نقاشی های دیواری شهر اینورگردن اسکاتلند

مینا رهبری | شنبه, ۲۹ اسفند ۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

اینورگردن که در کشور اسکاتلند واقع شده، شهر بندری کوچکی است که نقاشی‌های دیواری آن باعث جذب گردشگر به این منطقه شده است. مردم این کشور برای نشان دادن فرهنگ، تاریخ و محرومیت‌های خود این تصاویر را روی دیوارهای شهرشان کشیده‌اند. با کجارو همراه باشید.

مقاله‌های مرتبط:

اینورگردن بندر و شهر کوچکی است که در سواحل کرومارتی فرت هایلند در کشور اسکاتلند واقع شده است. این شهر بندری به خاطر داشتن طبیعت، لنگرگاه‌هایی با آب‌های عمیق و موقعیت مرکزی خود در هایلند، مکانی ایده‌آل برای لنگر گرفتن کشتی‌های کروز است که سالانه هزاران توریست را به این منطقه می‌آورند.

نقاشی دیواری اینورگردن اسکاتلند۱

با این حال، کمتر از ۵۰ سال پیش این شهر فقط یک شهر توریستی نبود. اینورگردن که اغلب بهترین بندرگاه طبیعی در اروپا نامیده می‌شود، قبلا یک پایگاه استراتژیک برای نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا بود.در طول دو جنگ جهانی، بندرگاه و ذخیره‌ی بشکه‌های نفتی برای نیروی دریایی سلطنتی ارزش بسیار زیادی داشت. در سال ۱۹۵۶ پایگاه نیروی دریایی در این شهر تعطیل شد اما نزدیکی اینورگردن به میدان‌های نفتی شمال، این اجازه را به آن می‌دهد که با ساخت و تعمیر چاه‌های نفتی مولد ثروت باقی بماند.

نقاشی دیواری اینورگردن اسکاتلند۲

در طول سال‌ها مردم اینورگردن شاهد ظهور و افول صنایع متعددی در این شهر بوده‌اند. در این شهر یک کارخانه‌ی ذوب آلومینیوم وجود داشت اما هزینه‌ی انتقال برق لازم برای ذوب هیدروکسید آلومینیوم که از طریق دریا از جامائیکا وارد می‌شد، توجیه اقتصادی نداشت. سرانجام این کارخانه در سال ۱۹۸۱ تعطیل شد. 

نقاشی دیواری اینورگردن اسکاتلند۳

در ژانویه‌ی سال ۲۰۰۲ یک گروه کوچک از داوطلبان که خود را «اینورگردن عجیب» می‌نامیدند، برای رسیدگی به محرومیت‌های اجتماعی و اقتصادی شهر گرد هم آمدند. یکی از طرح‌هایی که توسط این گروه اجرا شد، خلق گالری‌های هنری در فضای باز بود که در این طرح، تاریخ و فرهنگ این منطقه توسط نقاشی‌های دیواری به تصویر کشیده شد. امروزه نقاشی‌های دیواری گروه «اینورگردن عجیب » که در حال حاضر تعداد آن‌ها به ۱۷ نقاشی می‌رسد، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است.

نقاشی دیواری اینورگردن اسکاتلند۴

نقاشی دیواری اینورگردن اسکاتلند۵

نقاشی دیواری اینورگردن اسکاتلند۶

نقاشی دیواری اینورگردن اسکاتلند۷

نقاشی دیواری اینورگردن اسکاتلند۸

نقاشی دیواری اینورگردن اسکاتلند۹

مطالب مرتبط:

منبع amusingplanet

دیدگاه