمد و جهان را بار دیگر روشن کرد و کیخسرو پس از پیروزی و گشودن بهمن دژ، به پاس این یاوری الهی، آتش فرود آمده را در آنجا بگذاشت و آن آتش و جایگاه به نام «آذرگشنسپ» نامیده شد، این محل هم‌اکنون تخت سلیمان نام دارد. جایی که شاید از نظر بسیاری ویرانه­ای بیش نباشد، اما برای کسی مثل من که کمتر پیش می­آید به جایی دوبار سر بزنم، از بارها دیدن این مکان و غوظه­ور شدن در فضای آرامش­بخش آن هرگز خسته نخواهم شد. اگر به هر شکلی فرصت سر زدن به این بنای ثبت جهانی شده را داشتید، هرگز این فرصت را از دست ندهید.

تخت سلیمان؛ بزرگترین مرکز آموزشی، مذهبی، اجتماعی ساسانیان

بهداد خسور:

معیارهای من برای یک سفر ایدئال طبیعت بکر و زیبا، حیات وحش و آدم‌های جالب هستند. به نظر می‌رسد استرالیا کشوری باشد که تمام این گزینه‌ها را دارد. پس حتما دوست دارم چند هفته‌ای در این کشور دوست داشتنی در آن‌طرف دنیا گشت‌وگذار کنم.

راهنمای سفر به استرالیا

میلاد روانبخش:

قبل از اینکه این مطلب رو در کجارو بخونم از هند شنیده بودم، از اینکه کشوری است که در هیچ جای آن حوصله تان سر نمی رود. دیدن جایی که در هر محلخ آن با آیین و فرهنگی جدید روبه‌رو می شوید برای من خیلی جذاب است. همه چیز تازگی دارد. تجربیاتی که تابه‌حال نداشته اید و هیچ جای دیگر مشابه آن نخواهید دید- حتی غذاها. دهلی علاوه بر این ویژگی ها زادگاه گاندی بزرگ بوده است و پیشینه تاریخی آن باعث شده مکان های تاریخی با معماری‌های متفاوت و همه جور اثر هنری در جای‌جای شهر ببینیم (البته این‌طور می گویند). برای من که آشنایی با مردم و حس کردن روح جاری در شهرها جذابیت بیشتری نسبت به جاذبه های طبیعی دارد این شهر فوق‌العاده است.

دهلی، شهر سرزنده‌ هند

شایان شفایی:

به‌دلیل علاقه شخصیم به جنگل، اولش واقعا واسم سخت بود که کدوم یکی از مقاله های سایت با تگ «جنگل» رو انتخاب کنم! اما بعد از دیدن این مقاله نظرم قطعی شد و انتخابش کردم... طبیعت نروژ واقعا فوق‌العاده و جذابه... فقط کافیه چند لحظه خودتون رو توی تصاویر این مقاله مجسم کنید... حس و حالش وصف شدنی نیست... مطمئنا حضور توی همچین مناطق بکر و چشم نوازی آرزوی همه هست از جمله خودم...!

گشت‌وگذار: نروژ ، سرزمین پریان

محبوبه حسنی:

عشق به ایران و تماشای تمامی زیبایی‌های بی مانند این سرزمین کهن از آرزوها و خواسته‌های همیشگی‌ام بوده و خواهد بود. به شما دوستداران سفر به مکان‌های بکر و بی‌نظیر کشورمان نیز رفتن به استان فارس و شهرستان شیراز را پیشنهاد می‌کنم. می‌توانید با بازدید از این لینک با برخی از جاذبه‌های گردشگری آن آشنا شوید.

شیراز؛ ویترین جاذبه‌‌های گردشگری ایران

علی نظرپور:

۱۰ استخر زیبا با نمای پانوراما

زهره ملکی:

۱۰ کاری که حتما باید در ایتالیا انجام دهید

راضیه شاهوردی:

پراگ شهر رویاهای من است. این مقاله باعث شد بیشتر بی‌تابش شوم.

راهنمای سفری خاطره‌انگیز به شهر پراگ؛ جمهوری چک

حامد شاه‌محمدی:

من خودم قزوینیم و حتما حتما به شما پیشنهاد میکنم یه سر به شهرمون بزنید ولی قبلش راهنمای نوروزی سفر به قزوین رو بخونید. پشیمون نمیشید.

راهنمای سفر نوروزی به استان قزوین

سعیده خلیلی صفا:

برای خودم جالب بود که همچین جایی تو ایران باشه. عادت کردیم تو عکس‌های خارجی اینجور جاها رو ببینیم!

تهرانگردی: کوچه مهرناز؛ کوچه چتری

هانیه احمدی:

چون خودم عاشق دریا و ساحلم

۱۰ جزیره عالی برای سفر در سال ۲۰۱۶

مینا داودی:

من این لینک رو انتخاب کردم، چون یکی از بهترین جاهایی که خودم تو ایران دیدم و به اونجا مسافرت کردم، همین جزیره هستش. از بندرعباس با یه کشتی ۲۰ دقیقه تو راهین تا برسین به این جزیره‌ی زیبا. ای کاش این جزیره بیشتر شناخته بشه و مردم مهربونش از امکانات بیشتری برخوردار بشن، چون مایه‌ی تاسفه که جزیره به این زیبایی، انقدر محروم و آلوده باشه.

جزیره هرمز؛ سرزمین خاک های رنگی

شما خوانندگان عزیز هم می‌توانید مقاله‌ی موردعلاقه‌تان را با ما و دوستان خود در میان بگذارید.

سال نو مبارک!

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه