به دلیل کمبود هتل در قطر، تماشاگران جام جهانی ۲۰۲۲ باید در کمپ های صحرایی بمانند

مینا رهبری | شنبه, ۲۹ اسفند ۹۴ ساعت ۱۸:۳۰

مقامات مسئول اجرای بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، به‌دلیل کمبود هتل برای اسکان تماشاگرانی که برای دیدن بازی‌ها به این کشور می‌آیند، به فکر استفاده از کمپ‌های صحرایی افتاده‌اند. برای اطلاع از جزییات خبر با کجارو همراه باشید.

تماشاگرانی که برای دیدن بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر می‌روند باید کیسه‌ی خواب خود را نیز به‌همراه داشته باشند. طبق گزارش دوحه نیوز، کشور قطر فقط ۴۶۰۰۰ اتاق از ۶۰۰۰۰ اتاق مورد نیازی که فیفا برای کشور میزبان بازی‌ها را تعیین کرده است، دارد و این مسئله به این معنی است که مسئولان اجرای مسابقات در حال برنامه‌ریزی برای اجرای کمپ‌های صحرایی به‌عنوان جایگزین اسکان تماشاگران این بازی‌ها است.

دوحه نیوز می‌نویسد:

قطر به‌دنبال اسکان دادن تعداد زیادی از تماشاگران بازی‌های جام جهانی در کمپ‌های صحرایی این کشور است. این مسابقات در ماه‌های نوامبر و دسامبر سال ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد.

دیوید گودگر که اهل بریتانیا و رییس بخش اقتصاد گردشگری دانشگاه آکسفورد است، در مصاحبه با دوحه نیوز می‌گوید:

آب و هوا در این موقع از سال برای کمپ زدن بسیار مناسب است و من فکر می‌کنم واقعا گزینه‌ی مناسبی باشد.

کمپ‌های لوکس گزینه‌ی بسیار مناسبی است:

در فصل زمستان اجرای کمپ‌های صحرایی در قطر بسیار معمول است. در حالی که بعضی از مردم روی ماسه‌ها چادرهای ساده برپا می‌کنند، عده‌ی دیگری نیز گزینه‌های لوکس‌تری را ترجیح می‌دهند که اوقات خود را در مکان‌هایی پرزرق‌وبرق و وعده‌های غذایی به‌اندازه‌ی کافی بگذرانند.

کمپ‌های صحرایی تنها گزینه‌ی اسکان تماشاگران نیست. مسئولان برگزاری این مسابقات برای استفاده از کشتی‌های کروز برنامه‌ریزی می‌کنند که ظرفیت اسکان ۶۰۰۰۰ تماشاگر بازی‌های جام جهانی را دارند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه